Forumsvar skapade

Sida 103 av 140
  • kinetic

Medlem
    25 november, 2007 vid 08:53 som svar på: Vad är grejorna värda?

Hm….Oavsett skick på grejerna så är de svårsålda…Har själv några racingsegel från -94 o anser att sälja de för 200kr eller liknande vore en ren förolämpning, då är det bättre o behålla de till ”isbädan”…

• kinetic

Medlem
    22 november, 2007 vid 22:31 som svar på: Bräda på T-banan.

Rasmus W: Kostar ca 300kr att hyra en Nissan Note (hos Statoil) inkl 10 ”fria” mil i ett dygn…Inte så mycket att orda om…

• kinetic

Medlem
    22 november, 2007 vid 22:14 som svar på: Bräda på T-banan.

Varför inte hyra en bil på OK????

• kinetic

Medlem
    19 november, 2007 vid 11:04 som svar på: Gruissan 29/6

När är trakterna kring Gruissan vindsäkrast?

• kinetic

Medlem
    18 november, 2007 vid 22:35 som svar på: Gruissan 29/6

Är det nån som vet vad det kostar o hyra en ”lya” per vecka i trakterna av Gruissan i juli? Funderar skarpt på en ”mega-resa” i sommar på ca 4-5v. Har kollat på priser kring Tarifa o det verkar landa runt 15-20″ för 4v boende, sen tillkommer resan, i runda slängar 10″ (bil)…Så om några fler har planer att dra iväg ”långt” så kan man kanske börja planera så smått, dvs dela på boendet, bilen kommer va knökad me surfprylar:grin:

• kinetic

Medlem
    18 november, 2007 vid 18:49 som svar på: GPS i Speedcupen

Borde väl vara en hel del som har kvar sin gamla Foretrex trots att de har en ”Amaryllo”…Om dessa seglare kör med båda GPS:erna under tävlingen så kan man ju på ett enkelt sätt räkna fram en ”korrektions koefficient” för just det ”spottet” så topphastigheten blir mer exakt med Foretrex, säg VmaxAmaryllo=0.97*VmaxForetrex eller va det nu blir…

• kinetic

Medlem
    17 november, 2007 vid 09:33 som svar på: Bred maststrumpa tack vare Pryde?

Fel…Redan i slutet på 80-talet (-87 för att vara exakt om jag ej missminner mig) fanns det några få tillverkare som hade sk ”split-batten cambersegel”, tex franska (?) Briand. Maststrumpan på dessa Briand segel var betydligt bredare än på motsvarande Gaastra tex. Så det där med bredare maststrumpa är inte direkt någon nyhet…Har för mig att man övergav ”split-batten” konceptet pga att lattorna gick av ideligen…

• kinetic

Medlem
    14 november, 2007 vid 09:55 som svar på: Nya Formula brädor för i år

Mr Poop 😀

• kinetic

Medlem
    12 november, 2007 vid 19:44 som svar på: TR4 sneak pict

Hehe…Ett gammalt ”fint” Speedfoil..Hade själv ett 5.0 dock från -89, passade utmärkt till min Allegro, Allegro:n finns kvar med Speedfoilet skänktes till en surfkompis…Enda kruxet med de tidiga Gaastra seglen var att cambersen behagade gå sönder om man var lite väl entusiastisk o spänna lattorna…

• kinetic

Medlem
    11 november, 2007 vid 18:54 som svar på: TR4 sneak pict

MauiSails börjar se riktigt vassa ut…Barry Spanier verkar ha hittat ”gammal god form” igen…Verkar va rätt stora segel på bilden med tanke på att det är 9 lattor (gissar kring 7.0)

• kinetic

Medlem
    11 november, 2007 vid 17:37 som svar på: brädförvaring över vintern

Jag förvara min brädor ”varmt” (antingen i lägenheten eller i garaget). Ett tips är att ”gå igenom” brädan varje år efter säsongens slut…Jag brukar ”rengöra” brädan o ta bort diverse märken med rubbing/polish för att se om det uppstått skador…Har hittills som mest varit djupare repor o inga mjukheter…

• kinetic

Medlem
    7 november, 2007 vid 20:21 som svar på: Olika OP-system XP, XP-professional, Vista mm.

Knatte: Du blir nog tvungen att ”blåsa” den..Ett tips är att du gör en installation från scratch (formatera samtliga diskar utifall du skulle ha nån trojan nånstans, ingen bredbandskabel ansluten under install). Smäll på drivrutinerna, installera ett antivirus o sen ut på nätet o uppdatera Win samt antiviruset. När detta är klart tar du en ”image” på hårddisken, tex med Ghost. På så vis behöver du aldrig mer gå igenom den långsamma proceduren att ominstallera utan kan vid framtida problem bara ”blåsa på” din image, brukar inte ta mer än max 10min…

Jocla: Han har redan kört ett hårdvarutest utan anmärkningar…Jag vet inte dock om han körde level 3, det mest omfattande testet då man väljer vilken komponent som skall testas, kan ju vara som du skriver att det är skadade kluster/sektorer på disken…

• kinetic

Medlem
    4 november, 2007 vid 23:11 som svar på: Hur ofta byter ni nedhalstampen?

JohanC: Det är ju just det som e problemet…Tampen ser ju ok ut sen smäller den av bara så där…Seglet har hållit hittils när detta hänt, men risken e den att när masten fjädrar ut med full kraft att något går sönder, tex en latta eller att det blir en fin reva i seglet..

• kinetic

Medlem
    4 november, 2007 vid 20:37 som svar på: Olika OP-system XP, XP-professional, Vista mm.

Ok…Det är en ISO-image….du skall (om du har Nero) välja ”Bränna image till skiva” (tror det hette så…) o markera sedan iso-filen så skapas det en bootbar cd-skiva automatiskt…De du har gjort (misstänker jag) är att bränna iso-filen på cd-skivan endast..

• kinetic

Medlem
    4 november, 2007 vid 19:32 som svar på: Olika OP-system XP, XP-professional, Vista mm.

Knatte: Ok…Låter onekligen som mjukavaru strul…Finns ett ”hårdvaru testprogram” enkom för FSC maskiner (heter DIFS), finns att ”tanka” ner här: ftp://ftp.fujitsu-siemens.se/support/Consumer/ . Skapa en bootbar cd-skiva o kör sedan testet, glöm ej att läsa manualen innan…”Level 2″ är det mest omfattande testet om man vill testa hela datorn, ev fel resulterar i ”röd text” på berörd komponent. Finns ett ännu ”djupare” test, Level 3, men detta måste göras manuellt på varje komponent, i mina ögon räcker ”Level 2” lååångt, ”Level 3” kan man köra på minne resp hårddisk om 2:an ej hittar några fel…

Sida 103 av 140
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications