Forumsvar skapade

Sida 409 av 420
  • jester

Medlem
    16 juli, 2005 vid 18:08 som svar på: Min bräda..nån kunnig? en Sputnik 280

Sputnik 280 är inte alls lika svår som sina mindre syskon, men jämfört med dagens brädor är det helt klart ganska teknisk att segla. En vanlig modern freeride-bräda av valfrit märke borde passa utmärkt. Volym är helt borende på vad du väger. men minst din kroppsvikt + 20 liter är en bra utgångspunkt, gärna lite mer.

Ett par bra exempel på brädor är Starboard Carve och JP Freeride/XCiteride.

• jester

Medlem
    16 juli, 2005 vid 17:49 som svar på: segel material?

Monofilmen får en mjölkvit färg, och blir styvare, och med det ökar risken att du får revor i filmen. Dessutom är kolmaster inte så tåliga för stark sol heller. Jag har hört rykten om att master smällt av när dom bara legat på stranden. Iofs master på formulasegel, men ändå.

Så skall du låta grejorna ligga ute en längre tid: lägg dom i skuggan!

• jester

Medlem
    16 juli, 2005 vid 14:19 som svar på: Datakabel Garmin Geko 201?

Jag tackar o bugar!!

• jester

Medlem
    16 juli, 2005 vid 11:38 som svar på: Speedweekend på Haga

Svar till:

Underbart!!!!

Jag kommer!!!

Bra att det är om 2månader så man kan lägga på sig 20-25kg grin.gif

[/ QUOTE ]

Du kan få dom kilona av mig om du vill!

Men som jag sa till någon på stranden i Haga häromdan, så är det ju helt klart intressant. Dock är det ju trots allt 40 mil enkel resa. Men det är ju inte helt omöjligt att man dyker upp. Var o köpte mig en GPS idag oxå… wink.gif

• jester

Medlem
    5 juli, 2005 vid 17:08 som svar på: långsegling

Gäller inte att glömma att all utrustning skall hem oxå… Men en ubercool idé är det. Man har ju klart lekt med tanken om det går att genomföra (för en medel-seglare iaf). Det värsta som kunde hända vore väl ett grymmt väderomslag med extremt mycket vind, eller tvärtom vindstilla.

• jester

Medlem
    5 juli, 2005 vid 17:03 som svar på: SEGEL

Snabblösning stavas silvertejp, iaf om revan inte finns mitt i seglet (rutorna runt bommen. Annars lämnar man in seglet hos närmaste segelmakare. Brukar väl kost runt 500:- att få det fixat.

• jester

Medlem
    4 juli, 2005 vid 09:07 som svar på: irc VINDSURFING kanal

Jag kommer hänga där iaf. Har lagt den i min perform

• jester

Medlem
    3 juli, 2005 vid 13:46 som svar på: Lagad avbruten bräda?

Är du säker på att 01:an av Carven väger 6.9 kg? Brädorna har ju gått ner i vikt senaste åren.

• jester

Medlem
    2 juli, 2005 vid 21:04 som svar på: Lagad avbruten bräda?

Om den inte väger abnormt mycket (ta med en vanlig personvåg, och väg dig själv med och utan bräda), och lagningen är snyggt utförd, så varför inte? Normalt finns det ju alltid viss prutmån.

Kolla så att fena och stroppar är i ok skick. Annars får du ju lägga nästan lika mycket som du betalt för brädan på dessa tillbehör (800:- för en ok fena, 500:- för stroppar).

• jester

Medlem
    1 juli, 2005 vid 11:14 som svar på: Lite statistik över surftillfällen

Det kostar att ligga på topp!

Så enkelt är det… wink.gif

• jester

Medlem
    30 juni, 2005 vid 18:13 som svar på: seglets maststop

Man får inte med alternativ flärp med NP-segel. Jag fick dock en av SP när jag köpte en Simmer SC10. Visade sig sedan att Simmer hade skickat med en till masten oxå. Tänk på att det är mycket viktigt att inte fortsätta köra med den konformade. Masten kan spricka annars!!

• jester

Medlem
    30 juni, 2005 vid 12:01 som svar på: Hanstholm Fiskfabriken slut på det roliga ?!?

Bra idé att sno vind från Ölänningarna, men då den ön är ganska liten, trots allt, så kan vi ju slå upp ett stort gäng möllor i fjällen (vem vill vara i fjällen på sommaren? Svårt att surfa där, och på vintern är allt vitt ändå), och koppla in dom oxå. Fett med vind blir det…

Frågan är bara vem som bestämmer hur mycket det skall blåsa? wink.gif

• jester

Medlem
    30 juni, 2005 vid 11:10 som svar på: Hanstholm Fiskfabriken slut på det roliga ?!?

Svar till:

Kan man inte tjuvkoppla dem och få vind när det inte blåser?

/adde

[/ QUOTE ]

Det där är vad jag kallar konstruktivt tänkande!!!

• jester

Medlem
    29 juni, 2005 vid 07:43 som svar på: SO 2006

Allt för att tyskarna skall bli glada…

• jester

Medlem
    28 juni, 2005 vid 15:36 som svar på: Hoppteknik

Häpp!

Många bra förklaringar i tråden här. Finns inget bättre än höga, långa hopp med full planing vid landning. Tycker bild 2 i följande tråd är ett bra exempel på hur man ser ut i själva hoppet: Flygtur i Lejet

Sida 409 av 420
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications