kapten-k
Forumsvar skapade
-
kapten-k
Medlem20 januari, 2012 vid 22:29 som svar på: Tråd om JP Superlightwind och Ultrasonic 147Herr Pelegrin;680038 wrote:Det må så vara men det är bara att titta på Starboards eget fria forum så ser man i tråd efter tråd att man har kvalitetsproblem med brädor som delaminerar, spricker, går hål i eller att färgen flagnar av. Jag tar en tråd i mängden – Titta gärna på filmsnutten i länk från första inlägget:den brädan kan man nästan kasta… frågan är om han har skruvat i en för lång skruv, eller lyckats spräck pluggen med orginalskruv, vilket är ganska lätt att göra. man måste smörja skruven med vax eller liknande första gången, tycker Dagens fotstropps system är beklagligt dåliga. ialla fall på alla cobra brädor jag har sett. bic hade M6 gängade muttrar i rostfritt i sina brädor 1996. vilka var mycket bra… vred sig inte och lätta att flytta…
Tycker det är skam på en bräda för 15000:- med dagens system
-
kapten-k
Medlem20 januari, 2012 vid 17:14 som svar på: Tråd om JP Superlightwind och Ultrasonic 147Jag har haft tabou,bic,exocet. Flera år från co ra fabriken utan proo lem, thommen, ahd byggs inte i cobra fabriken annars kan man beställa custom eller bygga själv
-
kapten-k
Medlem20 januari, 2012 vid 09:40 som svar på: Tråd om JP Superlightwind och Ultrasonic 147Jp och starboard görs i samma fabrik, och de flesta andra brädor faktiskt
-
100 kg + insjö och du letar planande bräda? Det luktar Formula lång väg!
-
Bra jobbat! stället ligger inte så långt bort i heller!
-
Inga problem att köra på prylar från -99!! någon vann ju en slalomtävling i år med bräda och segel från 96-97 nån gång. eller hur va det? Hahaha!
http://www.surfclubklagshamn.se/search/label/T%C3%A4vlingsresultat
-
Jag dricker inte öl, men är du intresserad kan du ju hojta. Den tar mest plats ii garaget
-
Jag vet att du går bra på gamla brädor.kinetic..
du kanske vill ha min vivace 279 carbon från -98 den är 53 bred och 96 liter, väger 5.7. Den har jag kört med 7.5 ialla fall
Kan byta jämt med din sl50 hahaha -
kinetic;679072 wrote:Apropå på Exocet…Har en Warp SL50, men den känns banne mig inte ”100”, har iofs knappt kört på den, men det lilla jag kört så är jag inte impad, eller så har jag inte vänjt mig än :laugh:
SL50 är tänkt som min ”mellanvindsplanka”, dvs den platsar mellan min 58cm breda slalom o 46cm breda speed -planka. Segelstorlekarna den skall köras med är 7.9 och 6.8, i nödfall 6.2. Får se om jag behåller den eller inte…Tror du begär lite mycket av den, 7.9 är för stort, 6.8 är nog på gränsen, tror den brädan är gjord för typ 5.0-6.5.
-
Vad väger du? , och hur stora segel har du?
-
Jester;678636 wrote:Kapten K: challenger hade också ”formgjutna” segel.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
ok, my bad…
Frågan är hur mycket det gör, vissa har ju ”kevlar strips” i sina segel. Jag har inte testat, så jag kan inte säga något.
-
Stämmer vikten eller?
vapor 2012
Size Kg
5.4 5.2
5.7 5.6
6.4 6.2
7.1 6.7
7.9 6.9
8.6 7.4
9.5 7.8
10.0 7.9Avanti 2012
Size [m2] Weight [kg]
5.5 4.4
6.1 4.7
6.9 4.9
7.7 5.1
8.5 5.4
9.4 5.9
10.0 6.2Ett avanti 10.0 väger samma som ett vapor 6.4!!!
-
Jester;678559 wrote:kinetic: Finns flera märken som provat tekniken. Just Maui Sails har ju sin XT-teknik, och Challenger hade ju även dom versioner av Aero som körde med denna teknik. Den extra kostnaden uppvägdes inte av prestandafördelar enligt AB.
Detta är ju inte samma som MS xt, gaastra technora, challenger, sailworks De använde bara technora xply istället för monofilm i vissa eller alla paneler.
Utan mer som North 3DL, som används i båtsegel.http://www.avantisails.com/sails/technology
Dock blir det nog värdelöst att laga på ett vettigt sätt.
Sitter och väntar på priset…
-
Ändå imponerande att du klarar första vågen så bra… med tanke på hur brädorna så ut på 90talet
-
kapten-k
Medlem1 november, 2011 vid 08:56 som svar på: Formula träningsläger 2012 när isen hittat hitLåter som en utmärkt ide… har lite dagar ledighet att ta ut!
