Forumsvar skapade

Sida 288 av 328
  • jonaish

Medlem
    23 januari, 2006 vid 15:35 som svar på: Bilder från Sälen
    Mav wrote:
    Lei sprängs i bitar o inte är värda att lära ut med.

fick precis 50 cm nysnö förresten =)

när jag va där uppe vid nyår såg ja en kille som körde Slingshot och en till såg jag oxå.. å det kanske va -15 typ, vid Hundfjället……

Nice med 50cm nysnö, hoppas det finns bra med snö för väggen offpist när jag kommer 😀

• jonaish

Medlem
    23 januari, 2006 vid 15:23 som svar på: Jaaaaa då har man hamnat i ett djungelvrål (rdm förlängare?)
    Ola H. wrote:
    Jonaish, vilka segel är de du kör och vad är luff-längden? Vilken mast är det du skall köpa?

Jag har N.P. NR 6.2 å Simmer WaveComp 5.3 å de är till 430 master och jag tror att luff-längden är typ 445-455…..

Masten är en 400 rdm 80% från 2005 och köpt på SP med LS alu förlängare som jag får med å den förlängaren är 38 tror jag…

😀

• jonaish

Medlem
    22 januari, 2006 vid 20:48 som svar på: Jaaaaa då har man hamnat i ett djungelvrål (rdm förlängare?)
    Wman wrote:
    Har inte bra . Är nog bättre att köpa rätt längd ändå.

Mmhmmmmm… aa fan det är ju klart bra att ha i rätt längd men de borde ju gå bra med en 45 cm förlängare för vad jag vet så finns det runt 30 cm,45 å 65cm…. Så en 45:a kan ju gå kanske 😀

Vad är dinna erfarenheter av att rigga segel på fel mastlängd??

• jonaish

Medlem
    22 januari, 2006 vid 20:08 som svar på: Jaaaaa då har man hamnat i ett djungelvrål (rdm förlängare?)
    The_Novice wrote:
    Köp en 430 mast…

Jo det skulle ju va de bästa men nu är det så att jag inte har hittat någon 430 som jag tyckt vart bra…. Den 400 masten jag ska köpa får jag för ett jävla bra pris oxå…:D

.

• jonaish

Medlem
    22 januari, 2006 vid 15:50 som svar på: Da Kines Contour
    Lars_K wrote:
    Jag köpte sånnadär svarta som på bilden när jag var i Sydafrika. Fanns gott om dem i lager hos Atlantic Surfshop i Tableview. Konstigt att de inte går att få tag på här… Jäkla lyft för min bräda. Grymma stroppar!

I April går det iaf……

• jonaish

Medlem
    22 januari, 2006 vid 15:48 som svar på: Da Kines Contour
    Oregistrerade wrote:
    Verkar finnas på Surfbutiken igen:

http://surfbutiken.nu/products.php?cid=22&pid=196

Tack du den Oregistrerade !!!

😀

• jonaish

Medlem
    22 januari, 2006 vid 15:24 som svar på: Da Kines Contour
    Oregistrerade wrote:
    Stämmer inte riktigt längre. Da Kine har börjat sälja ”orginalet” igen, dock så är dom svarta istf vita. Kommer hit i vår.

/Oscar W

Har inte våren börjat da? För det står ju VT på busskortet…..
    Vet du var man kan köpa ”orginalet” när de är här i Sverige ?? 😀

• jonaish

Medlem
    21 januari, 2006 vid 22:54 som svar på: Bilder från Sälen
    Mav wrote:
    tjena, klart jag e här då. kommer hänga här tills april med uppehåll för lite tävlingar… hör av dig, åkningen är i världsklass.

Mmmm jag är lita sugen på att köra men jag kör twin tips men det går nog att köra med det också men hur är det där uppe, är det bräda lr skider som man brukar köra med ?? Vad för kites finns det att hyra om det skulle va så, är det bara foil där lr ?

• jonaish

Medlem
    21 januari, 2006 vid 22:31 som svar på: Bilder från Sälen

Kommer du köra där uppe på påsken? Jag kommer upp då å kanske tar med mig mina saker kanske.. Det brukar bara bli skider å skoter när man är där annars så jag får se hur man gör..:D

• jonaish

Medlem
    21 januari, 2006 vid 21:17 som svar på: Da Kines Contour
    Oregistrerade wrote:
    http://www.pro-flexfootstraps.com/index.htm

Mycket bra!!

Hahahaaahaa….
    Det är typ sådanna jag har men när de inte sitter på brädan är det nästan helt platta.

• jonaish

Medlem
    21 januari, 2006 vid 21:14 som svar på: Da Kines Contour
    TDK wrote:
    Har du justerat in dom rätt då??? Så dom inte är för smala??

Nä jag har inte justerat in dom rätt, för det går inte att justerat in dom alls..
    Tro mig de är skit små, man sparkar in foten å endå så ser man precis att tån går ut på andra sidan.. Jag gillar att ha foten så långt in som möjligt men endå ska det va bra så det inte glider ut…

• jonaish

Medlem
    21 januari, 2006 vid 21:05 som svar på: Da Kines Contour
    TDK wrote:
    Jag har både den nya och den gamla typen. Och visst de nya funkar ju.. MEn de gammla är bättre.. Och du.. Problemet är ju inte riktigt att få i foten.. Utan att den åker ur för lätt….

Oki.. För de Mistral stroppar jag har får man ju sparka in foten för att få in foten, hur är det att köra kite stroppar på w-surfin bräda ??

• jonaish

Medlem
    21 januari, 2006 vid 20:57 som svar på: Vem är coolast i Sverige??
    Eddie wrote:
    Jag skriver ett privat mess till dig Jon-ass och berättar

Gör du så Eddie 😀

• jonaish

Medlem
    21 januari, 2006 vid 20:55 som svar på: Da Kines Contour
    TDK wrote:
    På SP är det den justerbara typen som säljs…

okaj,, någon som kan säga hur de är, får man in foten bra på den å så ??

• jonaish

Medlem
    21 januari, 2006 vid 20:38 som svar på: Vem är coolast i Sverige??
    Fifi wrote:
    det berättar nog kicki sen! Ni får se

Börjar bli nyfiken :D…
    Hur länge ska man behöva vänta tills man få veta va det är om ??

Sida 288 av 328
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications