Forumsvar skapade

Sida 412 av 420
  • jester

Medlem
    10 juni, 2005 vid 22:29 som svar på: Vattentät billig digitalkamera

Kameran testas i senaste numret av tidningen M3. Vill minnas att den fick en riktigt hygglig recension.

Den har ju ungefär samma ”vattengaranti” som många av GPS:erna folk använder. Hade nog inte varit dumt med någon vattensäker väska till den oxå, men är ju ingen fara att ta fram den ur väskan, knäppa ett par coola bilder, och sedan förpassa den in i väskan.

Hade jag inte behövt köpa nya surfprylar, hade jag nog kikat lite extra på denna kamera.

• jester

Medlem
    10 juni, 2005 vid 20:02 som svar på: En kitesurfare flög bort…

Äh. Är nog ganska coolt o flyga lite med kitarna oxå. Även om jag föredrar den råa speeden o kraften när man surfar. Har inte heller prvat att kötra kite. Kan ju faktiskt vara ganska ball.

Och killen såg ju ganska glad ut trots den något brutala landningen.

• jester

Medlem
    10 juni, 2005 vid 11:08 som svar på: Leveranstider…

Svar till:

Är det första årgången på hyper fenor du har så förstår jag att du tycker dom är sunkiga, Dom som följde med från-04 -05 är ju grymma fenor.
    Kan annars rekomendera Curtis SR-6b 34 cm pb CNC från vindsurfing.se, köpte just en 36cm och den är gryyymm!

[/ QUOTE ]

Jupp, jag har en 03:a. Har beställt en Select Lightning L på 43 cm. Skall bli spännande o se hur det blir. Kör mest 8.5 och ibland 7.5 på brädan nu för tiden, så 34 cm behöver jag inte.

Men det skall bli oerhört spännande o se hur brädan blir, för nuvarande fenor känns j-vligt tröga. Känns helt klart som om fenan begränsar vad brädan kan göra.

• jester

Medlem
    10 juni, 2005 vid 09:31 som svar på: Leveranstider…

Svar till:

3.5 vecka. Fortfarande inga fenor… Tröttsamt, helt klart. Nästan så jag börjar fundera på att beställa från tyskarna i framtiden…

[/ QUOTE ]

En timme senare ringde dom. Nu har fenan kommit!

Gött!

• jester

Medlem
    10 juni, 2005 vid 08:35 som svar på: Leveranstider…

3.5 vecka. Fortfarande inga fenor… Tröttsamt, helt klart. Nästan så jag börjar fundera på att beställa från tyskarna i framtiden…

• jester

Medlem
    9 juni, 2005 vid 17:20 som svar på: Hjälm ??

tjo!

Jodå, när det börjar dunka på ordentligt med vind, så kryper jag all i en hjälm. Jag köpte en Gath på SP, dyr, men väldigt lätt o smidig. Körde hockeyhjälm med visir typ -89, men det var lite läskigt då den störde mig lite när man trilla i…. Men gött cool man såg ut… wink.gif

Men vid lättare vindar hoppar jag dock över hjälm. Men blir nog hjälm med nya 6.2:an oxå. Kanske man vågar gasa fullt hela tiden… grin.gif

• jester

Medlem
    9 juni, 2005 vid 09:07 som svar på: Kolla vad det är som säljs

Svar till:

[/ QUOTE ]

Jag heter faktiskt Jesper o bor i Partille…

[/ QUOTE ]
    men eftersom det står att du heter jester o bor i frillesås i din profil så e du alltså rätt anonym o 90% av det du skriver är bajs….;)

Fast egentligen håller jag med men måste bara påpeka att bara för att man har en profil så e inte allt bra, man kan fortfarande vara anonym. man kan dessutom skaffa sig massa olika profiler o man kan ändra sitt ip uzw.

[/ QUOTE ]

Visst skriver jag säkerligen ganska mycket skräp, men jag står för det. Naturligtvis kan man alltid komma runt inloggningar och så.

Och jag surfar i Frillesås, det är ju det som är det viktiga… wink.gif

Men ni har er fulla rätt att tycka som ni vill. Vi lever ju i ett (någorlunda iaf) fritt land… laugh.gif

• jester

Medlem
    8 juni, 2005 vid 21:10 som svar på: Juni bästa månaden på västkusten enligt Windfinder

Vill minnas att vi hade en episk dag här på Västkusten förra året i Juni. Kanonfint väder med strålande sol, och vindar på upp mot 22-23 m/s. Då mitt minsta segel är ett 4.7, så kan ni ju gissa att jag var toköverriggad. Men kul som f-n va det ändå!

