jester
Forumsvar skapade
-
Oh! Här skall stiffas!
Grejen är att jag redan har en 490 (Fiberspar 4800 QT), så det värsta som kan hända är ju att det inte funkar, och jag får införskaffa en ny mast så småningom…
Kan ju alltid låna polarens X9 o jämföra när väl inköpet har skett..Hmmmm… Bom, ja. Den jag har är inte ubervass direkt. Dock känns det väldigt surt att lägga över 5000:- för en X9. Kanske en X6 för 3000:- är lagom bra? Såg jävligt najs ut iaf!
Skall ta en titt på Hawken oxå, dyker antagligen upp på SP innan påsk, har jag för mig. Blir nog en vända ut till SurfCompaniet i veckan oxå.
Men det blir helt klart det lättare materialet på brädan. Är lite rädd om grejorna, och små skönhetsfel som kan uppstå av lite skavningar av hängselekrok mm står jag ut med.
-
Rågelund (Åsa) är helt isfritt iaf. Aldrig fel med grunt vatten när det är lite småkyligt i vattnet

-
Vad jag vet så har inte JPn testats ännu. Är ju inte alls samma bräda som förra året. Denna ser mycket snabbare ut.
Ang. segel, så är det ju det jag är ute efter. Mer power! Och detta är ju inte fel, just pga min vikt
Och vad säger ni om skillnaden i material? Läge att satsa på det lite styvare materialet?
-
iofs var jag förbi SP idag, och dom hade ett tryckt ex iaf. Så det är nog på G ut.
-
Svar till:
asso vänta här lite har sp’s nya katalog skickats ut!!!!!!!?????
[/ QUOTE ]
PDF i kombination med skrivare??

-
Tror inte dom säljer tillräckligt många av den typ av segel som dom brädorna kräver. Dock är det nog folk som smäller av en mast eller 2…
Själv undrade jag om ett NP V8 sist jag var där, och då sa Maccan att dom brukar kunna plocka hem sådana på ungefär en vecka. Men eftersom Slalom verkar få ett uppsving nu igen, så skulle jag gissa att det blir aktuellt o ta hem lite camber-riggar igen. -
Hejs!
Kör en JP Freestyle Wave 91 som minsta bräda, och den är riktigt grymt bra. Har kört den våldsamt överriggad med 4.7 (22 m/s i byarna), och det var inte brädan som kändes stor… Kommer faktiskt att prova att segla 6.5 FreeRace på den när nästa tillfälle ges. Tror faktiskt det kan fungera, även om jag då kommer flytta stropparna i lite mer ”slalom-position”. Tilläggas bör att jag väger runt 100kg.
Och tycker du om att hoppa så är denna bräda guld värd, man flyger som en galning om man satsar lite. Detta beror på att brädan är förhållandevis snabb för att vara en manöverorienterad bräda.
-
Hejs. Kör Gun Sails Loop C75 (430 resp 400) på mina NP Search. Funkar kanonbra! Jag körde tidigare med en NP X3 på 5.4:an, och det fungerade inte alls. Antagligen funkar en X9 ännu bättre än mina C75, men det gör säkert GunSails Loop C100 oxå. Kort sagt: jag är jättenöjd med mina Gun-master. Har dock inte haft möjlighet att testa några RDM-master
-
Lör: Syd, 9-13 m/s Dygnets högsta vindhastighet 12 m/s.
och plusgrader. Jag o polaren går nog ut en svänge inne i Rågelund, Åsa.
-
Så här är det (något förenklat): Längre och närmare kanten på brädan = snabbare. Längre fram och längre in = svänger lättare (samt enklare att komma i om man är lite oerfaren)
-
Trevligt! Speciellt som man går i köpa-tankar!!
-
Jo, super-X brädorna ser bra mycket snabbare ut i år. Klämde på en JP super-X -05 i helgen, och den ser mycket snabbare ut än -04. Helt klart nästa bräda för mig…
Hur ser ni på materialval i just denna typ av bräda? Dom lite tyngre (och billigare) materialen, håller dom bättre? Finns det nån anledning att lägga 2 tusen extra?
-
Svar till:
GÄSSSSSPP urk va fjantigt!
[/ QUOTE ]
Håller faen med! Junioren planar ju knappt…
Att sedan dessa manövrar i stort är fysikaliskt omöjliga för mig som väger över 100 kg skall vi inte tala om. 
Men jag e grymt imponerad av hur duktig du har blivit Nikke!

(om du undrar vem faen jag e, så är jag en av gubbarna som hjälpte till o lägga banor åt GWC:s formula tävling för ett par år sedan snart)
Fat is fast!

-
Tur som faen att gubbarna som lekte chicken-race inte bestämde sig för att falla av samtidigt oxå. Hade varit extremt smärtsamt att se…
-
Får nog pallra mig iväg o köpa den tidningen. Hur är Gun egentligen? Har bara sett dom ett par ggr på vattnet (verkar ju finnas flest på ostkusten). Hur är kvaliteten? Jag menar, måste ju finnas nån anledning att dom bara kostar hälften av vad NP o Gaastra gör? Är intresserad av just Booster och/eller TSD Race. Några som har konkreta upplevelser av dessa segel?
Iofs kör jag med 2 Gun-master till mina vågsegel, och dom funkar skitbra.