jester
Forumsvar skapade
-
Svar till:
Fler bra dagar tack, freestyle e ju så satans tråkigt egentligen.
[/ QUOTE ]
Ola has seen the light! Nu fattas det bara att du inser att det e kul o snabbåka…
-
Var lite sugen på en Falcon 105 ett tag, tills jag såg att det var 67 cm bred?! Inte driekt optimalt för extrema toppfarter…
Är kanske läge o titta på mindre bräda istället för mig. Alla verkar ju köra Falcon 90, så naturligtvis måste man snegla lite på JP Slalom 94. Någon som hört nåt om denna bräda? Har bara klämt lite på den nere på SP…
-
Svar till:
Syd är perfekt i Fiskebäck kommer ni (surfarn och jester)?
[/ QUOTE ]
Blir svårt o hinna… Har prylarna nere i Rågelund, och jobbar i Götet. Men ni är välkomna ner till oss.
-
Tror det är mig dom hoppar på… Behöver ju en del vind för att få igång mina 105kg+ med en 6.2… Men får vi upp mot 14, så kan man ju gasa lite iaf. Hoppas bara att det att vindriktningen inte blir för kass
-
Vi skall göra vårt bästa! Jag lovar! Även om jag personligen nog behöver lite mera vind än prognosen…
-
En polare kör en sådan till en RRD SX125, och han tycker den e riktigt hygglig. toppade ju en bit över 30 knop med den. Har dock inte provat själv
-
Svar till:
Det finns sjösjukepiller att köpa, om ni är rädda för vågor……
[/ QUOTE ]
”Akta dig för att reta Speed-Gudar! Dom är både stora och snabba…”
Gammalt kännt surf-ordspråk
-
”I am all ears”
-
Jodå. Biltema-vantarna funkar kanon. Men då neoprenet är ganska tjock, så *måste* man klippa upp handflatan! Tänk oxå på att inte dra åt kardborrebanden ovanför handleden, för då kommer krampen. Varm och billig lösning!
-
Svar till:
Där kom spiken i kistan, dom kan lägga ner det direkt. RDM och ”snabb” (alltså speedsegel) matchar inte riktigt varandra. Toppen på en RDM jobbar mycket långsammera än en STD-mast. Fysikaliska lagar som inte hype och hållbaret kan upphäva. Mastens respons är beroende av låg vikt, inte hög kolhalt. Toppen på RDM-masterna är ju nästa lika tung som botten. Men att många upplever att RDM är så himla bra är ju för att dom alrdrig har provat en högprestandamast.
[/ QUOTE ]
Njae. Saxat från Naish Sails hemsida ang deras Stealth-segel (som har världsrekordet); ” In the smaller slalom sizes(5.0, 5.5, 6.0, and 6.5) we use RDM masts, dramatically improving rig efficiency.”
-
Svar till:
men du ahr stavat fel på sidorna. ”schpeed genau” stavas det väl?
odlat musche med? det är desstuom bra när d håller på och laminerar och grejer för att slippa använda ansiktsmask.[/ QUOTE ]
Skall man åka riktigt fort är det helskägg som gäller, Styret…
-
Jodå. har ett par hyfsade ställen, men på tok för kort. Men med tanke på att jag var underriggad med 6.2 och överfenad med 33cm SX-fena vid 33.3 knop så tror jag att vi kan segla i 35 knop ”hemma”. Vi har även ett par andra ställen på G, men inget som vi testat ännu.
-
Efter nästa västliga kuling kan jag nästan utlova att någon toppat 35 knop i nordiska vatten.