Så det e bara att hoppas att vinden dyker upp snart igen. Så j-vla blyg kan den ju inte vara… wink.gif

• jester

Medlem
    8 juni, 2005 vid 21:07 som svar på: Kolla vad det är som säljs

Svar till:

nej det e inte svårt att logga in, det e ingen större skillnad på att va inloggad eller anonym. vissa verkar tro att alla som e anonyma ljuger, har fel eller har någon slug baktanke med det dom skriver.
    Själv är du ”jester” och bor i frillesås. Jag e jonas o bor i stockholm. nu är det bara din bild som e skillnaden på våran ”anonymitet” o den gör varken till eller från!

[/ QUOTE ]

Jag heter faktiskt Jesper o bor i Partille…

Men då jag även har viss vana av att surfa på betydligt tråkigare sätt än vad detta forum handlar om, så vet jag vad jag pratar om. Modererade forum där det krävs inloggning är betydligt trevligare att besöka.

Du har naturligtvis rätt i att alla anonyma postningar inte är skräp, men 90% av alla ”skräp”-postningar är gjorda av anonyma användare. Så är det bara.

Som jag sa tidigare så tycker jag iaf att inloggning skall krävas. En annan orsak e ju helt klart att man ”lär känna” folk som loggat in. Skapar en bättre gemenskap, helt enkelt.

Och du måste hålla med om att min avatar e ganska cool?? wink.gif

• jester

Medlem
    8 juni, 2005 vid 21:00 som svar på: fixa segel

Jodå Classe har allt ett par butiker i Götet… Hittade på deras hemsida. Tack för tipset!

• jester

Medlem
    8 juni, 2005 vid 20:33 som svar på: fixa segel

Hmmm… Låter intressant. Vart får man tag i Liquisole i Gbg-trakten? Och om man inte har ett gammalt trekants-segel, eller segelbag liggandes, vad för tyf bör man använda? (Skadar inte om tyget är svart…)

• jester

Medlem
    8 juni, 2005 vid 18:26 som svar på: Kolla vad det är som säljs

Svar till:

Har det någon betydelse att man är anonym ???? jag kan ju lika väl ljuga om mitt namn när man skall bli member …anonym eller inte är ju skit samma

[/ QUOTE ]

Jo, men det blir lite svårare om man måste logga in. Jag tror att kvaliteten på inläggen ökar markant om detta införs.

• jester

Medlem
    8 juni, 2005 vid 18:04 som svar på: Kolla vad det är som säljs

Rötägg finns det överallt. Finns väl alltid nån stackare som går på det när folk säljer grejer för överpriser, tyvärr. Iofs så kan det ju vara ren okunskap från säljaren oxå.

Jag håller SÅ med om att dom anonyma inläggen börjar bli tröttsamma. JAG tycker att det är läge att det skall krävas inlogginig för att posta på forumet. *duckar för en massa rabiata anonyma inlägg*

• jester

Medlem
    8 juni, 2005 vid 11:08 som svar på: Prylar, transport och lastning

Häpp!

Har nu fastnat rejält i pryldjungeln, och har för tillfället 4 brädor o 7 segel. Jag brukar ta med mig 2 brädor när jag skall ut, då är jag ganska bra garderad för eventuella vindomslag.

Förvaringsmässigt har jag löst det hela genom att bygga ut ett förråd, och byggt ett litet hyllsystem därinne. Funkar skitbra.

Transportmässigt har jag en vanlig Ford Focus (ej herrgårdsvagnen), och har monterat ur baksätet i bilen. Då får jag plats med allt inne i bilen (alltså 2 kompletta utrsutningar). Gäller naturligtvis inte Formula-brädan, som får åka tak istället. Funkar kanonbra, man ser till och med lite i sidled…

• jester

Medlem
    7 juni, 2005 vid 18:40 som svar på: Brädor, Segel m.m

Hejs!

Välkommen till denna underbara sport, och detta forum!

Tror du har plockat ut en ypperlig bräda, och ZeroFive seglen är mycket prisvärda. Rådet jag kan ge i samband med riggköp är att kosta på masten ett par hundringar extra. Undvik dom allra billigaste masterna, men överdriv inte o skaffa 100%kol.

Sida 412 av 420
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications