jester
Forumsvar skapade
-
Det är en av fördelanra med att segla slalom/speed… Mycket coolare prylar att inhandla jämfört med segelsnurrarnas prylar!
-
Jag tycker Aquapak funkar kanonbra, men i somras såg jag en variant på Hjertmans i Gbg med en behållare i hårdplast med mjuk front. Kommer dock inte ihåg tillverkare.
-
Svar till:
Jag hade en repa igår den var 30,1.
Sedan sparade jag den och Sofie körde med GPSen.
Hennes körning var inte med när vi laddade in filen och min 30,1 var puts väck.
Har varit med det en gån förrut när vi sparat traks.
Verkar vara som att tömma den i en dator och så rensa gpsen är det som fungerar.
Vi har ju den möjligheten med klubbdatorn där vi har allt upplagt också.
[/ QUOTE ]
Japp. Alltså mycket viktigt att inte spara i GPSen. Är ju inte så att den magiskt får mer utrymme att spara tracks i, utan GPSen silar bort en mass information för att få plats med nya tracks.
Själv har jag fått tag i en gammal bärbar som man kan ha med sig vid lite längre resor. Det är en PII 366 MHz med 192MB minne som kör WinXp. GPSar funkar faktiskt riktigt bra även på denna gamla häck…
-
Omöjligt är det nog inte. Jag körde ju i 24 knop med min formula i ca 7 m/s. Problemet är att ju mer det blåser desto mindre blir skillnaden mellan vind och hastighet…
Och då suger jag på att segla formula…
-
Häpp!
Som sagts ovan är det viktigt att tömma minnet inför varje session. Det finns även en funktion där man kan spara tracks. Använd INTE denna funktion, mycket av informationen försvinner då.
Hoppas att det funkar med nya inställningar Boman! Tipset är ju att rensa GPSen, ut o spring lite, eller ta en kort biltur, in i GPSar, och kolla så allt ser sannolikt ut. Synd att experimentera med sånt här om du får till en repa på upp mot 40 knop, och GPSen krånglar…
-
Jag rekommenderar valfri sittsele, faktiskt. Är helt överlägsen midjeselen (i mitt tycke iaf) om man skall köra stora freeride eller race-prylar. Blir så oerhört mycket lättare att få ner kraften i mastfoten via bommen med sittsele. Är ju aningens svårare att kroka i, men det lär man sig ganska snabbt. Själv kör jag med NP-selar, och dom funkar fint.
-
Trodde inte att folk vågade ta ut sina SUVar i terrängen. Kan ju bli smutsiga….
-
Udens här i Gbg säljer ju Select-fenorna. Grymt bra fenor, helt klart. Hör med dom!
-
Svar till:
Svar till:
ROFLMAO
[/ QUOTE ]
Öh va?
[/ QUOTE ]
Visste ju tom en gammal gubbe som jag vad det betyder…
-
You got mail too!
-
Japp. det går bra. Vet inte om GPSar klarar av det, men G7ToWin klarar av det iaf.
-
Jag kör med en Garmin Geko 201 som jag köpte på Claes Olsson. Vanligast är Garmin Foretrex 201. Det är dessa 2 som är ”godkända” av GPS Speedsurfing. Viktigt att man kan koppla den till dator mha datakabel, och att GPSen klarar av 2 sekunders intervall. Bägge jag nämt klarar av det.
-
Jag skulle rekommendera runt 30 cm. Funkar ju med runt 28 om du har max tryck i grejorna, men är det inte ideal vind, så funkar det säkert med fena upp mot 33 cm.