jonaish
Forumsvar skapade
-
är det bra att sy i våtdräkten som Kate sa ??
någon som har gjort det med sin lr?
och det lim som jag har nä är typ Neoprenlimmet, det är okej på yter som man inte böjer som vid knät men det går att ha
finns det något lim till limpistol som man kan ha ??och du Judo-Freddan det där Aqua-neo-patch är en lapp man klipper till lagom storlek och sedan värmer fast med ett strykjärn.
är det typ som man har till cyklar (cykel lagning till innerslang) ?? liknande lr

-
Svar till:
Om du slutar förpesta konfen med din närvaro kan jag kanske berätta.
[/ QUOTE ]
efter som många klagar så ska jag ändra namnet bla ( blir det bra som det heter nu ??? )
och TACK till dom som gav ett bra svar..

-
hahahahahahaaaaaaaaaaa
-
Svar till:
i stort sett ingen utbildning alls. man kan vara helt autodidakt men grejer som är bra att vara bra på är ju typ lite olika program, typ illutrator, kanske flash och photoshop. man måste ha en hårt driven ådra för design och estetik samt att vara nytänkande, nyfiken och arbetsnarkoman är bra egenskaper.
om jag ahr förstått det rätt. funderade på det där innan men kom fram till att kontorsjobb inte är nått för mej.
[/ QUOTE ]
mm som STYRET sa
man måste ha en hårt driven ådra för design
och det har jag

-
Svar till:
Killen kunde ju köpa epoxi för 30 kr litern för några veckor sedan!
Så varför ens fundera på att använda polyester?Polyester fäster förövrigt inte något bra på epoxy, epoxy fäster däremot på polyester.
Har själv använd NM vilket jag tycker funkar bra! Om man värmer det men en hårtork eller kupevärmare så blir det mycket rinnigare och går in i fibrena bättre!
Mvh Stefan
[/ QUOTE ]
sorry men jag sa fel det va inte epoxy som den killen på varvet hade, det va polyester…
och jag får allt gratis av han så jag bara ringer å säger att jag vill ha lite, iaf av polyester som domhar i stora dunkar som dom köper in och om man räknar ut va L/priset blir så är det ca 30 kr och i affären tar dom över det dubbla sa han iaf jag vet inte hur det är men det är ju alltid billigare med sora dunkar…
så det va polyester han hade till min bräda från början jag har inte haft något epoxy som jag trodde …..
-
det vet jag inte tyvärr
-
Svar till:
Polyester luktar godare än epoxi -mycket godare

[/ QUOTE ]
mm iaf mindre

-
mm för det var så att jag fick en spricka i nosen efter ett kastfall, så jag gick då till ett Varv för att kolla om dom kunde fixa det å han använde polyester och något i det så att det härda typ,, sen pensla på det på brädan å på med glasfiberväv så gjorde han när han skulle laga den
-
Svar till:
Svar till:
är den säkerhets märkt?
[/ QUOTE ]
Nej.
Har funderat mycket på detta, har listat ut hur man kommer runt problemet, frågan är om någon kräver det…..
[/ QUOTE ]
hur kommer du runt problemet då ??
om du tvärbromsar från t.ex. 110 så kan det kanske bli farligt men hur hade du fäst fast boxen på tak räkna??från http://www.snf.se
Ta bort takboxen: Takräcke och bagageboxar ökar luftmotståndet och därmed bränsleförbrukningen – montera av när de inte behövs. En takbox kan öka förbrukningen med mer än 1 dl per mil.
och
http://www.gronabilister.se/public/dokument.php?art=147&parent01=5&parent02=13
-
är den säkerhets märkt?
-
okej………..
det blir lite svårt att måla något i nosen iaf en graffitimålning där, men kanske en ”haj mun”
-
han sa att man kunde fylla ut luftbubblerna med epoxylim,
vet inte om det funkar ?? men det är ju samma sak som man har när man har epoxylim och väv för att bygga upp det från början,,ska man använda epoxylim till att fylla ut luftbubblerna ??? -
Svar till:
Du måste ha ett lager gelcoat på innan du målar så inget vatten kommer in. Sök på länkar på forumet, det finns en hel del fakta här. Sen kan man även titta på bordlaidy.com eller nåt sånt men hon är grymt seriöst
[/ QUOTE ]
man tycker ju att killen på varvet hade vetat att man skulle ha Gelcoat Filler innan man målar ska ringa till han nu å fråga va man ska göra om man kan pensla på lite över luftbubblorna ?!?!?!?!