Forumsvar skapade

Sida 399 av 420
  • jester

Medlem
    30 augusti, 2005 vid 21:44 som svar på: Segelsize?

Beror ju lite på det där. Finns ju en gräns när ett mindre segel faktiskt är snabbare än ett större. Onödig att ha en massa extra monofilm som bara hänger och fladdrar så att säga.
    Sedan spelar det ju roll vad man har för typ av segel i resp storlek oxå. men man bör definitivt ha ett segel i stoleksordningen 6.5-7.2

Sedan drömmer man ju om dagar då man har fullt tryck i 6.2 eller mindre. Har dock inte skett än…

• jester

Medlem
    30 augusti, 2005 vid 18:11 som svar på: Segelbag, är det smart?

Jag har fyra segel i min segelbag. funkar riktigt bra. Dock har jag masterna i separat egen bag. Onödigt o slita ut sig i onödan. Iofs har jag bara 20 meter o bära prylarna från min surfbod till bilen…

En fördel med att inte ha allt i samma bag är att man kan plocka ut stuff utan att behöva ta ut bagarna ur bilen.

• jester

Medlem
    30 augusti, 2005 vid 18:07 som svar på: Varför lägger inte fler ut resultaten på GPS.speed

Svar till:

Jag har ännu ett alternativ som gäller för mig. Jag har precis köpt GPS, har precis börjat använt och ska nu lära mig hur man får in möget i datorn och skickar upp den på GPS-siten

[/ QUOTE ]

Bara o hojta om du behöver hjälp!

• jester

Medlem
    30 augusti, 2005 vid 18:06 som svar på: Hur faan lägger jag in mina resultat på GPS-speeds

Svar till:

Otho.m/s 0.7, borde stämma, eller? confused.gif
    Jag förstår att det är svårt att se sig slagen av en våg/freestyleseglare som nyligen börjat med slalom/speed. laugh.gif

[/ QUOTE ]

Haha, närå. Bara kul med mera snabbt folk! Dock är det ju viktigt att alla lär sig rensa sina sessions ordentligt. Blir ju roligare om alla har samma ”regler”.

Ett mycket enkelt sätt att kolla så man har realistiska värden är ju att först rensa bort dom givna spikarna. Därefter ser jag till att neighbourhood är ikryssat till höger om ”seglingsytan”, klickar på play, ser till att köra i typ 8x hastigheten. Viktigt oxå att dra igång grafen längst till höger under ”seglingsytan” (görs i kryssrutan längst till höger i verktygsfältet). Sedan är det bara att luta sig tebax o njuta, samt ta lärdom var man körde fort och var man kunde åkt snabbare. Ser man plötsliga fartökningar som verkar liteorealistiska kan man ju med fördel upptäcka dom på detta sätt. Men framförallt är det högst lärorikt. Vid tillfällen man stått o tjötat skit med någon i vattnet, an man använda slidern längst ner för att spola fram till nästa ”action-sekvens”.

Nåja. nog tjötat från mig. Over and out!

(och än en gång grattis till go fart!)

• jester

Medlem
    30 augusti, 2005 vid 13:45 som svar på: Hur faan lägger jag in mina resultat på GPS-speeds

Surfan din gamle tjötgubbe! laugh.gif

Men frågan är klart intressant!

• jester

Medlem
    30 augusti, 2005 vid 12:46 som svar på: Tack:)

Självklart hjälper man kiteare i nöd. Har även hjälpt till o landa dom där skärmarna ett antal ggr. Speciellt när den het bruden från SP ber om hjälp, som igår… wink.gif

Men så sent som i fredgas skällde jag ut en kiteare efter noter, då idioten körde förbi max en meter från mig, och dessutom ÖVER min rigg. Tror inte han gör om det, och han bad om ursäkt, så saken är ur världen nu. Men tråkigt att det skall behövas en utskällning…

• jester

Medlem
    30 augusti, 2005 vid 08:17 som svar på: Hur faan lägger jag in mina resultat på GPS-speeds

Svar till:

Pärry-mannen, erkänn att du har fuskat!!!!!

Närå, skoja bara. Stort grattis! Hur var hembygget att segla?

[/ QUOTE ]

Tiderna verkar vara satta med en Mistral RTX

• jester

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 21:56 som svar på: Hur faan lägger jag in mina resultat på GPS-speeds

Dessutom kan man ju mata in siffrorna manuellt på hemsidan…

Snygg speed, btw! (även om hoppet mellan snabbaste och näst snabbaste 2 sekundaren är ovanligt högt… wink.gif

• jester

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 21:54 som svar på: äntligen !!!!

Yeye. Min polare kan jag säkert övertyga att hålla med om att jag körde 42 knop idag…

Men seriöst…. Man blir ju lite skeptisk när någon postar ett resultat anonymt, och med ett segel som dessutom inte finns…

Yeye. Det går nog över.

• jester

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 05:39 som svar på: Nu blir Boman farlig!

Det ligger någonting i det du säger (skriver). Har du kört något med 105:an ännu? Nöjd?

• jester

Medlem
    28 augusti, 2005 vid 07:08 som svar på: Högsta hopp med vindsurfingprylar?

Jodå. Jonas ligger bra till. Dock har jag sett ett högre hopp från honom. Där han dessutom sätter en bakåtloop på vägen ner…

Men sedan lkigger ju Laird Hamilton bra till. Sista hoppet han gör i NPs film Rigmarole från -91 är ju grymt! Att han dessutom kör på en 40cm bred speedbräda gör ju inte hoppet mindre coolt..

• jester

Medlem
    27 augusti, 2005 vid 10:36 som svar på: personlig logga i seglet

Svar till:

Men är det inte rätt billigt me t-shirt tryck då? Ta en t-shirt i stor storlek och sätt över våtdräkten! =)

[/ QUOTE ]

Vafaen… e du kiteare, eller?

• jester

Medlem
    26 augusti, 2005 vid 19:43 som svar på: så nära att ta rekårdet från öland

Dagens session skedde i Rågelund, Åsa. Tyvärr hade ju Surfan snott all vind när jag kom ner… Var inte allt för kul att köra med 43 cm slalomfena i all jävla sjögräs. Klart värsta jag varit med om! Toppade 22.7 knop… blush.gif

Körde i den viken med Formula härom veckan, och där växte värsta skogen med sjögräs. Idag hade jag hela ovan nämda skog på fenan…

Hade nöjet o testa Simmers nya race-segel idag, och det var en riktigt tevlig upplevelse. Körde lite 8.3, och det planade upp grymt tidigt, och känes stabilt o fint. Återkommer med rapport från 5.8 och 6.6.

• jester

Medlem
    26 augusti, 2005 vid 09:40 som svar på: personlig logga i seglet

Funderade på detta själv tidigare. Frågan är bara hur man skall lösa det hela. Blir ju dyrt att låta ett tryckeri göra så få ex som man behöver.

Kan man få tag i självhäftande papper till bläckstråleskrivaren? hur är det med vattenhållfasthet då? osv…

• jester

Medlem
    26 augusti, 2005 vid 07:11 som svar på: URL proofboards?
Sida 399 av 420
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications