jester
Forumsvar skapade
-
-
Tiga Slalom 270, som jag bytte fenbox i… Bytte sedan ut den mot en F2 Sputnik 265. Den brädan gjorde ont att segla! Men fort gick det. Körde med Mk2:or och Mk4:or. Det roliga är att en polare har kvar min gamla 265:a och mk4:orna…
-
Tvärtom! Använd kyla! Används iaf för att få bort mylar från flipperspels spelplan
-
In-lines!
Inte alls lika tråkigt som att springa, och betydligt roligare (och ballare) än rullskidor. Har du lite problem med ryggen, så är in-lines dessutom riktigt bra, då man får skön träning för ryggen.
-
Byt ut flärpen som sitter i toppen på masten istället. Kostar ett par tior, och så slipper du alla besvär. Fick byta dom på mina Gun-master, och det funkar fint.
-
Svar till:
Absolut, gör en skiss på din kärra.
[/ QUOTE ]
Here it comes…
Är ingen större kostnär, men jag tror att budskapet går fram…
-
Svar till:
Ja, jag kunde inte ha sagt det bättre själv!!
Riggplats Nr 2 kallas för Espenäs som jag nämde i mitt inlägg. Det är mkt närmare, och jämnare vind. I Rågelund kan det bli ganska byigt och halvtaskigt med vind vid N-NV. Vid öarna blåser det oftast mkt mer. Hur bra speedställe som helst!
Jag har även fått väldigt platta förhållanden på norra sidan av Älmös sand-udde vid S vindar. Denna platta sträcka är dock ganska kort, och kanske inte helt optimal pga det.
Man kan alltid rejsa lite med Guy när han e ute. Han kör mest kite nu mera i och för sig. Han brukar köra ganska fort annars.
Jag har inte haft några större problem med tången faktiskt. Min erfarenhet är att den brukar hålla till i Vallersvik (tyvärr, där brukar annars kunna bli lite shysta vågor på N-NV). Tången kanske har kommit samtidigt som kitearna dock
, jag har inte seglat lika mkt här de senaste åren. Detta var mitt local spot under många år./Mats Hellström
[/ QUOTE ]
Det VÄXER alltså en hel del tång i viken mot vendelsö… Men det är först mot slutet av sommaren som det sker. Jao Guy kitar mest nu för tiden, men vill ni ha snabba gubbbar o *försöka* segla ifrån, så finns ju jag och daniel. Daniel med sitt Thommen-spett och RS4, och jag kör HS och en JP SX nu för tiden. Men det var alltid kul o köra lite med Guy, för när man körde ifrån honom brukade han alltid bli fly förbannad och kryssade LÅNGT ut till havs. Ingen kan kryssa som den gubben…
-
Cyklade med min surfutrustning en hel del i min ungdom. Jag byggde en kärra själv med 2 skottkärrehjul och lite rör. En gubbe hjälpte mig att svetsa det hela. Går även bra att tillverka i trä. Sen var det bara att slänga upp grejorna på kärran och fästa med spännband. På denna tiden var inte den delbara masten uppfunnen, så det var bara att fästa mast-toppen uppe vid sadeln (eller ta den i handen) och cykla iväg. Funkade supernajs. Hade kunnat slänga ihop en snabb ritning om någon är intresserad hur själva vagnen var konstruerad.
-
Jodå, Frillesås funkar hyfsat. Största problemet är att det är för kort sträcka, men man kan få hyfsat platt vatten, och vinden är alltid lite starkare i gattet mellan öarna. Brukar alltid ta mig dit om vinden är lite tveksam.
Bästa riggplatsen är ned som jag märkt med 1 på kartan. Nr 2 är närmare, men under sommar-säsongen bör man inte parkera vid den lilla hamnen, då den är privat. Blåser det bara västligt så är det bara att köra en fin halv-vind borta från Rågelund. Akta er för dom livsfarliga Kitarna bara..

Tänk på att där kan ligga litefiskenät ibland, och det växer en del tång där mot slutet av säsongen. Är en liten strand runt Älmö, där det är perfekt att gå upp o vila lite. -
Svar till:
Alla våtdräckter slits ju även dem med ett NP märke på. Så jag resonerade som så att det är skönare att kunna köpa en helt ny gundräckt om två sesånger om den pajjar än att punga ut det dubbla för ett NP märke
[/ QUOTE ]
Har haft min NP i 2 år. Ser ut o känns som ny fortfarande.
-
Kanske Markram som ville testa lite vågsurfing?
-
Rashguard 0.5mm, Neoprenshorts, NP 0.5mm väst med huva, samt en Vanlig 5/3 våtdräkt. På fötterna ett par Pro limit-dojor, och uppklippna viskehandskar från Biltema på händerna. Var helt genomsvett…
-
Jupp. Premiär för mig igår oxå. Tyvärr lite ont om vind, men fick mig ett par repor med 8.5
Och kallt var det inte. Blev lite småfrusen efteråt när jag stod på land o snacka skit med en kitare.