Forumsvar skapade

Sida 394 av 420
  • jester

Medlem
    24 september, 2005 vid 11:44 som svar på: Torkelstorp, Fredag

Svar till:

Fick plana lite och sätta en Grubby och satsa på några fler innan det la sig och det blev snurrasegelträning.

Nämner inte kajtarna som lagt ut 10 drakar på hela parkeringen när vi kom.

[/ QUOTE ]

Bilen är hård, en drake är mjuk

• jester

Medlem
    23 september, 2005 vid 21:08 som svar på: Testa Boards och Windsurf UK digitalt – gratis!

Hmmm. tydligen inte… Frågan är om man kan köra på olika datoerer ändå?

• jester

Medlem
    23 september, 2005 vid 21:04 som svar på: Bomlängds krav på segel

Jag skulle inte rekommendera den kombinationen. Blir på tok för mycket kraft i ett så förhållandevis stort segel. På mindre storlekar går det bättre, men inte i detta fall. Alu-bommar är ju dessutom svampiga nog… wink.gif

• jester

Medlem
    23 september, 2005 vid 20:45 som svar på: Testa Boards och Windsurf UK digitalt – gratis!

apcoolt! Och det var inga problem att dela med sig till polare?? Öhhh… låter som en kass affärsidé…

• jester

Medlem
    23 september, 2005 vid 16:24 som svar på: Troligt vis den nya Rs6 an

Hmmm… Tycker det verkar helt onödigt att surfa tillbaka. Måste ju oftast höjda en massa då. Någon smart person kanske kan uppfinna någon sorts liftsystem??

• jester

Medlem
    23 september, 2005 vid 13:41 som svar på: Troligt vis den nya Rs6 an

Hmmm… Alla segel ser ju nästan likadana ut nu för tiden… Hoppas det tillkommer lite mera förstärkningar på Gaastran. ser ganska skör ut.

• jester

Medlem
    23 september, 2005 vid 11:07 som svar på: Begränsning av material!!!

Japp. Är ju holländare som kört 40 knop med en gammal Fanatic Bee…

Men, jag kommer nog aldrig tävla i slalom ändå. Räcker med speed, där jag i första hand tävlar mot mig själv…

• jester

Medlem
    23 september, 2005 vid 07:42 som svar på: snart dax för gpsar 3.0

Gött!

• jester

Medlem
    23 september, 2005 vid 07:41 som svar på: Begränsning av material!!!

Tyvärr tycker jag att förslaget är dåligt. Är ju bara jante-lagen som träder i kraft här ju. Hade det varit grova prispengar, så tycker jag att det bör införas viss begränsning på utrsutning. Så länge som vi alla är amatörer är det fri utrustning som gäller. Iofs kommer jag inte tävla något, men tycker inte om att andra skall bestämma vem som kör på vilka grejer. Börja kör os-klassen om du vill ha entypsracing. Att köpa pryalr är ju halva nöjet med den här sporten… Att jag sedan är såpass tung att det äromöjligt för mig att bara använda en bräda i alla vindförhållanden spelar ju oxå in.

• jester

Medlem
    22 september, 2005 vid 15:12 som svar på: Troligt vis den nya Rs6 an

Väcker ju visst habegär av någon underlig andledning…

• jester

Medlem
    21 september, 2005 vid 05:48 som svar på: Tack Konfen!

Ta på dig dräkten först, då?

• jester

Medlem
    20 september, 2005 vid 14:01 som svar på: masten går inte att dela…

Japp. Fäst bommen på nedre delen och skruva isär det hela. Funkar inte det kan du fästa en bom på övre masthalvan oxå. Var försiktig bara så du inte knäcker något. Se till att göra rent ordentligt när du väl fått isär masten.

• jester

Medlem
    19 september, 2005 vid 21:05 som svar på: Tack Konfen!

Inte det heller. Provade att rigga ett väl använt Tomas Person Proto från 1991 häromsistens. Funkade fint. Maststrumpan torkar ju ganska snabbt även hoprullad. Plockade ju fram mitt NP Search 4.7 (från 2002) som jag senast använde i våras häromdan. Ser fortfarande ut som nytt. Naturligtvis gör det nog inte ont att skölja av seglena, och torka av dom ordentligt (obs inte i solen, dock!), men nån större skillnad är det inte. Givet är ju att man bör skölja av grejorna om man fått fullt med sand på/i dom.

• jester

Medlem
    19 september, 2005 vid 19:02 som svar på: Tack Konfen!

Svar till:

Hur seglen mår beror ju på hur man vårdar dem!
    Får de stå för länge lite fuktigt och lite rått så kan det säkerligen bli mögel på dem!
    Förr i tiden brukade plastfilm bli vit om man inte torkade seglen! Jag tror att detta har förbättrats, men varför slarva med utrustningen? det är ju den vi skall lita på när vi sticker ut nästa gång!
    /Gammelsmurfaren

[/ QUOTE ]

Snarare är det så att solens uv-strålar gör monofilmen mjölkvit. Brukade torka mina segel förr i världen, men bryr mig inte om det längre. Seglena ser kanonfina ut ändå.

• jester

Medlem
    19 september, 2005 vid 12:09 som svar på: GPS:Garmin Forerunner 301

Hejs!

Dustib har den, kolla [url=”http://www.dustinhome.se.”]www.dustinhome.se.[/url] Tänk bara att den inte kan visa knop direkt på displayen, och det är ju helt klart surt.

Sida 394 av 420
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications