jester
Forumsvar skapade
-
Allt beror ju på personliga uppfattningar, seglinsstil, osv osv. Ett segel som är kanon för en gubbe kan vara helt fel för en annan gubbe (eller tjej).
Men sporten har funnits såpass länge nu att det finns inget som är direkt dåligt.
-
Svar till:
Du e bra duktig du jester
[/ QUOTE ]
Där rök det FTP-kontot…
-
Svar till:
Hmmm, vad diar dem fyra personerna för något?
Fast det vill man nog helst inte vill veta…[/ QUOTE ]
Av ren princip måste man ju rösta tvärtom mot vad rambofjunet tycker…
-
I know. Men hade ju varit smartare att förminska den något först…
-
jester
Medlem23 oktober, 2005 vid 10:01 som svar på: Lite off, men skicka signal till TV:en från datorSjälvklart skall du använda hdmi. Slipper ju en DA och en AD omvandling jämfört med RGB…
Kabeln du behöver är en DVI-hdmi- kabel. Finns att köpa på dom flesta seriösa tv-handlarna. Kostar ett par spänn, men bilden kommer bli avsevärt bättre.
-
Svar till:
Haha ja jävlar, här var det pajkastning för fulla muggar.

[/ QUOTE ]
Det dom saknar i speed tar dom igen på annat…

-
Snygg bild, kompis…
Men bra tid för så lite vind, helt klart
-
jester
Medlem22 oktober, 2005 vid 13:00 som svar på: Lite off, men skicka signal till TV:en från datorKomposit suger fett… Vilket även S-VHS gör, jämfört med dom nya digitala lösningarna. Denna info hjälper iofs inte dig så mycket. Men om du går ner från SVHS till komposit får du sämre bild oavsett kabel, tyvärr. Skaffa en projektor som har hdmi in, så får du se på grym bild… Kostar likasamma som en flångans ny bräda, iofs…
-
Kenneth kan läsa karta? lol!!
-
Jupp.
Själv är jag tv-serie-freak… Vem faen behöver sunkig digitaltv när serierna släpps först på nätet, och i mycket bättre kvalitet? Fler och fler kommer ju dessutom i high res och ac3 5.1
Enda anledning till att ha digitaltv är ju att kolla på formel 1…
-
Prylbögar är vi allihopa…
-
jester
Medlem21 oktober, 2005 vid 12:37 som svar på: Förhållande mellan vikt på bräda, rigg, surfareLäste något om aktiv respektive passiv vikt. Detta i sammanhanget att det var bättre att köra med lättviktsstroppar och skor, jämfört med sköna stroppar och barfota (om man bortser från ”känsla”). Kommer dock inte ihåg hur dom bevisade detta, mer än att det låter logiskt i mina öron iaf.
-
jester
Medlem21 oktober, 2005 vid 12:34 som svar på: Lite off, men skicka signal till TV:en från datorSvar till:
äää, kom igen nu vi lever på 2000 talet!

Äger ni en X-box(chippad) så kan man ju göra det hela supersmidigt!Streama signalerna direkt till X-boxen från datorns hårddisk, antingen via nätverkskabel eller trådlöst. Sen via Scart mellan X-box och TV.
Får upp alla filmer som ligger på datorns hårddsik på TV skärmen, sen är det bara att välja med Xboxens fjärrkontroll vad du vill kolla på. Samma gäller för musik!
[/ QUOTE ]
Japp. Kör själv samma lösning. Fungerar hur bra som helst. Skönt att slippa hålla på med skumma program, samt att leta codecs i tid och otid. Dessutom kan man ju faktiskt fylla xboxens egna hårddisk (efter att man bytt ut den mot en större) med filmer, musik och bilder.
Pris för ny xlåda, inkl chip och större hårddisk börjar strax under 2500:-Tilläggas bör att xlådan även klarar digitalt 5.1-ljud. Fint som faen nu när många divx/xvid-filer numera har sådant ljud. Finns även komponentkabel, men den har jag inte testat ännu.
-
Gött!
Ser snabb ut…
Hmmm… Börjar nästan ångra att jag nyss köpt ny hemmabioprojektor, samt en ny dator… Så det blir inga nya prylar för mig det närmsta året… Skiiiiiit!
Iofs vet jag att vissa andra västkustbor skall kitta upp sig inför nästa säsong…
-
ah… jag förstår. ni gör upp om vem som skall få äran att utmana oss?