Forumsvar skapade

Sida 410 av 420
  • jester

Medlem
    26 juni, 2005 vid 20:14 som svar på: allt tryck på framfoten/armen

Be någon lite mera erfaren kille/tjej att titta på hur du har trimmat grejorna. Finns många som vill visa hur mycket dom kan… wink.gif

• jester

Medlem
    23 juni, 2005 vid 22:33 som svar på: Trevlig midsommar!

Svar till:

Japp! Trevlig midsommar på er alla surfdudes! Hoppas ölen och nubben smakar bra trots att man inte är slut i kroppen efter en god midsommar surf i morgon crazy.gif..

[/ QUOTE ]

Läge att du skaffar lite lättvindsprylar… Blir nog en tur med formulan för mig i morron. Bra mycket roligare än att fåna sig runt nån stång helt utan segel…

• jester

Medlem
    23 juni, 2005 vid 22:32 som svar på: surfhjälmar

Gath-hjälmen tycker jag är riktigt bra. Extremt lätt, men å andra sidan så är det på bekostnad av hur mycket den verkligen skyddar. Men den e helt klart bättre än ingenting. Skall se till att pimpa hjälmen lite nu i sommar oxå. Här skall målas fartränder!!!

wink.gif

• jester

Medlem
    23 juni, 2005 vid 08:36 som svar på: Måttangivelser på Naish segel och förlängare ??

Finns det inte risk att sand fastnar på silikonen? Kan ju bli värsta sandpappret isf..

• jester

Medlem
    23 juni, 2005 vid 07:05 som svar på: Måttangivelser på Naish segel och förlängare ??

Hejs!

Det kan inte vara problem med nedhalstampen? Kolla så att tampen inte ”korvar” sig, ytterhöljet är boven i dramat. Körde med lite sämre tamp förut, och med den hade jag exakt samma problem med mina race-prylar. Var stört omöjligt att dra sista 5 cm, och då har jag en del kraft o lägga bakom…

Utöver bra tampar, kan jag varmt rekommendera North Power XT. Inga som helst problem att fixa nedhalet med den. Går som en dans att rigga både NP V8 och NP RS4 med den. Finns även en XTR variant med ytterligare en ”rulle” extra.

• jester

Medlem
    22 juni, 2005 vid 11:47 som svar på: Hyra nybörjarbräda i Göteborg – Varberg midsommar

Kolla följande Webbplats . Pöjkarna från Wallén som har hand om det. OM dom nu inte föredrar sill o nubbe till midsommar…

• jester

Medlem
    22 juni, 2005 vid 09:38 som svar på: RDM, förlängare, styvhet och IMCS??

NP V8 7.5 skall riggas på en 460 mast. Man förlänger den då 31 cm. Själv kör jag dock på en 490, dels beroende på att jag är tung (100kg+) + att jag inte har en 460 (ännu).

• jester

Medlem
    21 juni, 2005 vid 17:31 som svar på: Nedhalstampar?

Svar till:

kan du inte bara ta med förlängaren till herr båth och låta honom se vilken tamp som passar bäst?

[/ QUOTE ]

Problemet är att den ligger nere i Frillesås, och jag bor i Partille…

Men, det e ju bara o handla tills man träffar rätt i värsta fall… laugh.gif

Tycker dom där 100% Dyneema ser lite sexiga ut. 100% e ju som bekant bra i våran sköna sport. Och i vanlig ordning är 100% av något BETYDLIGT dyrare än bara 50%… wink.gif

• jester

Medlem
    21 juni, 2005 vid 17:29 som svar på: SM i bomkörning och tvärtom

Var på Haga i Juli för 2 år sedan. Hade planing varje dag i en vecka. Sen paja ena tån, så det var bara o åka hem

• jester

Medlem
    21 juni, 2005 vid 13:04 som svar på: Nedhalstampar?

Var på Hjertmans på lunchen idag.

Tyckte 4mm såg lite tunn ut, och 6mm lite väl tjock. Dessvärre saknade dom 5 mm.. Damen som hjälpte mig rekommenderade dock inte deras Dyneema-tampar, då höljet är en svag länk. Gick därifrån med lite 4mm försträckt lina (var ju billigt, och går att använda till uthal mm.

Gick sedan in på http://www.baths.se (kolla pdf-filen under övrigt), och där finns en 5mm tamp som är ren Dyneema. Borde inte det vara ideealikst (och dyrt wink.gif)?

Någon som kan verifiera tjocklek på tampen som krävs till North Power XT (har slängt min…)

• jester

Medlem
    21 juni, 2005 vid 06:11 som svar på: AB+ importör?

Svar till:

Han har ju bara en…

[/ QUOTE ]

laugh.gif

Tänkte inte på det…

• jester

Medlem
    20 juni, 2005 vid 21:15 som svar på: AB+ importör?

Svar till:

Det kommer speedbrädor också står det på sidan!!! Kanske något för dig SPEEDjanne?
    /Magnus

[/ QUOTE ]

Hehe. Han har ju redan en…

• jester

Medlem
    19 juni, 2005 vid 20:39 som svar på: AB+ importör?

laugh.gif

Men brädorna ser riktigt bra ut. Kan ju bli intressant om priserna blir dom rätta.

• jester

Medlem
    19 juni, 2005 vid 20:12 som svar på: Windsurfing i Grekland?

Vassiliki finns ju på ön Lefkas. Går att nå med bil från Greklands fastland, dessutom. Kolla på bla Club Vassiliki. Termik från ett berg på ena sidan av viken ger nästan garanterad vind. O det är ju aldrig fel… wink.gif

• jester

Medlem
    19 juni, 2005 vid 20:08 som svar på: Nedhalstampar?

ok. tack för tipsen!

Sida 410 av 420
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications