Forumsvar skapade

Sida 22 av 66
  • kapten-k

    Medlem
    20 mars, 2010 vid 22:56 som svar på: Freerace vs Freeride

    kan du segla hyfsat, så är slalom/race mycket roligare, särskilt när det är lite vind, för du får mycket bättre prestanda.
    kör själv hellre på 5år gamla slalom prylar än nytt freeride. men smaken är olika.

  • kapten-k

    Medlem
    19 mars, 2010 vid 19:17 som svar på: Habo 19/3 surfpremiär!!!

    Blev nån surf Alex?

  • kapten-k

    Medlem
    19 mars, 2010 vid 18:32 som svar på: Mastfot North SHOX.XTR

    Har inte provat, men jag har svårt att se att det skulle hjälpa så mycket. kommer nog mest att kännas svampigt, som att köra med en dålig bom typ.

    Har du kvar hypern? Den ger kontroll i småchopp och fart om något!

    Vi ses i habo!

  • kapten-k

    Medlem
    9 mars, 2010 vid 18:18 som svar på: Hjälp med ny utrustning!

    går att dra rig på små brädor med , jag kan med mina 90kg dra på min 80 litersbräda, men man får vara lite kvick

    skaffa en slalon 54-60cm bred och ett race segel runt 6,5 så går du som tåget.

    jag har ett north iq 6,6 med mast från -99 i garaget om du bara vill ha nåt billigt

  • kapten-k

    Medlem
    9 mars, 2010 vid 07:37 som svar på: Arrows maxx 8.1 ihop med Simmer SC10???

    Hade samma maxx 8.1 som Booman, och körde just på simmer sc10, jag tror att en NP mast funkar bättre.
    Cambersen på mitt var idiotlånga, så istället för att lägga distanser emellan så fick man fila/raspa lite på dem , annars gick det knappt att rotera.
    Ruggit snabbt segel ialla fall!

  • kapten-k

    Medlem
    2 mars, 2010 vid 18:04 som svar på: Hur väl kan ni KSR?
    Klang;600166 wrote:
    Varför inte, överlapp sker då seglare B överlappar i lovart. Finns det någon regel som hindrar A från att lova upp (men samtidigt undvika kontakt)?

    Min tolkning av KSR 17 är reglen ska förhindra att en båt ska komma ikapp genom att falla av (får överlapp i lä) för att sedan tränga undan båten som låg före (nu i lovart) onödigt mycket.

    Så min tolkning av frågorna skulle bli:

    1.) Seglare B får lova upp så pass mycket så att han håller en kurs för gipp, tillbörlig kurs. Detta innebär att seglare A måste lova upp och lägga sig med en något högre kurs.

    2.) Samma svar här egentligen, seglare A får lova upp och trycka undan B, men inte mer än att seglare A håller en tillbörlig kurs mot gippmärket. Man får alltså inte ”preja” ut sina motståndare men man får lov att ta plats för att kunna gippa.

    Jag har inget facit… tolka på bara… tills sist svarar väl någon utbildad seglingsledare…

    ”Luffa” heter det väl, det får man göra så mycket man vill, risken är att man blir tagen på insidan.

    Man kan ju gippa sent från styrbord och tränga bort folk som har gippat för långt efter märket. Fast det var ju lite gnälligt när jag gjorde det.

  • kapten-k

    Medlem
    26 februari, 2010 vid 19:40 som svar på: 2010
    getwet;599746 wrote:
    Så här ser världens snabbaste biologiska vinge ut. (såvida det inte finns någon insekt som är snabbare, men det tror jag inte)

    Han viker ju ihop vingarna och faller fritt när han är snabbast, så det borde ju inte räknas.
    Det borde vara den fågel som har bäst glidtal eller lyftkraft som har effektivast vinge.

  • kapten-k

    Medlem
    25 februari, 2010 vid 13:46 som svar på: CA SL70 cool kameravinkel

    Kul vinkel , jag blev riktigt åksjuk bara!

  • kapten-k

    Medlem
    25 februari, 2010 vid 09:52 som svar på: Slalomtest i tyska surf

    Om ”oldboy”=master så är det rätt många som får vara med i den tävlingen.
    Inte många slalom/speed gubbs under 35

  • kapten-k

    Medlem
    19 februari, 2010 vid 17:45 som svar på: Same but different

    Vikterna och måtten stämmer väl bra i surfs tester?
    Vad vägde brädorna?

  • kapten-k

    Medlem
    14 februari, 2010 vid 18:52 som svar på: Nya ideer för JP slalom
    Teamrider;598527 wrote:
    Under 90 = lättvikt. Över 100 = svår övervikt =)

    Kanon , då vet jag.. alltid tyckt det varit svårt att dra gränsen, får äta upp mig ett kilo så jag slipper vara lättviktare.

  • kapten-k

    Medlem
    13 februari, 2010 vid 18:44 som svar på: Två sköna nyheter från…
    peterpett;598415 wrote:
    Vill lägga till ett varningens ord på vägen….”Once you go BLACK…..you never go back” 🙂

    http://www.exocet-original.com/products/rs_spec.asp

    Peter S-201

    Misstänker att det kan vara så! Ser att du har en 61a och en 56a, vilken tycker du bäst om?
    Lutar mest åt en 61a för min del att köra 6,7 och 6,0 på.

  • kapten-k

    Medlem
    12 februari, 2010 vid 16:00 som svar på: Nya ideer för JP slalom

    Är du lättviktare?

  • kapten-k

    Medlem
    10 februari, 2010 vid 22:14 som svar på: Två sköna nyheter från…

    Skönt man är i gott sällskap då 🙂
    Fyy vad jag längtar till våren, jag hatar verkligen snö!

  • kapten-k

    Medlem
    10 februari, 2010 vid 09:20 som svar på: *Board iSonic Speed 58

    Säljer du din warp 56 billigt till mig nu då?

Sida 22 av 66
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications