jonaish
Forumsvar skapade
-
+ att va kostar 3 st Dakine core contour ??
är det samma som Da Kine Control Contour lr ??
Da Kine Control Contour
Set om två stroppar. De bästa kitestropparna.
går dom att ha på surf bräda om det är till kite ?? -
+ att va kostar 3 st Dakine core contour ??
är det samma som Da Kine Control Contour lr ??
-
var kan man köpa dom stropparna är det surfbutiken lr ???
är det någon som har testat Dakine core contour och kan jämföra dom med någon annans ??
Ola_p är dom stora som JP lr störe ?? lr hur är dom ??
-
mmm lr så har du för mycket mjöl i smeten va vet ja fråga din morsa

nu när jag läser era problem kom jag på att jag också har ett
……. är det någon som vet??1. någon som har lr vet någon om JP Vs Goya ??
vilken är bra och värd att köpa?? och vad ska det va wave, freestyle m.m. ?? lr är det någon annan bräda som är bättre och så ??2. jag har nu Mistral Fotstropp och dom suger vad jag tycker för man får inte in foten så mycket så finns det några bra Fotstropp att köpa som är lika stora som T.ex JP´s lr störa ??
jag blev 16 i år,,, och hur gammal är du Mr Anonym ?!?!?
-
mmm varmt vatten , ättika + något och sen diskmedel
så blev dom nästan nya

och att han skulle kuna slå mig hihihiihiii……det kan du dröma om hohohoo…..
-
tomater… som i Spnien (Tomatkrig)
-
jag vet inte hur hårt gubbsen i Fiskebäcks ghettot har det så jag kan inte säga något

men vi har gjort en massa saker vi är lite som ”Emil i Lönneberga”
callekuling
kan du inte säga lite hur Fiskebäcks bönor na har det???
så man kan Jämföra ghettona

-
mmm det är VERKLIGEN så att vi bor där nere, men när det inte finns vind så är det brottning lr ska8 surf

-
åt spyor i bootsen
han är så jävla SNÅL!! ett par nya skor på T.ex intersport går på runt 800P å det är för mycket hohohoo
köp inte så mycket godis så har du råd!
-
mmm tyvärr så är man bror med han så man får kasta ut bootsen när man ska sova för att kuna somna…
seriöst nu !!
kan man sanera skorna typ lr?? för det luktar som någon har spytt i dom
troligen är det något möggel liknande i dom.
kan man tvätta innerskon i maskin lr för hand? -
mm men det ser ju inte så bara ut på TOPPLISTAN

-
kommer det å gå på TV lr??
och i så fall vilken kanal,
blir det kanalen discovery lr ??
har bara skogs TV så hoppas det blir SVT1 lr SVT2 -
Välj rätt plugg
För att montera föremål på en betongvägg krävs betongplugg. Men utbudet är stort och det kan vara svårt att veta vilken som är bäst lämpad för ändamålet. Vi reder ut begreppen.Det finns en mängd olika pluggar att välja bland vid montering i betong. Det finns pluggar såväl för tyngre föremål som lättare. Vid montage av tunga föremål i betong ska du följa tre grundregler. Du ska välja rätt borr och borrmaskin. Välja plugg efter belastning och en krok eller skruv som passar till den. Skruven ska alltid vara så lång att den går igenom hela pluggen och förbi en bit på andra sidan vid montering.
Vid borrning i betong är det bäst att använda en slagborrmaskin. Men du behöver en borr med hårdmetallspetskoromant som klarar materialet. Ett tips vid borrning av större hål är att börja med en mindre borrdimension för att sedan gradera uppåt mot den rätta.
Det finns betong som inte ens slagborren klarar av. Då behöver du en borrhammare. Vill du inte investera i en egen, finns det att hyra hos en maskinuthyrare.
Skulle din betongyta vara putsad ska du se till att pluggen hamnar innanför putsen för att motverka att det spricker när pluggen utvidgas.
Betongpluggar
Använd plastplugg vid montering av lättare föremål och stålplugg när du ska fästa tyngre saker. Tavlor klassas som lättare objekt, medan klädhängare, stora skåp eller trappräcken räknas som tyngre montage.Allkrok
Ska du hänga upp några tavlor på en betongyta räcker det med en allkrok i plast. Du fäster den i väggen med minst två stålstift och hammare.Kemankare – ankarmassa
En plugg som är väldigt stark, och tål tunga saker. Dess styrka beror på pinnbulten som är fastgjuten i betongen. Gjuter gör du med tvåkomponentslim eller gjutmassa.Nylonplugg
Är en plugg i plast, med många användningsområden. Förekommer i många storlekar, finns i diametrar på 4-20 mm.Pinnskruvexpander
Skruven tål tunga montage. Finns i de flesta grovlekar och längder. Den fungerar så att två metallflikar pressas ut när skruven dras åt.PVC-plugg
Kan nyttjas från lätta till medeltunga montage. Klarar dock bara skruvar upp till 12 mm. Är konstruerade i färg beroende på storlek, vilket underlättar.Spikplugg
Ska du sätta fast socklar och fotlister ska du använda dig av spikplugg. Du monterar den genom att borra och sedan montera plastpluggen. Spiken kan slås in med en hammare. Den är även konstruerad så att det går att skruva ut den om man vill, vilket är ett plus. Finns även att köpa i större modell, men kallas då slagankare. Den används vid montering av reglar.Stålplugg
Hindrar skruven från att snurras vid åtdragning. Är tålig för tyngre montage.du vet att PLUGGEN är din kompis, den kommer lösa ditt problem i alla fall NU !!!
spring till din Järn och Fritid affär NU och köp!!

-
ska ni gå och dra den lr? lr ska ni cykla lr ha moppen å dra med ??
det va en kille är på steffo (Wilper) som hade en vagn bakom sin moppe
tror det va han iaf