jester
Forumsvar skapade
-
Getwet: Ni är naturligtvis varmt välkomna!
Markram: Inga kameror vad jag såg. Var inte direkt ett kameravänligt väder. Regnade mest hela tiden, och resten av tiden haglade det…
-
För att citera Surfan: ”Det ser så grymt porrigt ut när ni slörar!” Kan inte göra annat än att hålla med. Adrenalinet bara sprutade när jag såg att displayen visade över 35.5 knop. Var tvungen att be dom andra att titta så att jag inte såg i syne. Det roliga var att Daniel ”bara” hade kommit upp i 34.7 knop då… Han såg dock lite nöjdare ut när han kom upp med 36.5 i sin display…

Men jag förstår inte vart resten av västkustspeedarna höll hus… Såg att SpeedJanne kört i Fiskebäck. Men om man studerar tiderna ser man ju helt enkelt att dom har för kort o speeda på eftersom han fick repsektabla tider på kortare sträckor, men 500-meters tiden var ju dock lite sämre relativt sätt. Vi får väl synkornisera oss nästa kuling… Torkels var grymt bra på Syd, sydost.
-
Thx!
Då är det öst-kustens tur att jaga lite. Det är ju aldrig fel…
Lyckades med bedriften att få spin-out i 32 knop. En väldigt spännande upplevelse… Gick väl, som tur var, bara o hämta hem o gasa en stund till…
-
Svar till:
Var pajade seglet?
Mvh Janne
[/ QUOTE ]
Det sprack ovanför lattan precis ovanför bommen. Även maststrumpan sprack, och en bit ut i monofilmen. En helt klart sorglig syn. Antagligen är nog seglet svårlagat… Så om någon har en RS4 eller RS5, hör av er till Surfan, han behöver ett nytt, stackarn…
-
Dax att överge Fiskebäck nu Janne! Torkels är faktiskt riktigt bra, och förvånansvärt platt. Dock lite byigt, men det är bara att se till att ha bra drag för vinden mellan byarna, och sedan bara hålla för kung o fosterland när man slörar ner i byarna.
-
huh?
Var bara att köra in som vanligt. Vad ajg vet, så brukar det vara öppet året runt?
-
Och du släpper ALLT nedhal efter du spännt på bommen? Är samma förfarande på min RS4 och V8. Borde gå ganska lätt. Du kan ju alltid laborera med att behålla lite nedhal, eller släppa lite på uthalet. Om man bortser från dom krafter som behövs för att dra ner dessa segel så är dom grymt lättriggade då man trär masten hur lätt som helst genom den breda mastfickan. Bonusen är ju att monofilmen slits mycket mindre då då det är bara att trycka in masten, och dra ut den efteråt. (uj lät lite ekivogt..) mao så behöver man inte vrinkla av seglet
-
Lär nog komma ett par lite mera bastanta gubbar med fullcambrat oxå. Håll er undan, vi svänger inte gärna…

-
Fartvinden löser det mesta, faktiskt. Funkar ganska bra. Har iofs mest använt mina vid lite lugnare vindar. Blåser ju sällan apa och är soligt samtidigt…
-
Britt kom ju tvåa efter Jaggi på nån speedtävling häromveckan. Så än kan hon…
-
Gubben till höger om Dunken (från vår synvinkel) måste ju vara killen som kapade sin Sputnik? Kul att se att han har bytt våtdräkt iaf…
Det finns folk här på konfen som seglet med Dunken, ja. Ex Surfan känner honom ganska väl efter ett par vintrar på Kanarieröarna. Det närmaste jag har kommit är att jag seglat på en av dunkens fd brädor…

-
Svar till:
Är du säker på det här med resåren? Jag ställer mig tvekande.Jag kör bara med handskar när det är absolut nödvändigt (i mitt fall några få gånger per år). Jag upplever 3 problem (med sluten handske)
1) neoprenet glider mot bommen
2) neoprenet glider mot handflatan
3) Bommen känns tjock som en falukorv, vilket belastar fingrar och underarmar på ett annat sätt en vanligt. Det känns ju lättare att ”låsa” handen runt en smal bom jämfört med en äldre tjock bom.Jag har inte provat öpnna handskar ännu, men funderar på att slakta några gamla oanvändbara handskar som jag har.
[/ QUOTE ]
Japp. Jag kör med Biltemas berömda fiskevantar där jag klippt ur handflatan. Påverkar i stort sett inte greppet alls. En gång i vintras råkade jag dra åt kardborrebandet lite för hårt. Fick kramp nästan direkt. Empiriskt bevisat iaf, om än ofrivilligt. Dock är det säkert inte enda orsaken. Tjockare grepp ger ju oxå mera belastning på underarmen.
-
Kolla så att resåren inte sitter för tajt. Det är den vanligaste orsaken till kramp
-
jester
Medlem27 september, 2005 vid 13:26 som svar på: Klassisk afterwork slalom Fiskebäck tisdag!!!!!Jag kanske dyker upp, men enbart som publik. Prylarna befinner ju sig 5 mil söder om stan. omöjligt att hinna ner innan det blir mörkt
-
Hmmm— är det därför som antalet surfare gått ner sen 80-talet?