Forumsvar skapade

Sida 106 av 140
  • kinetic

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 16:40 som svar på: hur snabbt surfar vi normalt?

Rasmus_W: Inte riktigt sant…Även en smal bräda (kör själv en från -94, 105Liter 55cm bred) har en halvplaningströskel, dvs då man ”precis” kan stå i stropparna utan att det går speciellt fort (18-19knop), har för mig att min bräda planar upp vid ca 13-14 knop om jag minns rätt vad som stod på GPS:en. Fast riktigt bra känns det först över 25knop.

• kinetic

Medlem
    11 oktober, 2007 vid 21:09 som svar på: F2 Speed Challenge Torkelstorp körs i helgen, 13-14 okt

Lbj: Jäklar va många ”finkillers” ni hade…Kan man inte köra söder om ”piren” eller e det ännu värre där?

• kinetic

Medlem
    11 oktober, 2007 vid 19:53 som svar på: F2 Speed Challenge Torkelstorp körs i helgen, 13-14 okt

AndersBQ: Ok…Kan du bjussa på nån vägbeskrivning om man kommer från Göteborgs hållet?

• kinetic

Medlem
    11 oktober, 2007 vid 19:34 som svar på: Simmer mast -dålig passform

Skumt…har 2 st Powerex Kol 100% master med mycket tight passform o ingen nämnvärd skillnad i diameter vid delningen…Har för mig att de e Powerex som tillverkar Simmers master, eller har de månne bytt tillverkare??

• kinetic

Medlem
    11 oktober, 2007 vid 19:30 som svar på: F2 Speed Challenge Torkelstorp körs i helgen, 13-14 okt

Funderar ev på att dra ner på söndag men har lite funderingar….
    Hur funkar sydväst i TT?E de långgrunt (börjar ju bli kaaaalllt i vattnet, o luften me för den delen…)?Antar att weedfena är ett måste…?

• kinetic

Medlem
    10 oktober, 2007 vid 20:23 som svar på: Segelutveckling?

Tobhed: Ja ja sa ju att ja hade koll för det mesta…inte alltid:-). Det såg ju rätt beskedligt ut från stranden iaf, men det va en helt annan sak på vattnet…BIG misstake, luften gick ur mig efter det lixom*haha*

• kinetic

Medlem
    10 oktober, 2007 vid 20:02 som svar på: Segelutveckling?

3-4 år tycker jag att man lugnt kan ha sina segel i…Du ”hinner” segla in dig på grejerna, vet hur de skall trimmas osv…
    Jag har det senste året i princip uteslutande kört 7.6 varje gång, detta har för min del inneburit att jag kan detta segel mycket bra, vet var gränserna går (nåja inte alltid men oftast)…Min målsättning för nästa år är att segla in mig på mitt 6.8…

• kinetic

Medlem
    9 oktober, 2007 vid 07:15 som svar på: Ska det här bli ny standard på vågbrädorna?

Adagion var en helt OK slalom-bräda på sin tid, körde själv en sådan 91/92…

• kinetic

Medlem
    6 oktober, 2007 vid 13:30 som svar på: Välja kites 😐 (flyttat från wsurf konfen)

Förrvirrad är du garanterat iaf*hahahaha*

• kinetic

Medlem
    3 oktober, 2007 vid 20:42 som svar på: Sthlm-Skåne T/R i princip varje helg…

Haha:). Har faktiskt inte bestämt mig om jag skall ner men förmodligen…Skåne för min del är Kristianstad, ligger typ 8 mil från Lund.

• kinetic

Medlem
    3 oktober, 2007 vid 09:18 som svar på: Divinycell??

http://www.epotex.se/page/140/140/69 (Airex)
    Herex kan du googla på, finns att få tag på hos välsorterade ”plast handlare”

• kinetic

Medlem
    3 oktober, 2007 vid 06:55 som svar på: Divinycell??

above_the_law: Nej jag tänker på divinycell eller airex/herex (det som skiljer dessa 2 är så vitt jag vet att airex/herex har lite ”mjukgörare” i sig, man kan säkerligen få en liknande variant av divinycell), men det finns säkert andra som vet bättre…

• kinetic

Medlem
    2 oktober, 2007 vid 21:38 som svar på: Divinycell??

Above_the_law: Välj den variant på skummet som har lite ”mjuk-görare” i sig, brädan bör bli hållbarare då…

• kinetic

Medlem
    2 oktober, 2007 vid 20:56 som svar på: Pirate kite-brädor

Hahahaha:-).It will be sufficent if you just have look at our kite and tell us if its properly pumped and ”tuned” (we did have some problems with the kite turning better in one direction then the other, we adjusted the lengthes of the lines since there was a slight differnce). I will be going to Habo most likely this weekend (too) so i will drop you a PM so we can arrange the ”test”, that is if u have not stoped surfing, it is getting quite cold…

• kinetic

Medlem
    2 oktober, 2007 vid 20:31 som svar på: Pirate kite-brädor

Skotten: I cant kite-board (i have just ”flewn” a trainer kite for approx 1 hour and just felt the power of our Contra 16.5) so you can have the board one day and see what it can and cant:-). But i would appreciate if you could perhaps give us (me and my brother) som useful tips/hints next season when we will give kite-boarding a serious try:-).

Sida 106 av 140
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications