jester
Forumsvar skapade
-
Svar till:
inga brädor är bra i lättvind bara mer eller mindre tråkiga.
[/ QUOTE ]
Det där är naturligtvis en personlig åsikt. Själv tycker jag helt enkelt att olika brädor är olika roliga. Tråkigt blir det bara dom gånger man inte planar..
-
Bara o köpa en Formula eller en sk Superplaner (150+ liter freeride). Då kommer du igång före kitearna…
Att man skulle plana tidigare med Kite är ju faktiskt en myt. Dock tycker vissa att formula-prylarna är lite otympliga ovh svårseglade, men dom nya stora free-ride brädorna skall vara lättare och rogligare enligt utsago. Har bara testat formula, och det är faktiskt ganska ball. Skön känsla att börja plana i 4-5 m/s…
-
Svar till:
Svar till:
Den är nog snabb men ja har en falkon 90/ 05
ock den är snabb vill ja låva
[/ QUOTE ]
mmmmh en 90
, säkert snabbare och när det brallar i.
Vad kör du för största segel på den?[/ QUOTE ]
Han kör en RS4:a 6.7 i alla vindar med den brädan… Vi skall testa med min 6.2 nästa gång det trycker i ordentligt.
-
Svar till:
jag får det till att 1 knop=1,9438m/s
[/ QUOTE ]
Tvärtom isf
-
Svar till:
Enklast och billigast – Träpinne, borra ett litet hål igenom, trä igenom linan, gör ett halvslag på undersidan och du kan dra i princip med all din kraft utan att det gör ont i händer eller fingrar.
/Jörgen
[/ QUOTE ]
Visa segel e ju nästan omöjliga att dra ner utan vev, eller liknande. Jag får ta i ganska bra för o dra ner min RS4:a, tex. Och då är jag inte direkt klen. Vet folk som dragit sönder ryggen, faktiskt. Men för vanliga free-ride o vågsegel funkar ju dom gamla hederliga tricken…
-
Köp Foretrexen istället för Navman. Dels är den godkänd på http://www.gps-speedsurfing.com (Garmin Foretrex, alltså) samt att Navman prylen inte har en datautgång så du kan inte tanka över din session till datorn för vidare analys.
-
Pga att brädan har en ganska smal häck, så kan du inte ha så stor fena, vilket innebär att du skulle bara få spinout hela tiden.
-
Eller varför inte skaffa en North Power XT? Nedhalsvev funkar ju oxå kanonbra. Skönt o slippa att sätta sig på marken o dra sig blå hela tiden…
-
Klämde lite på V8 och Saber 2006 häromdan. Ser riktigt trevliga ut! Dock föredrar jag nog 2005:orna rent utseendemässigt med den svarta maststrumpan. Ser fram emot att prova seglena!
-
Intressant… NP RS6 ser ut som Naish Stealth 05, medans nya Stealthen ser mer ut som en RS4…
Likaså att dom har SuperX-grafik på JP-brädan.
F2 ser ju helmysko ut, helt klart…
-
Gött med lite schysst racing!
Verkar var lite studsigt…

-
Svar till:
Sen är väl ändå slalomprylar (brädor och -segel) de ultimata hoppa högt-prylarna om man bara vet hur man ska landa utan att göra kaffeved av rubbet?
[/ QUOTE ]
Fel! Kolla in NPs video Rigmarole från 1991, så får du se att den ultimata hopputrustningen är en renodlad speed-utrustning. Laird Hamiltons sista hopp är ju magiskt…
-
Svar till:
då kör jag på nya playmaten som är 68 bred och väger lite över 80 kg
[/ QUOTE ]
Det va en j-vligt tung bräda…