Forumsvar skapade

Sida 391 av 420
  • jester

Medlem
    11 oktober, 2005 vid 11:54 som svar på: GBG idag?

Svar till:

är det en bom där nu? confused.gif

[/ QUOTE ]

Trodde smaylisen skulle avslöja min ironi…

Dock skulle jag förstå om båthamnen sätter upp en bom om det står över 40 bilar parkerade lite överallt som nu i helgen. Mao, visa hänsyn!

• jester

Medlem
    11 oktober, 2005 vid 11:03 som svar på: GBG idag?

Svar till:

funkar inte torkel idag eller varför drar alla till öckerö?

[/ QUOTE ]

Jag har slängt upp en bom där, så att folk inte kan surfa när jag jobbar… laugh.gif

• jester

Medlem
    11 oktober, 2005 vid 08:20 som svar på: gps

Ännu bättre. Vi fäster en GPS på Rasmus, och leker kast med liten Rasmus… wink.gif

• jester

Medlem
    10 oktober, 2005 vid 12:05 som svar på: gps

Moderatorn borde kunna fixa det oxå. Kanske läge o ha en speed-moderator?

• jester

Medlem
    10 oktober, 2005 vid 06:49 som svar på: Tom tog nytt personbästa!

Grattis, Tom!

Och fira med skumpa o korv? Världsklass, helt klart!

• jester

Medlem
    10 oktober, 2005 vid 06:47 som svar på: gps

Hejs!

Dom flesta kör med Garmin Foretrex 201 och Garmin Geko 201. Det är i princip samma maskin dessutom. Jag köpte min Geko på Claes Ohlson för 1695:- Lägg till en datakabel för dryga hundralappen (ej Garmin orginal) så är du i mål.

• jester

Medlem
    9 oktober, 2005 vid 10:47 som svar på: 20 knops klubben

Svar till:

oo, vad sägs om en ny speedliga, utan stroppar! mindre material, mera guts!

[/ QUOTE ]

Jag körde utan hängseletampar i 30+ knop. räknas det? Iofs krokades jag ur av misstag när toppfarten redan var nådd, men ändå…

Men kul att mer o mer folk insett tjusningen med GPS. Är ju framförallt sig själv man tävlar mot. Och som någon nämde så är det viktigt att ”montera” GPSen högt upp. Sen jag bytte till att fästa den på acelbandet på flytvästen och överarmen har jag inte behövt städa spikar i någon större utsträckning.

• jester

Medlem
    7 oktober, 2005 vid 21:40 som svar på: har en sputnik wce 265

Jag körde på en 265 WCE förr i världen, och ja, den var snabb, men det gäller att ha hår på bröstet om man skall satsa fullt ut på den brädan. Jösses vad jag slog mig på den, men fort gick det…
    Jag har ju lyckats klocka ganska respektabla tider med en modern JP SuperX. Dock är jag av den uppfattning att brädan är minst viktig av dom tre viktigaste komponenterna: Segel, fena och bräda. (utöver gubben som står på då, såklart)

• jester

Medlem
    7 oktober, 2005 vid 09:11 som svar på: Bästa kolfiberbommen?

Jodå. X6 är en hybrid. En alubom med kolbakstycke, och bilden föreställer mycket riktigt en X6. Och priset är oxå ungefär vad man får betala för en X6. Så felet ligger i rubriken på danskens sida.

• jester

Medlem
    6 oktober, 2005 vid 14:56 som svar på: Torkelstorp till helgen!

eller så var det någon som inte ville att det skulle bli för trångt förra lördan när det blåste…

• jester

Medlem
    6 oktober, 2005 vid 14:55 som svar på: Windsurfing spel och filmer

Finns ju en vindsurfing hub på DC. JAg brukar hänga där lite då o då. Sök efter dC o vinsurfing här på konfen så hittar du

• jester

Medlem
    6 oktober, 2005 vid 12:08 som svar på: Torkelstorp till helgen!

Jag tror att den bommen bara är en modern myt…

• jester

Medlem
    6 oktober, 2005 vid 08:45 som svar på: Torkelstorp till helgen!

Funkade fint i lördags iaf. Visst fanns det sjögräs på sina ställen, men inget farligt

• jester

Medlem
    6 oktober, 2005 vid 08:44 som svar på: Midje eller sittsele`

Helt omöjligt, för mig, att köra fort utan sittsele. Får helt enkelt inte ner kraften i mastfoten med midjesele. Har problem att ens få race-grejer o plana utan sittsele. Dock kör jag midjesele till vågprylarna, då jag kör med en lite annorlunda stance, samt att det är skönt med ökad rörlighet. Men har knappt rört vågprylarna i år… wink.gif

• jester

Medlem
    5 oktober, 2005 vid 21:51 som svar på: Nån som vet nåt om dessa segel??

Svar till:

Simmer seglena ska nog inte hindra någon att åka snabbare än vad vi hittills har gjort.
    Ska man gemföra NP & Simmer på våran nivå?
    Jag tror inte att 40 knop är något omöjligt med min 6,2:a (vid rätta förhållande).
    Tomas tillsammans med Mussilmani bröderna sägs ha lyckats bra med de nya seglena.
    Själv är jag nöjd med mina Simmer från -04 som är ganska snarlika de nya men med smalare maststrumpa.
    NP är nog absolut det värsta man kan hitta men det kostar lite mer, tex tillhörande mast NP (X9) 7000:- Simmer (SC-10) 3700:-.
    Nu tycker jag vi diskuterar det största hindret mot höga farter, vattenförhållandena.
    Vi måsta hitta några speedställen.

[/ QUOTE ]

Man åker nog snabbast med dom segel man trivs bäst med. Bara man kör med ett formstabilt segel. Fullcambrat mao…

Och Culin: Det kostar att ligga på topp!

(kunde inte motstå det lilla skämtet, var ju öppet mål… wink.gif)

Sida 391 av 420
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications