Forumsvar skapade

Sida 402 av 420
  • jester

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 20:46 som svar på: Segelstorlek?

Blåsa? Höstvindar? Dream on…

Seriöst talat så skulle jag gissa att det är ett lagom steg ner till en 6.5, är brädan såpass stor skadar det ju inte med en liten camber eller 2. Spana in NP V6, Simmer X-Cam eller liknande. Dom har ingen fet maststrumpa som kan kännas lite otymplig.

• jester

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 20:42 som svar på: offtopic, eplorer som ftp

Är egentligen inte svårare än att knappa in adressen i adressraden, typ så här: ftp://ftp.sunet.se, men IE suger som FTP-klient.

Tanka ner FileZilla istället. En riktigt hygglig klient som dessutom kostar gratis…

http://filezilla.sourceforge.net/

Tanka väl!

• jester

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 16:33 som svar på: Speedarenor i Sverige?

Bifogar satelitbild

• jester

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 16:29 som svar på: Speedarenor i Sverige?

Svar till:

Frågan är ju bara vilken skala det är på grejerna. och vad farbror polisen tycker om att man badar i sjön.. tongue.gif
    Jag hade inte bangat för en freestylesession där!

[/ QUOTE ]

Hörru du din gamle segelsnurrare! Detta är ett slalom/speed forum! Så inte svära här inne!!! wink.gif

• jester

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 12:19 som svar på: segel

men inte lika gott…

• jester

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 12:02 som svar på: Vilka segelstorlekar surfar ni med?

Våg: 4.7 o 5.4
    Race: 6.2, 7.5 och 12.5

Blir nog en 9.0 till våren

• jester

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 12:00 som svar på: segel

en eller annan pizza bygger ju oxå pondus, kan jag intyga…

• jester

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 09:43 som svar på: Oskulden har rykt…

Välkommen i abstinens-klubben. Nu hägrar bara ett fett medlemsskap i pryl-klubben…

• jester

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 09:41 som svar på: segel

Svar till:

Inga problem att spräcka 30 knop vallen med en HS ooo.gif blush.gif

Mig veterligen, så vet jag ingen i sverige som har kommit över 30 knop på en HS
    (och har mätt det med GPS)… Jag har stannat på ca 28 knop också.
    Men skall du över 30 knop, så behöver du nog segel under 6.0 kvm och plattvatten och fenor neråt 34-30 cm.

[/ QUOTE ]

Nästan så jag blir sugen o prova att spränga 30 med min HS… Jag återkommer i ämnet… wink.gif Dock är det ju roligare att köra med mindre brädor (över häcken, alltså) i dom vindarna. Om vi nu någonsin får sådana vindar…

• jester

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 08:46 som svar på: segel

För att hålla en 6.6 i 16-17 m/s bör man tänka på att vissa kriterier bör vara uppfyllda.

* Man bör ha ätit sin gröt varje morgon. Mao gäller o väga ett par kilo, och inte bara ha gummi i armarna. (tyvärr Ola P o fjunet Rambo…)
    * Mer eller mindre platt vatten.
    * Inte vara lättskrämd. Är ju ganska läskigt att gasa fullt med så stort segel i dom vindarna.
    * Man måste ju vara ganska duktig vindsurfare oxå…

Det är nog inga problem att spränga 30-knops vallen med en HS 105, men det är lättare med en bräda som är lite mera kompromisslös. Har bara toppat 28 knop med min HS125, men det var med 43 cm fena och stort segel i lätta vindar.

• jester

Medlem
    13 augusti, 2005 vid 21:28 som svar på: Vad tror ni om det här??

Svar till:

Jag tycker att du ska byta knoppar på skåp och lådor samt att golvsoceln under skåpen inte riktigt matchar golvet och skåpen, tror att vita skulle lätta upp lite och vara snyggare. Annars ser det ut att vara ett bra kök, att det ligger något skräp på golvet är ju lätt att fixa!!! 🙂

Johan

[/ QUOTE ]

Äh! Kan ju vem som helst se att det är ett danskt kök?!!!

• jester

Medlem
    13 augusti, 2005 vid 17:53 som svar på: hjälp mig med bräda. snälla!

Hejs!

Jag rekommenderar JP Freestyle Wave på 91 liter. Kör själv en sån med 4.7 och 5.4. Seglena jag använder är NP Search. Snabb, kul och lätthoppad bräda. Är själv tungviktare (105kg), och det e skitkul när det tar i lite med vindarna.
    Som ett experiment har jag monterat dubbelstropp bak, och flyttat bak/ut framstropparna på brädan, och prova att speeda lite med den med en 6.2 RS4… Kan bli intressant…

• jester

Medlem
    12 augusti, 2005 vid 21:13 som svar på: säljes Canon 20mm 2.8 USM

Svar till:

är det nån som läser annonsen som kör canon och saknar en 20 milimeters glugg är det ju inget snack. bra pris för en grym glugg.

till allt annat än vindsurf använder jag min 24mm 90% av plåtandet. man måste gå så nära så man känner lukten av objektet.

[/ QUOTE ]

Inte så ball o dokumentera dagen efter då??? cool.gif

• jester

Medlem
    12 augusti, 2005 vid 20:11 som svar på: Nu blir Boman farlig!

Svar till:

Är du inte speedkenta idag smile.gif tongue.gif
    Det gäller ju att hålla en bestämd linje, när man skall närma sig 30+….

[/ QUOTE ]

Japp och vara noga med inställningarna…

• jester

Medlem
    12 augusti, 2005 vid 11:59 som svar på: Böjkurva på North master

Dyrt, men ack så sant!

Sida 402 av 420
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications