Forumsvar skapade

Sida 102 av 140
  • kinetic

Medlem
    3 januari, 2008 vid 21:57 som svar på: Hur ligger det till med vinterträningen?

Haha…Jag tror det är uthålligheten man behöver…dvs att man har krafter kvar när de bästa vindarna/förhållanden kommer…Så i mitt fall har jag kört lite ”konditions” träning, ca 3 km jogg varje dag (sen mitten på november), iofs är det inte för surfingens skull jag ”tränar” utan pga ett alltför stillasittande jobb:grin:

• kinetic

Medlem
    2 januari, 2008 vid 22:43 som svar på: Nedhal på rejssegel

Jester: I will:-). Jag tror iofs att belastningen är som störst när man förlänger som mest, jag förlänger som mest runt 25cm (har 48cm varianten)…

• kinetic

Medlem
    2 januari, 2008 vid 21:39 som svar på: Nedhal på rejssegel

Bjornen: Jag har oxå NP UXT (kolfiber) o den har hållt hittills iaf (har den till Mega XS seglen som kräver fläsk med nedhal…). Förvisso så ”knakar” det ibland men det som gått sönder hittills är tampen endast, ibland har tampen bara hållt en enda gång…

• kinetic

Medlem
    2 januari, 2008 vid 19:09 som svar på: Nedhal på rejssegel

Smörj block/rullar rikligt med ”smörjmedel” (5-56 eller liknande) så går det lättare…Fast vissa segel kräver mer eller mindre vev ändå…

• kinetic

Medlem
    29 december, 2007 vid 20:13 som svar på: Lund – Stockholm

Jag åker förmodligen till Sthlm från Kristianstad runt 11-tiden 31/12…garanterat senast på kvällen den 1/1 -08…Så kan ni ordna hit grejerna så kan ja ta me de för en slant:-)

• kinetic

Medlem
    29 december, 2007 vid 10:04 som svar på: NSD Powerball, ömma armbågar

NLC: Hahaha…Åjo PowerBollande e de som gäller:-)

• kinetic

Medlem
    24 december, 2007 vid 22:40 som svar på: Is Surfing

Ja det är faktiskt kul med is-surfing…Testade för första gången min Pirate-bräda i princip ingen vind…Hoppas på mer vind o fina isar framöver, finns goda utsikter att sätta hastighetsrekord:-)

• kinetic

Medlem
    19 december, 2007 vid 10:58 som svar på: 80km/h på is…Kanske inte e så tokit med vinter ändå…

Någon som skall ut o köra de närmaste dagarna i Sthlms-trakten? Isarna borde ju rimligtvis lagt sig på de mindre sjöarna…Tips på bra isar mottages tacksamt:-)

• kinetic

Medlem
    18 december, 2007 vid 14:13 som svar på: spot skåne

Jag gissar att spotet ligger nånstans i Åhus trakten, kanske Äspet/Yngsjö?? Sandstranden på bilden påminner starkt iaf om stränderna i Åhus trakten, även omgivningen…

• kinetic

Medlem
    16 december, 2007 vid 21:58 som svar på: Tomten har kommit till Speedjanne

Clean o snygg bräda! O till er som tycker den ser tråkig ut så kanske ni har hört uttrycket ”Less is more…”:grin:

• kinetic

Medlem
    6 december, 2007 vid 11:02 som svar på: Hur mycket lägger ni på utrustning inför 2008?

Haha…För min del blir det ”lugnt” i några år framöver (möjligen lite fenor,nån bom samt en bräda -08)..Värre var det vintern 06/07 då jag handlade för ca: 45″….

• kinetic

Medlem
    5 december, 2007 vid 12:16 som svar på: GPS i Speedcupen

Vore ”coolt” om varje seglare fick en liten super-mini kamera monterad på lämpligt ställe (segel tex), dessa kameror skulle sedan via ”radio-länk” var förbundna till nån mottagarenhet på stranden där ”regissören” kunde välja vems kamera bilden skall tas från smat visas på en ”storbilds-tv”…Tänk er en ”battle” mellan 2 riktiga snabba segalare där man växlar mellan kamerorna…Lite svårt att/dyrt att genomföra kanske men tekniken finns säkerligen…För övrigt lider väl alla ”seglingsporter” av samma problem, dvs det ser inte så kul ut för ev åskådare…

• kinetic

Medlem
    29 november, 2007 vid 14:23 som svar på: Nytt segel = ny fena?

Tim.Eriksson: Har seglet 7 lattor (& cambers) så är det ett MK4, MK2 & MK3 hade båda 6 lattor & 5 cambers.Punkt:grin:

• kinetic

Medlem
    28 november, 2007 vid 22:57 som svar på: Nytt segel = ny fena?

Spray: Ett WC Slalom MK2 har 6 lattor o 5 cambers om man ska vara ”korrekt”. Har själv haft ett ”gäng” WC Slalom MK3 (efterföljaren till MK2, men snarlikt) när det begav sig 92/93 o det jag minns av dessa segel är att de hade grym ”range”, kan inte minnas att rotationen var speciellt knepig utan helt OK för ett cambersegel.
    Om jag inte missminner mig helt så fanns inte WC Slalom MK2 i storlek 6.9 utan det största var 6.5 (dock osäker), har för mig 6.9 var/är ett WC Racing med 6 lattor o 4 cambers…

• kinetic

Medlem
    25 november, 2007 vid 20:26 som svar på: Hur långt norrut för att få "fast vatten" under fötterna?

Tackar…Då e de bara o invänta kallare väder o hoppas på att man hittar dit…Brukar det vara ”mycket” folk ute på denna ”sjö”?

Sida 102 av 140
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications