jester
Forumsvar skapade
- 
Hejs! Har kört en och en halv säsong med en JP Freestyle Wave 91 (2003). Jag väger runt 100 kg, och har hoppat en del hysteriska hopp med den brädan. Verkar hålla fint. 
- 
Finns en enkel lösning på problemet: Fixa så det krävs inloggning för att posta. 
- 
Jag köpte Fiberspar master till mina Gaastra GTX när jag handlade på Surfcompaniet våren 2003,iaf 
- 
Svar till: 
 By Guy! Killen vet vad han pysslar (pysslade) med. [/ QUOTE ] Jupp, det stämmer. Kolla på Pryde RS4, så såg hans segel ut för 6 år sedan. Men just nu kitar han mest. Pillade lite på en av hans kitebrädor, och den vägde ingenting. 
- 
Jag använder mig av SikaFlex. Finns på bla Clas Ohlson för 69:- Både fyller o limmar. Se bara till att köpa den svarta… 
- 
Svar till: 
 Varför inte en ren vågis 80liter. [/ QUOTE ] Jag vill åka fort… och min JP är väldigt sällan för stor för min kroppshydda.. Dom brädor jag kikar på är följande: * JP Super X 106 
 * StarBoard S-Type 104
 * Tabou XRocket 61Borde vara hygglig storlek? 
- 
iofs… i en insjö är det ju en hyfsad bedrift att komma upp 3m….  
- 
Kan instämma med övriga ”talare” Kör 6.5 med 34:an o 8.5 med 44:an (HS 125). Får väldigt sällan spinout. Och det går undan med 6.5:an.. Skall dock skaffa mig nåt lite mera hoppvänligt för just 6.5 till våren. 
 Angående gipparna: Jag sätter bakfoten väldigt lång ut på läsidan av brädan, och kör lite laydown teknik med riggen. Kan dock bli lite (o)lustigt då man byter ner till mindre/smalare bräda efter att ha seglat mycket HS. Då har det hänt att man trampat foten i vattnet… 
 Men brädan ÄR svårgippad, det är bara att köpa den biten.Oh! och angående att få upp brädan på planing: Fall av! Och det rejält. När du väl fått upp den i planing, så hämtar man lätta upp tappad höjd. Vidare så skall man inte tokpumpa med riggen heller. 
- 
mmm. är lite för clean våg för att vara skapad av en orkan… 
- 
Det var väl en Sputnik 265 som White satte speedrekord med? 41,92 knop eller nåt sånt. Hade själv en sådan förut. Totalt livsfarlig att segla med… 
- 
Jag kör 44:an med mitt 8.5, och inte är brädan trög inte! Inte många som hänger med… Dock finns det nog effektivare fenor att köpa. Har dock inte sett behov att byta ännu, iaf Men det skulle vara intressant att veta vilka alternativ det finns. 
- 
Jag har en HS 125 o Gaastra GTX 8.5. Jag väger nästan 100 kg, och brädan skulle lätt klara drygt en kvadrat mera segel. Pga av min tyngd, så planar inte bräda upp i superlätta vindar (behöver större segel för det, och lite teknik), men när jag väl är uppe på planing så går brädan genom vindhålen på ett nästan magiskt sätt. Kör även brädan med ett 6.5 GTX, och det klarar brädan suveränt oxå, och då går det undan!!! /J 
- 
Hmmm. lite kallt e det… Funderar på att ligga o köra utanför Ringhals. Där är vattentemperaturen ett par grader varmare. Antagligen inte över så stor yta, men ändå… /J