jester
Forumsvar skapade
-
Jag håller faktiskt inte med. Jag tycker snarare att priserna egentligen är lite låga. Köpte själv ett beggat RS4 igår. Vissa kanske tycker att jag betalade för mycket, men knappt halva priset för ett segel som är runt ett år gammalt är väl inte så farligt?
Yeye. Marknaden är fri. Oftast köper jag nya grejor, det kostar ju att ligga på topp, som bekant…
-
Jag kan varmt rekommendera Sikaflex. Sitter som berget, och är mjukt och följsamt. Finns bla på Clas Ohlson
-
Häpp!
Ville egentligen bara säga att jag alltid blivit trevligt bemött av killarna (och tjejen) på SP. Trots att jag inte är där SÅ ofta, tycker jag det är trevligt att killarna vet vad jag heter, vad jag köpt av dom osv. Inte många affärer som det är på det sättet.
Yeye, så tycker jag iaf. (om nån nu var intresserad…
) -
Normalt *tror* man att det blåser mer än vad det egentligen gör. Men ett 6.5 håller väl en normaltung/stark surfare i vindar upp till 10 m/s. Tyngre killar (som jag) håller dom ytterligare ett par tre meter per sekund.
Naturligtvis spelar det stor roll vilken typ av segel man pratar om. Man klarar att hålla ett cambrat segel i högre vindar än ett ocambrat osv.
En viktig aspekt är ju faktiskt att man faktiskt kan bli aningens snabbare med en storlek mindre segel i vissa lägen. Spceillt om man är nära gränsen att vara överriggad. För är man överriggad blir det mycket svårare att trimma brädan plant, samt att man bär runt på en massa fladdrande segel i onödan.
-
Svar till:
Select-fenorna är påväg men de har tagit längre tid än utlovat.
Mvh,
Gustav
Wallén Sports[/ QUOTE ]
Najs! Har ju tröttnat på dom sunkiga fenorna till min Hypersonic…Förstår att man säkert kan få grejer från Keppler i tid, då dom säkert har råd att ha större lager än de svenska shopparna. Och just pga att dom är större kunder får dom oxå kanske förtur vid beställning från grossist/fabrik?
Att sedan vissa har problem med trasiga grejer vid leverans från egna beställningar utomlands är ju ännu värre än att vänta ett par veckor extra. Dom problemen slipper man ju om man permierar svenska affärer (vilket jag gärna gör) -
Det är ju inte fullt så ovanligt. Lyckades nicka både bräda o mast sista jag var ute. Kör dock bara hjälm när jag kör vågor… Lite korkat, kanske?
-
Har en 91 liters 03:a. Vet inte hur den skiljer sig mot tidigare modeller, men modellerna efteråt blev aningens kortare, och lite bredare. Den största skillnaden är väl att dom blivit lite lättare. Om dom sedan blivit lite mera ömtåliga vet jag inte.
Jag har kört med min FSw i 22 m/s och det var inte brädan som kändes stor, direkt.
Detta är en bräda som jag rekommenderar varmt. Den e grymmt bra på hopp oxå, eftersom den är så förhållandevis snabb. -
North Power XT! Gött o slippa sitta ner o dra segel. Dyyyyr, men ack så bra.
-
NP V8 7.5 Skall riggas på en 460. Tyvärr krävs en bom på 218cm. Samma sak med NP V6.
-
Svar till:
Jag kan informera om att SP var huvudsponsor i GWC-SLALOM CUP år 2004 (skänkte det Speedseeker som Bringdahl slog svenska rekordet med).
De sponsrar även årets cup och säljer såvitt jag vet en del som kan förknippas med seriös slalom-racing. De kanske rentav säljer/tar hem sånt som inte finns i katalogen?
Såg att de tex. säljer Fanatics slalom-brädor.[/ QUOTE ]
Det stämmer. Har tom stått en Falcon 90 i affären, och nu en Falcon 120. Dock är det lite klent på segelsidan, men nu när efterfrågan verkar höjas, så kanske dom tar in mer camber-segel.
Och dom kan ju ta hem det som dom inte har. -
Hmmmm. Funkar tricket på en formula, måntro?
-
Har kört min JP SX 106 -05 ordentligt nu. Nästan renodlad slalombräda, snabb och riktigt livlig. Så den typen skulle inte jag rekommendera till nybörjare. 04-brädorna var mera åt freestyle-hållet, dock.
-
Svar till:
Varför inte trycka in en 70 liters vågis i det där också? Samt en 125 slalom med 8.5 race. Kanske en Formula osså. Glöm för guds skull inte freeride brädan….Sedan är det bara att plöja på med resten av riggarna, glöm inte att det ska vara 100% kol i allt! Efter det så kan man sova gott utan losec…välkommen till beroendets mecka, en missbrukare tycks i mina ögon ha det ganska enkelt….
Men jag har roligare 
[/ QUOTE ]
Hmmm. det där känns igen…

-
Häpp!
Blev ensam bland kitarna i Rågelund. Bra tryck i 6.5 (slalomgrejer). hade väl runt 11-12 m/s i byarna. vågor? inte direkt mycket att ha.
Själv körde jag slalom runt kitarna… Fattar inte hur dom kan tycka det är kul när det går så långsamt…
-
Svar till:
Gaastra Matrix var ett av de mest omtyckta seglen i windsurfs test av freeracesegel 2005. Lika snabbt som NP saber men bättre manöveregenskaper.
NP snabbare än Gaastra? Hänger bara på seglaren.
[/ QUOTE ]
Stämmer helt klart.
Kolla på bägge seglena o köp det som ser bäst ut. Det mest idealiska är väl att kunna testa bägge först. För vilket du väljer får du garanterat en kanonsegel.