Forumsvar skapade

Sida 401 av 420
  • jester

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 11:20 som svar på: Gemensam bräda!!

Svar till:

inga brädor är bra i lättvind bara mer eller mindre tråkiga.

[/ QUOTE ]

Det där är naturligtvis en personlig åsikt. Själv tycker jag helt enkelt att olika brädor är olika roliga. Tråkigt blir det bara dom gånger man inte planar..

• jester

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 11:17 som svar på: Grattis alla kiteare!!

Bara o köpa en Formula eller en sk Superplaner (150+ liter freeride). Då kommer du igång före kitearna…

Att man skulle plana tidigare med Kite är ju faktiskt en myt. Dock tycker vissa att formula-prylarna är lite otympliga ovh svårseglade, men dom nya stora free-ride brädorna skall vara lättare och rogligare enligt utsago. Har bara testat formula, och det är faktiskt ganska ball. Skön känsla att börja plana i 4-5 m/s…

• jester

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 06:08 som svar på: Nu blir Boman farlig!

Svar till:

Svar till:

Den är nog snabb men ja har en falkon 90/ 05
    ock den är snabb vill ja låva grin.gif

[/ QUOTE ]
    mmmmh en 90 cool.gif, säkert snabbare och när det brallar i.
    Vad kör du för största segel på den?

[/ QUOTE ]

Han kör en RS4:a 6.7 i alla vindar med den brädan… Vi skall testa med min 6.2 nästa gång det trycker i ordentligt.

• jester

Medlem
    17 augusti, 2005 vid 18:55 som svar på: Nu blir Boman farlig!

Svar till:

jag får det till att 1 knop=1,9438m/s

[/ QUOTE ]

Tvärtom isf

• jester

Medlem
    17 augusti, 2005 vid 14:10 som svar på: Rigga/Trimma – vad blir fel?

Svar till:

Enklast och billigast – Träpinne, borra ett litet hål igenom, trä igenom linan, gör ett halvslag på undersidan och du kan dra i princip med all din kraft utan att det gör ont i händer eller fingrar.

/Jörgen

[/ QUOTE ]

Visa segel e ju nästan omöjliga att dra ner utan vev, eller liknande. Jag får ta i ganska bra för o dra ner min RS4:a, tex. Och då är jag inte direkt klen. Vet folk som dragit sönder ryggen, faktiskt. Men för vanliga free-ride o vågsegel funkar ju dom gamla hederliga tricken…

• jester

Medlem
    17 augusti, 2005 vid 14:07 som svar på: GPS

Köp Foretrexen istället för Navman. Dels är den godkänd på http://www.gps-speedsurfing.com (Garmin Foretrex, alltså) samt att Navman prylen inte har en datautgång så du kan inte tanka över din session till datorn för vidare analys.

• jester

Medlem
    17 augusti, 2005 vid 13:01 som svar på: Segelfråga

Pga att brädan har en ganska smal häck, så kan du inte ha så stor fena, vilket innebär att du skulle bara få spinout hela tiden.

• jester

Medlem
    17 augusti, 2005 vid 13:00 som svar på: Rigga/Trimma – vad blir fel?

Eller varför inte skaffa en North Power XT? Nedhalsvev funkar ju oxå kanonbra. Skönt o slippa att sätta sig på marken o dra sig blå hela tiden…

• jester

Medlem
    17 augusti, 2005 vid 08:42 som svar på: Bilder på Pryde 06:or

Klämde lite på V8 och Saber 2006 häromdan. Ser riktigt trevliga ut! Dock föredrar jag nog 2005:orna rent utseendemässigt med den svarta maststrumpan. Ser fram emot att prova seglena!

• jester

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 11:18 som svar på: NYTT 2006: Prototyper från Fuerte…

Intressant… NP RS6 ser ut som Naish Stealth 05, medans nya Stealthen ser mer ut som en RS4…

Likaså att dom har SuperX-grafik på JP-brädan.

F2 ser ju helmysko ut, helt klart…

• jester

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 22:17 som svar på: SAST?

Någon som kommer på ett flashigt namn?

Någon som e duktig på Photoshop, och har en artistisk ådra? Loggan måste ju vara snygg…

• jester

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 22:10 som svar på: Slalom Film

Eller rätt frisyr…

• jester

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 21:10 som svar på: Slalom Film

Gött med lite schysst racing!

Verkar var lite studsigt… laugh.gif

• jester

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 05:17 som svar på: prylar

Svar till:

Sen är väl ändå slalomprylar (brädor och -segel) de ultimata hoppa högt-prylarna om man bara vet hur man ska landa utan att göra kaffeved av rubbet?

[/ QUOTE ]

Fel! Kolla in NPs video Rigmarole från 1991, så får du se att den ultimata hopputrustningen är en renodlad speed-utrustning. Laird Hamiltons sista hopp är ju magiskt…

• jester

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 22:03 som svar på: öka din vattentid med freestylesegling >300%

Svar till:

då kör jag på nya playmaten som är 68 bred och väger lite över 80 kg

[/ QUOTE ]

Det va en j-vligt tung bräda…

Sida 401 av 420
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications