kinetic
Forumsvar skapade
-
kinetic
Medlem4 november, 2007 vid 18:35 som svar på: Olika OP-system XP, XP-professional, Vista mm.Knatte: Jag jobbar inte på FSC men väl med FSC’s produkter…Vad är det för hängningar du får? Har du wlan i burken (FSC’s egna)? Grundtipset är att köra med de senaste drivarna för ”allt” o rensa bland alla små-program som man ändå inte använder…O så bör man köra winupdate förståss…
-
MickeÖ:Sant:grin: . I somras när jag var där senast var det ca 30-50cm djupt vatten innanför ”sandbanken”, lite väl lite…Står o väger mellan Öland o Habo Ljung för min del, i Habo lär det inte vara problem med djupet iaf:grin:
-
MickeÖ: Vet du om det är mycket vatten nog att köra på ”strippen”?
-
S-1409: Detta är bara en gissning men ändå…Jag har själv ett Severne SSR 7.6 (föregångaren till CodeRed). Ett mycket bra segel som hjälper till att hålla ner brädan i vattnet…Om man jämför detta segel med mitt Gun Mega XS 6.8 så har 6.8 HELT annan känsla…Mycket-mycket mindre tryck på brädan (nästan inget skulle jag vilja säg…),o ett drag som känns ännu brutalare, finns bara ett läge o det är hemskotat, allt där emellan är ”okörbart”…Har själv ”problem” med detta segel då jag är så invand vid mitt Severne att det känns mycket obehagligt när brädan drar iväg med detta segel, trots att det inte går snabbare än ca 28-29knop (har toppat 31.5 med 7.6 så det är snabbare hittills). Senast jag var ute fick jag iaf lite känsla för seglet, o tids nog tror jag att jag kommer få bra fart på det, dock känns det väldigt annorlunda jämfört med mitt SSR…Du är välkommen att testsegla riggen (ser du nån med Gun Mega så lär det vara jag..) för att se om det är nån skillnad eller ej…
-
Mer nedhal:grin:
-
Jag??Feg?? Skulle inte tro det Herr ”Jag har så dålig balans så jag måste stå på en breeeeeed dörr”…Du bör kanske veta att jag är regerande mästare i skäggväxt… i Georgien.Till skillnad från dina tonårsfjun så växer mitt skägg ut på några ynka timmar…Så ta du o fortsätt med dina ”Lady shave” prylar så håller jag mig till de mer manliga sätten, dvs en vass kniv:grin:
-
@Kapten K 424474 wrote:
Finns gott om granna töser i både Kristianstad och Eslöv.
men Eslöv e fan skam att komma ifrån
Fast det är ju ändå bättre att komma från Eslöv än att vara uppväxt norr om hallandsåsen.
Eller som jag brukar säj ”allt norr om eslöv e norrland”, Norr om skåne? finns där nåt förutom bävrar och isbjörnar?Hörru ”Kapten Filling”…E de inte dags att dra upp kalsongerna ÄNNU längre?:grin:
-
@rabbit 424456 wrote:
Har du aldrig varit i Kristianstad eller?
Ja ser mig kunna utläsa mellan raderna att de vackra Kristianstadsflickorna inte visade dig något som helst intresse:grin: …Dina tillkortakommanden tycker jag vi kan lämna där hän:grin:
-
@rabbit 424440 wrote:
Man skulle kunna tro att ni var från Kristianstad hela bunten!
(Sådär, då var det gjort. Jag har tagit till den värsta förolämpning jag känner till. Botten är nådd.)Men va faaaaaaan!!! Snacka inte gojja om min gamla hemvist även om den nu geografiskt befinner sig fel…:grin:
-
@SWE 496 424157 wrote:
Kinetic, dina cambersegel är väl från dackefejdens era och inte ens värda att kallas för cambersegel. Det är säkert några såna gamla trasor som RAF CAM slalom….. och du hade säkert trasiga bollar och leksaker när du var barn. Blackbeard…är det något du drömmer om men aldrig kan få? TSURF är bara avundsjuk för att han inte får vara med de stora pojkarna och vindsurfa på riktigt.
Nja…De e faktiskt från tiden för det 30-åriga kriget…Apropå bollar så vet ju alla att Formula-seglare har ”no balls”:grin:, o gällande skägget så utmanar jag dig i en 3 dagar lång skäggväxt-tävling:grin:
-
kinetic
Medlem23 oktober, 2007 vid 21:04 som svar på: Nu lägger jag ner det här med aluminium söker bra kolfiberboomSafesurfer: Håll även ett öga på ebay.de….Finns för tillfället en passande bom där (Hawaiian Pro Line, HPL): http://cgi.ebay.de/HPL-Carbonboom-FREERIDE-159-217-2008-NAGELNEU_W0QQitemZ290173123619QQihZ019QQcategoryZ31160QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Min gissning är ett slutpris kring 250Euro + frakt, dvs knappa 300Euro inkl frakt
Produktinfo: http://www.hawaiianproline.com/product_details.php?productCategoryID=3&productTypeID=2# -
Formulakillarna är samma killar som lekte med dockor o plocka blommor när vi andra lekte med bilar o spela fotboll….
-
@kinetic 424101 wrote:
Nej….Vi säljer bara skåningarna o behåller själva landet med alla bra ”spots”:grin:
Fel av mig…vi betalar danskarna för o bli av me skåningarna men behåller de vackra skånskorna samt själva landet med alla guld-spots:grin:
-
@MacTS 424097 wrote:
ge tillbaks skåne till Danmark! Kan till och med sträcka mig så långt att vi betalar en slant för att bli av med det….
Nej….Vi säljer bara skåningarna o behåller själva landet med alla bra ”spots”:grin:
-
kinetic
Medlem23 oktober, 2007 vid 10:18 som svar på: 80km/h på is…Kanske inte e så tokit med vinter ändå…Mattias112: Har du nån bild på den kanadensiska skapelsen? Priset 12000 måste ju ha varit beroende till stor del av frakt/tull/moms…