Forumsvar skapade

Sida 403 av 420
  • jester

Medlem
    12 augusti, 2005 vid 08:33 som svar på: Fixa reva i mastfickan?

Finns något som heter Aqua-Luff. Kolla http://www.aqua-patch.co.uk/index.htm

SP säljer deras produkter. Tror dock inte att dom tar in Luff-prylen (ännu iaf)

Annars funkar ju enligt uppgift Liquisole och en bit nylon från nån segelbag eller liknande bra oxå.

Men all kraft ligger ju i sömmen på mastfickan, så inget måste att laga…

• jester

Medlem
    11 augusti, 2005 vid 21:28 som svar på: Planing i 5-8 ms? Vilka prylar?

Med en sk Superplaner (free-ride på 150l+) och ett segel runt 10 kvadrat bör du plana i dom vindarna. En duktig seglare kan plana lite tidigare med en formula. Fördelen med free-ride brädan är ju att du kan ligga o börna fram o tebac i viken, medans en formula seglar man antingen rakt mot vinden (nåja, nästan iaf) eller på en djup slör. Dom är inte byggda för halv-vind helt enkelt…

• jester

Medlem
    11 augusti, 2005 vid 20:38 som svar på: Hängselelinornas placering?

Svar till:

I am back blush.gif
    Ny bättre inlogg

[/ QUOTE ]

Gött!!

Frågan är bara vad Janne tycker om plagieringen… wink.gif

• jester

Medlem
    11 augusti, 2005 vid 17:20 som svar på: Hängselelinornas placering?

Jasså, Kenneth. Du HAR en inloggning trots allt??? wink.gif

• jester

Medlem
    11 augusti, 2005 vid 16:30 som svar på: Posters

Och när fixar du en speed/alslom poster?

• jester

Medlem
    11 augusti, 2005 vid 06:24 som svar på: Fråga

Svar till:

Jag har gått runt och tänkt på en sak när det gäller mätning av farten. Vad är det som är intressant, är det hur snabbt brädan går i vattnet eller hur snabbt man tar sig från punk A till punkt B? Jag tänker på om man seglar där det är strömt och man seglar med strömmen så borde gps’en visa en snabbare hastighet än om man skulle mäta hastigheten som farkosten har i vattnet. Så vill man slå hastighetsrekord borde man hitta ett ställe med en stark ström, platt vatten och mycket vind…

/björn

[/ QUOTE ]

Lyckas du hitta ett bra ställe med platt vatten och mycket vind, får du hojta. Svårt nog att hitta bra ställen med enbart dessa två kriterier än så länge… laugh.gif

• jester

Medlem
    10 augusti, 2005 vid 18:42 som svar på: Nu har den landat, alltså en Foretrex 101

Det e väl kul o guppa i 7.5 knop??

Trodde jag var dömd att göra samma igår kväll, men fick trots allt lite vind mot slutet… Inga topptider (stannade på 26.9 knop), men kul o få plana lite.

Kan nämna att Rågelund har fått ännu en medlem i 30-knops klubben idag. Micke körde 30.1 knop med en RRD SX125 och ett Stealth 6.5 (2004). Grattis, Micke!

• jester

Medlem
    10 augusti, 2005 vid 16:23 som svar på: Vindsurfingens vagga Öland!!!

lol!

• jester

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 21:38 som svar på: Fena till RS4 6.2?

Hejs!

Fick min fena idag. Om det nu bara kommer en massa vind, så jag kan tesköra den!

• jester

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 09:28 som svar på: Var kör ni idag???????????

Svar till:

Orkar du köra så långt som till barsebäck så tycker jag att du ska köra den lilla biten extra till habo… där e de kanon på NV

[/ QUOTE ]

Tror han menar Ringhals…

Rågelund funkar hyfsat vid Nordväst. bara det inte blir för mycket nord. Stråvalla Strand kan funka bra, men räkna inte med vågor där.

• jester

Medlem
    8 augusti, 2005 vid 21:32 som svar på: irc VINDSURFING kanal

Fortfarande ont om folk. Kom igen nu! Alltid kul o snacka skit!

Vi har nu lyckats göra en friendly take-over av kanalen, dessutom… smile.gif

• jester

Medlem
    8 augusti, 2005 vid 17:27 som svar på: Speed tisdag

Svar till:

Vems fart?

[/ QUOTE ]

Ja, vem släppte sig? laugh.gif

• jester

Medlem
    7 augusti, 2005 vid 20:01 som svar på: Surfpartner DRY,

Svar till:

Är den brädan nå att ha för en nybörjare? Kan få tag i en Surfpartner DRY med 2 kompletta riggar, 3 segel.

allt detta för runt 3000 kr. blir jag lurad? eller är det bra? vad ska jag tänka på om ja ska köpa den?

[/ QUOTE ]

Tyvärr är den inte värd en krona. Var dålig redan när den kom. Väger väl ca 20 kg, ganska låg volym, mastfoten sitter framme i fören. Kort sagt en av tidernas sämsta brädor… wink.gif

• jester

Medlem
    7 augusti, 2005 vid 16:05 som svar på: lagning av våtdräkter.

Jag brukar laga mina dräkter med SikaFlex. Brukar finnas i butiker typ Claes Ohlson. Finns i både vit och svart färg, är riktigt elastiskt, och sitter som berget. Se dock till att inte få det på huden, för man får skrubba ett tag för att bli av med det…

• jester

Medlem
    7 augusti, 2005 vid 16:03 som svar på: Nu har den landat, alltså en Foretrex 101

Svar till:

det senaste med att plocka fram bästa500m automatisk funkade inte för för mig fast jag hade alla X där du hade.
    jag fick bara en 500lång färgglad orm efter pilen när man körde men jag tycker att den borde stannat där det gick som fortast.
    angående spikarna o m/s2 så lärde jag mig i skolan att det är enheten för accelration och det kan väl va svårt att acca mer än 1 m/s2 med surfvind bräda men jag ska nog lyckas smile.gif
    henrik

[/ QUOTE ]

Klicka på Compute Speed Statistics i samma meny som ovan, så dyker det upp en lista med alla relevanta resultat. Har alltså inget med huvudfönstret att göra.

Dock kan man göra följande:

* Gå till menyn Dynamic view
    * Kryssa i average speed &vmg
    * Gå in i undermenyn set distance for averages
    * Sätt ”slidern” till 500 meter

Nu skall du se medelhastighet över dom senaste 500 merarna för varje punkt i den dynamiska vyn (huvudvyn). Kolla siffrorna vid pilen i bilden jag bifogade i tidigare inlägg.

Hoppas detta hjälper!

Sida 403 av 420
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications