jester
Forumsvar skapade
-
Köp en beggad formula istället. Utav en ren slump råkar jag sälja en sådan dessutom… Kolla länken nedan..
-
Gå med i en loka klubb (är ett krav), och gå med i Brädseglarförbundet. http://www.bradseglarforbundet.com/site/index.asp
Välj nummer. Och tävla!
-
Torkelstorp har ju hyfsat vatten, men det är synd att säga att vinden blir bra där inne. Byigt, och mindre vind än längre ut, tyvärr.
-
Svar till:
Länge (cm) 245
Volumen (ltr) 131
Breite (cm) 79
Gewicht (kg) 7.1 (Weight tolerances of
+/- 6% possible!)Technologie Carbon Sandwich
Fittings Fan. Slalom Fin G10
48 cm, 4 Fanatic Pro FootstrapsSegel (m²)
Suggested fin with sail
6.0 – 8.0: 38/42 cm
8.0 – 10.0: 44/50 cm[/ QUOTE ]
Ser ut som man får en 48cm fena med. Tror nog dessvärre att man nog inte får betala mindre än 13 000:- för den när den dyker upp. Hoppas jag har fel, dock…
-
Svar till:
* Hur viktig är utrustningen? Är det svårt att
nå 30-35 knop med en 148liters freeride bräda?[/ QUOTE ]
Ja. Svårt att komma över 30 knop med en sådan stor bräda. 125-130 liter vet jag klarar 30 knop, men sedan blir dom för stora för dom vindar som krävs för att köra snabbare.
Svar till:
* Ska man gå ut i vind som man nästan inte klarar?
vilklen vind för 7.7 (np diablo) (jag=75kg)?[/ QUOTE ]
Desto mer vind, desto snabbare går det. Dock behöver inte ett större segel vara snabbare. Gäller ju att kunna hantera det hela också. Min toppnotering är gjord med en 6.2 RS4 i 17-18 m/s.
Svar till:
* Finns det andra knep för att nå höga hastigheter?
[/ QUOTE ]
Hitta platt och fint vatten med jämn hård vind. Och ring mig sedan när du hittat stället!

Första tipset är att håll bra koll på dina grejor så allt är korrekt intrimmat. Och fall av rejält när du speedar, och trimma brädan så den ligger plant mot underlaget. Och se till att hälar och sådant är ovanför vattnet. Bromsar rejält så fort någon kroppsdel är i vattnet. Osv osv… -
Hmmm… Kan ju vara lite klurigt att få till 1852 meter. Och dessutom få vind hela sträckan. Tror Torkels klarar den sträckan på vissa vindriktningar, Men uj vad man måste höjda för att kunna kör en slör på nästan 2 km… Man får väl åka på den där tävlingen nästa år istället..

-
Yeye. ni fick kört iaf. Var nere vid havet i dag. Var rena rama bleket…

-
Och glöm inte JPs brädor…
Har tyvärr inte testat den rena slalombrädan från JP, men vi vet ju att även SuperX 106 är ruggigt snabb. Kör själv en RS4 6.2 med den. 7.5 funkar oxå, speciellt som du är 10 kg lättare än jag.
-
Svar till:
C2 är ju grymt goa segel, har kört drygt 28 knop med 6.5 utan att ha fullt tryck och är sugen på att skaffa ett större i samma model…
Men visst SSR är nog snäppet bättre men har nog större krav på rätt mast också.[/ QUOTE ]
Helt rätt. Nu snackar jag om att sätta riktigt snabba tider. Då krävs det ju värstingsegel/master. Men som sagt har man säkerligen lika kul med ett C2. Kör ju själv med en V8 i lättare vindar. Dock var jag lite missnöjd med mina Gaastra GTX.
-
Blev det något kört idag? Här på västkusten hade vi en strålande höstdag, om man nu inte är vindsurfare, vill säga…

-
Svar till:
Vilka segelstorlekar passar till mantan jag har severne c2 6.5o 7.5 (freeridesegel 2 cambrar 6 lattor)? behövs det riktiga racesegel?
[/ QUOTE ]
För att köra riktigt fort: Ja!
För att ha riktigt kul ändå: Nej! -
Frågan är vem som är vindsurfingens Jenna Jameson???
-
Damn!
Där skulle man varit med.. Och inte faen hade man kommit sist heller. Och långt ifrån först heller, iofs…
Hade varit kul o mäta sig med dessa gubbar under lika förutsättningar (vindmässigt iaf…)
-
Några alternativ:
JP SuperX: Har jag själv en, grymt snabba och stabila
Tabou Rocket-serien
Fanatic Hawk
F2 EliminatorDom 2 sistnämda är lite mindre fart och mera manöver i sig jämfört med Starboard, JP och Tabou.