jester
Forumsvar skapade
-
Låter kanonfint!
Har själv inte kört Xciten, men JPs FresstyleWave e hur go som helst. Har även kompletterat med en JP SX106, som jag dock inte hunnit köra ännu.Ett tips: Normalt när man köper ett paketpris, så får man med en av dom billigare masterna (på SP brukar man få en NP X3). Trots att en bättre mast kostar mer, tycker jag att det är väl investerade pengar! Ex. ser nya X6-masterna kalasfina ut. Dock behöver du naturligtvis inte överdriva o skaffa X9-master…
-
Nu är prylarna hämtade!
Blev en JP SX 106 FWS, ett NP V8 7.5 och en Local Spirit kolbom.
Nu väntar vi bara på vinden…

-
Läge för en debatt igen? Obligatorisk inloggning för att posta något, så vi slipper sånt här, tycker jag.
-
Det blir garanterat u-båt. Om du vill ha säkerheten att kunna flyta hjälpligt bör du ha minst 115 liter. Min HS 125 flyter jag ganska bra med, men man får inte ställa fötterna mer än ett par centimeter fel, för då sjunker man. Väger man 100kg så blir den totala vikten 10-15 kg högre (våtdräkt, sele, rigg och bräda). 1 liter vatten motsvarar 1 kg. Så fysikens lagar säger cirkus 115 liter…

-
Hmmm… får kolla med killarna på SP. Local Spirits kolbom kan ju vara ett bra alternativ då, verkar det som? (Kommer köpa allt på SP i paketpris).
Trist när leverantörer blir lurade av sina underleverantörer…

-
Svar till:
Slalom är stendött… Köp en freestylebräda på ca 85-90 liter och ett 5,5-6,0 så får du segla ganska mycket
[/ QUOTE ]
Say wåt?
Slalom kommer ju på bred front nu! Även supercross-brädorna har ju klart snabbare former i år jämfört med förra året.
Men som tidigare talare, så måste mer info till innan man kan rekommendera något. Exempelvis hur dina kunskapaer, vikt mm mm är
-
Tack för tipset! Skadar ju inte att titta iaf. Skall kika lite på Local Spirit bommen oxå. Men det lutar åt X6. Ganska brilliant idé att kombinera alu o kol, faktiskt
-
Svar till:
Tvärtom

Jag uppgraderade, men då blev jag utslängd från mina favoritnubbar (10 MB) pga dessa bojkottade uppgraderingen (Tydligen så blev trafiken betydligt trögare med nya versionen)
Så jag graderade ner mig igen och nu funkar allt 100% igen
[/ QUOTE ]
Det där gäller inte längre. Den uppdaterar inte hela tiden som den hashar längre. Så tanka du senaste verren utan problem. Jag kan ligga o idla på BBB-hubbar iaf.
-
yeye. Nu är en JP SX 106 FWS och en NP V8 7.5 beställd.
Blir nog en NP X6 bom oxå. Det kostar att ligga på topp

-
Japp. I vissa hubbar kan man dessutom skriva /fav i mainchatt, så läggs den till i Favoriter. Eller gäller det alla hubbar?

-
Eller så kan man lägga in den som en favorit… Klicka på gula stjärnan, och lägg till en favorit i den nya vyn som dyker upp där…
-
Håller med. XT:n är kanonfin. Själv tycker jag en av dom största fördelarna är att man verkligen kan fintrimma seglet, så det ”står” perfekt. Intressant att se vad bara ett par millimeter kan göra
-
OK. Blir nog mest 6.5 Gaastra GTX för mig. 7.5 blir nog oftast min Hypersonic 125, och 5.4 blir det JP FSW 91. Men blir nog att jag skaffar ett 5.8 camber-segel oxå…

-
Jag kan varmt rekomendera JP FSW. Kör själv en 91-liters, och den är väldigt trevlig att segla. Svänger riktigt bra, går förvånansvärt fort, och hoppar som en dröm. Har kört min toköverriggad (20 m/s+) och det var inte brädan som kändes stor. Orsaken till att jag har en 91:a är att jag väger runt 100kg.
/J
-
Svar till:
Jag har en jp sx 106 full wood sandwich. Kan nog påstå att den går tillräckligt fort för att alla utom eliten ska bajsa ner sig i våtdräkten.Att den dessutom e hundra gånger mer mångsidig och roligare att segla än en renodlad slalom gör väl inte saken sämre.Och ja nordgren….vi vet att du e hela värmlands starboard ambassadör

MVH
Henke
[/ QUOTE ]
lol!
Vad kör du för segel på brädan? Typ o storlek?
Såg på NP:s forum att det bör gå bra att köra 7.5 på 490, iaf om man e tung, och det är ju jag…