jonaish
Forumsvar skapade
-
Epoxylim köps i en båttillbehöraffär..
-
Om däcket har för stor yta så att det inte längre bär kan det förtekas på undersidan med 4-7 lager glasfiber på ett halvt 16-30 mm plaströr (H). Det är viktigt att skrapa, slipa och avfetta däckets undersida så att glasfiber limmet fastnar.
-
När limmet är insprutat stiger du på däcket så att limmet pressas ut överallt. Lägg plastfolie och 6mm kryssfaner på däcket med 20- 50 kg mursten ovanpå. Staga en 6mm kryssfanerplatta mot undersidan så däcket spänns ihop.
-
Epoxylimmet sprutas bäst in på morgonen medan det är kyligt, så det inte stelnar för snabbt. Vid 15-25 grader kan limmet stelna på några minute. Tryck i kanylen skapar värme därför kan limmet stelna i den. Ha 5-10 kanyler breda.
-
Hålen ska borras på 10-15cm avstånd, så att du är säker på att få in limmet hela vägen. Pröva eventuellt att borra nedifrån, för att slippa hål på översidan. Men hålen måste täckas med tejp så att inte limmet rinner ut.
-
sandwich repareras genom att epoxylimlagren förenas igen.
lim sprutas in med en kanyl (F) som fås tillsammans med limmet. 3mm hål borras, tills den undre skivan känns (G). Borra först, sedan snett ner i samma hål. -
Delaminerat sandwich motsvarar tre tunna skiver ovanpå varandra.
-
sandwich består av 4-6mm glasfiber
-
Svar till:
Gapflabb!
[/ QUOTE ]
Det va precis va jag också gjorde när ja såg dig på bild!!!!

-
Svar till:
Jonasih… du skall börja utan att gå kurs.
Jag har en Blacktip 17m2 som du kan få om du lovar att träna på en stenig strand i minst 8-9 m/s.[/ QUOTE ]
Det är bara att skicka, 17m2 är lite för stort i den vinden men det är lungt bara ja får den gratis så…
Jonas Halses
Jag vill ha den utskickad till Gislövshammar
-
Svar till:
Jonaish, gissa vem? Om du menar vem jag skrev till, så ser du kanske att här ovan står just det. Re…
[/ QUOTE ]
Jaha, men tyvärr så såg ja inte det

-
Svar till:
Är det ett mindre område (typ 7*7 cm) så borrar du ett par småhål. Tar en spruta och ”injicerar” lite epoxy.
/P
[/ QUOTE ]
JA, precis vad jag också såg, vill du att jag tar fram det lr ?
-
MYCKET…………..

Jag får rätt mycket gratis efter påsklovet och mest proviva activ…..
-
Svar till:
jonaish, känner du/är du släkt med någon som heter alf?
[/ QUOTE ]
japp Alfred Nobel..
Alf hmmm, vadå då ?? nä vet inte riktigt finns kanske någon men han kanske är 80+ då lr död vet inte

varför undra du ??