Forumsvar skapade

Sida 408 av 420
  • jester

Medlem
    24 juli, 2005 vid 20:11 som svar på: Rågelund??

Svar till:

Tror det är mina kluriga GPSar frågor till Roger, som utlöste detta mailet blush.gif
    Så jag kan ju inte vara speciellt lämplig för jobbet grin.gif smirk.gif

[/ QUOTE ]

Bara o ta jobbet!

Handlar ju bara om att vara bollplank

• jester

Medlem
    24 juli, 2005 vid 19:34 som svar på: Rågelund??

Svar till:

Här håller vi koll..
    På displayen stog det max 31.4 knop, men i GPSar får jag ju siffran 33.3 knop som snabbaste 2-sekunders intervall. Har kollat datan, och det rör sig inte om någon spik av något slag. Är detta normalt att hastigheten är högre i den tankade datan?
    Det kan bli så att datan räknar fram högre värde jämnfört med displayen. Det finns en föklaring på detta på GPS-speed… forumet.

[/ QUOTE ]

Sorgligt dåligt forum. Kan du länka till rätt postning?

Och vilken hastighet är den korrekta?

• jester

Medlem
    24 juli, 2005 vid 18:59 som svar på: Rågelund??

Uj!

Postade ju denna session för bara 10 minuter sedan…

Rågelund är ju ingen större hemlighet, faktiskt. Exempelvis så har GWC en kort beskrivning av stället. Kolla här: http://www.gwc.se/templates/main.asp?iMenuID=190

Tyvärr är det ju bara riktigt platt vatten bakom en liten ö, så det är lite hårigt med bra med tryck i 6.2:an ute bland dyningarna.

Men min RS4:a e ju hur grym som helst! Var inte i närheten av att vara överriggad när jag gasade på plattvattnet när det blåste runt 14 meter i byarna.

Förrästen… Ni som kan det här med GPS (har ju precis skaffat min), På displayen stog det max 31.4 knop, men i GPSar får jag ju siffran 33.3 knop som snabbaste 2-sekunders intervall. Har kollat datan, och det rör sig inte om någon spik av något slag. Är detta normalt att hastigheten är högre i den tankade datan?

Men speedfreaken från Götet (och andra delar av landet) är naturligtvis välkomna på ett besök! Generösa riggningsytor, och ok parkerng. Och ett skönt gäng surfare. Glöm dock inte att dom skall ha betalt för parkeringen bara. Finns risk för lappning annars…

• jester

Medlem
    23 juli, 2005 vid 20:02 som svar på: Speed

Sweet! Fyra bland svenskarna… laugh.gif

• jester

Medlem
    23 juli, 2005 vid 17:05 som svar på: Hyra brädor i varberg

Japp. Surfers Paradise har uthyrning i den södra delen av viken (ta vänster efter järnvägen. Går inte att missa.

• jester

Medlem
    22 juli, 2005 vid 20:33 som svar på: Speed video från tarifa (Antoine Albeau)

Japp. Men tänk på att det enbart är max-hastighet mha GPS. Genomsnittet över 500m kräver ju officiell tidtagning osv. Hans hastighet (uppmätt med GPS) över 500 meter var ”bara” 42.6 knop vid denna session.

http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=2561&uid=412

• jester

Medlem
    19 juli, 2005 vid 20:10 som svar på: Speed ställen i Gbg

Daniel toppade 33.2 knop och jag 31.4 knop i Rågelund nu ikväll. Kul som faen o spräcka 30 knop första gången jag hade GPS med mig! grin.gif

• jester

Medlem
    17 juli, 2005 vid 21:46 som svar på: Hypersonic och 10 kvadrat?

Ok, är väl ungefär som jag försöker göra. Men det är lite svårt att få till det varje gång. Ibland poppar det hela upp hur lätt som helst, ibland så stämmer ingenting. Skall prova att lägga ännu mera tryck å bakfoten nästa gång. Men oftast trivs jag bäst att segla överriggad. Då slipper man sådana problem…

• jester

Medlem
    17 juli, 2005 vid 20:05 som svar på: Hypersonic och 10 kvadrat?

ok. 25 kg mindre än jag mao..

Blir nog till att köpa en beggad 10 kvadratsrigg… Funkar ju kanon på min formula oxå. Någon som sitter på en sådan och vill sälja billigt?? grin.gif

Kan du kort sammanfatta dom tips du hittat för tidig planing? Man kan ju ha missat något,,

• jester

Medlem
    17 juli, 2005 vid 16:13 som svar på: Hypersonic och 10 kvadrat?

ok. låter helt klart intressant. Hur mycket väger du? För jag upplever att min planar upp mycket senare sen jag ”råkat” gå upp 10 kg det senaste året.

• jester

Medlem
    17 juli, 2005 vid 13:12 som svar på: irc VINDSURFING kanal

upp!

• jester

Medlem
    16 juli, 2005 vid 20:17 som svar på: Min bräda..nån kunnig? en Sputnik 280

Hmmmm… hade en 280 själv på det glada 90-talet. har för mig att den var 58 cm bred och 104 liter.

Jag tycker du skall undvika dom renodlade freestyle-brädorna (twin-tipen), då dom är ganska speciella och dom flesta inte lämpar sig för ren freeride-åkning.

• jester

Medlem
    16 juli, 2005 vid 18:29 som svar på: segel material?

Det borde blockera solens UV-strålar ganska bra. Klart mycket bättre än att inte ha pressening iaf!

• jester

Medlem
    16 juli, 2005 vid 18:13 som svar på: Grönis i morrn?

Angående vind o vågor måste jag hänvisa till localsen, men jag var där i förrgår, och framåt kvällen vart det ganska äckligt med alla alger. Trist som faen!

Men helt klart ett ställe jag gärna återkommer till!

• jester

Medlem
    16 juli, 2005 vid 18:11 som svar på: Vattenskoter

Aktuellt hade ett inslag om vattenskotrar idag. Det var inget positivt inslag, tyvärr. Nu är jag inte så kunnig i motorer o så (surfar ju, ffs!), men en modern fyrtaktare låter ju inte hysteriskt mycket, men angående avgaser har jag ingen aning. Men det är ju fullt lagligt aztt tuffa omkring i motorbåtar med extremt stora motorer, som kanske inte spyr ut lika mycket skit per liter, men en Sea Doo RXP (215 hk) gör av med 10 liter på en timme, en stor motorbåt gör ju slut på det mångdubbla!

Sida 408 av 420
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications