karapp
Forumsvar skapade
-
Man kanske skulle försöka sticka ut på förmiddagen…
Nån som vet när det blir ljust ute? -
Det blir nog till att lägga grejorna på taket i kväll iallafall så kan man sticka lite tidigare från jobbet om det skulle till å blåsa imorgon.
-
Vattenstartar med 11.5 gaastra nitro 3… så du ska nog inte behöva pumpa muskler i vinter.
Sålde själv mitt formula kitt tidigare i höstas, men kan säga att jag ångrar det endel. För även om det inte är super kul å segla formula så får man segla så jävla mycket mer på sådana prylar.
-
Nån som provat en airinside, hur är de å segla på?
På länken ovan står det ju att man lagar airinsiden som en vanlig bräda, men vad lägger man fibern mot om det inte finns nått innanför? Säg att man sätter en häl rakt igenom brädan? hur gör man då? Lite jobbigt med om brädan blir full med vatten och man ska komma in…
-
Air inside=Luft innuti!
Istället för att ha en skumkärna i mitten och bygga utåt från den så bygger man två delar, botten och däcket, försig och sätter ihop dem sen. Så får man en bräda utan nått innuti, lätt som f*n men troligen ömtålig och jobbig att laga och dyr som satan. -
Du kan suga själv med munnen också, istället för dammsugare (om du inte får använda den). Sen var det ju nån som bastade sin bräda för att få den torr och det blev ju inte så bra, så var försiktig med värmen.
Fick nån gång tipset att man kunde borra ett litet hål i nosen på brädan och sen snurra brädan så att vattnet pressas ut, men har ingen aning om det funkar.
Själv brukar jag se till å låta brädan stå i inomhustemp några dagar med luftskruven öppen innan jag lagar en skada, eller nästan iallafall blåser det så blir det svårmotiverat. Men nu är det juh ändå så jävla kallt och mörkt och så blåser det ju inget heller
-
jopp, 7.10 på morgonen var RIP min på en 5min (gött slapp man jobba första 30 min
), skulle tro att jag laddade med en 6-7mbit/s -
Hade prao på SP för några år sedan, fick då packa upp och väga nya brädor. Har för mig att de sa att det fick vara en marginal på ett halvkilo (det var nån procent sats man gick på, och det var rrd vågbrädor jag vägde), så det kan nog stämma att boards bräda vägde 8,2 kilon.
-
troligen är det väl fotpadsen som väger de där extra .7 kilona… Sen kan det väl diffa på ett halvkilo på vikten på brädan när den är ny.
Och om du nu har fått vatten i brädan så prova med att suga som fan me munnen i lufthålet, får du vatten i munnen (typ några droppar) så har du nog vatten i brädan…Skulle behövt helium i brädan igår, total ubåt efter klockan 2! Var du ute innan det?
-
Var ute vid 2 tiden i fiskebäck i söndags å det blev bara ubåt…
Självklart var det en kille som planade ända till jag var klar med riggningen…
Niklas, var du ute med 5.0 på morgonen i söndags å planade?
Fan att man aldrig orkar upp på morgonen… -
Blir ju inga burnisar med däcken på kärran heller
, så de ska väl räcka ett tag.
Bra för mig me som e inne på 3dje uppsättningen lågprofilare (plus 2 pungteringar med bytt däck) i år…
Hur mycket kostar bussen om året? rep, försäkring, skat m.m
-
hhmmm….
Då blir det fasen lika billigt att köpa buss juh, istället för å köpa kärra till bilen.
Har du fyra stolar i vanen och sängar bakom det?, kök där med?Jo, inredning som går å plocka ut är väl ett måste. Har en polare som byggde om en van, han blev stoppad av polisen och de tyckte inte om inredningen, men eftersom han kunde plocka ut den så kunde han juh bara säga att han fraktade den…
-
jopp, och hur man får ledigt halva vinter…
-
Vet inte hur det är med 240 men i volvo v70 får jag in min Jp Freestyle/wave 98 (256 lång tror jag) utan att behöva fälla pasagerar stolen fram, nosen sticker dock fram lite mellan stolarna. Å 240 ska väl inte vara mindre innuti än v70, du får väl skaffa 740 annars. Men det är väl bara å ta med måttband när du ska kolla bil…
Annars kan du spara baksätet bakom förarstolen och ta bort passagerar sätet så blir det inga problem. Då får du till och med in 256 cm bräda i en 206 pegga!!!
