Forumsvar skapade

Sida 395 av 420
  • jester

Medlem
    18 september, 2005 vid 18:30 som svar på: Nu är rekordet på Haga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Grattis Robban!

Vågar man fråga var man får tag i bra sjögräsfenor? mao var köpte du din? grin.gif

• jester

Medlem
    18 september, 2005 vid 17:25 som svar på: Nu är rekordet på västkusten!!!!!!!

Kul att det är så jämt!

Surfan, Micke o jag körde Torkels idag, och det var faktiskt riktigt bra. Ok, inget salsgolv, men helt ok. Tyvärr dog vinden precis när jag började komma igång.

Var ju helt klart extra trevligt när GWCs damsektion plötsligt dök upp. Inte varje dag man ser så många tjejer ute på vattnet! Kul som f-n!

• jester

Medlem
    16 september, 2005 vid 20:50 som svar på: Gurras varma dojor

Svar till:

Jag ser ingen direkt skillnad. Köp från vindsurfing.se tycker jag. Om du inte har lust att bidra med 174 kr till Surfers Paradise lokalhyra smirk.gif

[/ QUOTE ]

Och riskera att få ett par dojor som är för små…

• jester

Medlem
    16 september, 2005 vid 20:41 som svar på: Filmklipp från Spotcheck Arendal..

OK. det där såg ju bättre ut!

• jester

Medlem
    16 september, 2005 vid 20:40 som svar på: Nu är Sundsvall på kartan….

Mycket trevligt!! Hoppas det går undan utav bara h-vete!

• jester

Medlem
    16 september, 2005 vid 19:13 som svar på: Filmklipp från Spotcheck Arendal..

Såg väl sådär ut, faktiskt. Beyhöver ett ställe där vi kan köra max 20 meter från land… Massa containers och berg ivägen som det såg ut på filmen iaf. Markram, om du jämför med Torkels, vilket är bäst då?

• jester

Medlem
    16 september, 2005 vid 12:31 som svar på: Torrdräkt?

Japp. Är ju inte allt för mysigt när det läcker in vatten i ryggen. Kompletterar man dessutom med nåt underställ så lär man ju inte frysa om man seglar på denna sidan noll-punkten. Om kroppen, iaf. Viktigt att tänka på att man fryser mindre om händer och ansikte om man är varm om kroppen.

• jester

Medlem
    16 september, 2005 vid 08:56 som svar på: Torrdräkt?

Jag har precis köpt en NP 4000 med torrkedja. Känns smidigare än min NP3000 sommardräkt. Eftersom den är såpass mjuk är det viktigt att man är varsam med vassa naglar osv.

• jester

Medlem
    15 september, 2005 vid 13:49 som svar på: nu ryker alla rekård kålla mitt nya vapen

Vi körde i Rågelund nästan hela dagen. Tog en sväng förbi Torkels framåt eftermiddagen.

Surfan toppade 34.2 knop på båda ställena, faktiskt. i Rågelund med Falcon 90, och i Torkels med AB+. Synd bara att det var så choppigt och en massa sjögräs överallt.

• jester

Medlem
    15 september, 2005 vid 08:17 som svar på: Någon speed idag??

Svar till:

Då har sovit gott i natt smile.gif
    Ruskigt jämna farter runt 31-33 knop du fick till grin.gif
    Det verkar ju som Sveriges baksida, regerar i fartligan för tillfället tongue.gif

[/ QUOTE ]

Äh… Daniel (Surfan) brände ju av ett par 34 och ett gäng 33 tider igår…

Mest imponerad var jag nog ändå av Micke som körde 30.2 med en JP FSW 91-II och ett NP NR 5.8… Respekt!

Att jag sen fegade ur o bytte till vågprylar efter et tag är en annan historia. Men hade ju varit kul om alla träffades o körde på samma spot. Kan bli hur kul som helst!

• jester

Medlem
    14 september, 2005 vid 20:19 som svar på: Dagens segling?

Spot: Rågelund
    Vatten: CHOPPIGT!!! OCH SJÖGRÄS!!!
    Segel: Toköverriggad 6.2, bytte till bra drag 4.7

Resultat hjärnskakning pga fett kastfall…

• jester

Medlem
    14 september, 2005 vid 19:56 som svar på: Någon speed idag??

Vilka tider fick ni, då?

• jester

Medlem
    14 september, 2005 vid 19:55 som svar på: Någon speed idag??

Svar till:

har ni också sjögräs?

[/ QUOTE ]

Värsta jag sett på länge, tyvärr…

• jester

Medlem
    14 september, 2005 vid 17:56 som svar på: Någon speed idag??

Pga vålkdsam chop, klockade vi inte mer än dryga 34 knop i Rågelund. Själv kom jag knappt upp i 29 knop… blush.gif Var toköverriggad med 6.2 eftersom vi hade chop på över metern…

Hoppade över på vågrpylarna istället, men åkte mest sidledes pga mängder med sjögräs. Avslutade dagen med ett rejält kastfal, och lindrig hjärnskakning… Men va faen,, fick ju vara ute på havet mest hela dan, så jag klagar inte…

• jester

Medlem
    13 september, 2005 vid 19:30 som svar på: Underhålla Våt/torr- dräkt´s funderingar…

Som vanligt när vi snackar lagning av vätdräkter, så slår jag ett slag för SikaFlex. Inte allt för dyrt, och finns bla hos närmaste Classe Ohlson.. Sitter som berget, men är ändå väldigt mjukt o följsamt.

Sida 395 av 420
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications