Forumsvar skapade

Sida 107 av 140
  • kinetic

Medlem
    2 oktober, 2007 vid 20:26 som svar på: Kanske testa speed, vilka grejor ska jag köpa?

andersbq: Även om speed/slalom är en helt annan typ av bräda så kan man göra fina ”skutt” med de så länge man inte kör tokit överriggad, blir lixom en ny dimension i ”speedseglingen”, dvs köra redigt fort o sikta in sig på bra ”ramper”…:-). Så jag tycker att du fimpar dina vågprylar o satsar på att bli en ”skuttande speednisse”:-)

• kinetic

Medlem
    2 oktober, 2007 vid 20:11 som svar på: Pirate kite-brädor

Skotten: Pirate has been making kite-boards since -99/00 so they do make ”good” boards:-). I have seen marvellous looking Pirate-boards and thats what i expect from them, design is very important. By the way, feel free to test the ”wooden” board, i can bring it to Habo (im a windsurfer though…) since i windsurf there very often.

• kinetic

Medlem
    2 oktober, 2007 vid 19:40 som svar på: Pirate customboard

Förtydligande: Brädan på bilderna går utmärkt att testa (lämpligen i Habo), det är bara att dra iväg ett meddelande så ordnar vi det.

• kinetic

Medlem
    2 oktober, 2007 vid 16:57 som svar på: Pirate kite-brädor

Skotten: Im very disappointed with the design on the top-side, the bottom side looks good, and as we all know a good-looking board will always be give higher scores than a not so good-looking one, just as it is withe babes:-)…If the customer doesnt have any specific idea what the design should look like then i will decide for them:-)

• kinetic

Medlem
    2 oktober, 2007 vid 16:53 som svar på: Pirate customboard

Christian12345: Den är typ 135/38 (minns ej exakt). Vad jag kunde se var botten plan eller möjligtvis mycket lite konkav

• kinetic

Medlem
    30 september, 2007 vid 05:33 som svar på: Pirate kite-brädor

Jag tror det är bättre att han skriver själv här om han vill, killen bor för övrigt i samma stad som dig så nog borde ni ha stött på varann…
    Brädan han beställde var väldigt specifik, han beskrev tex att han ville ha en bräda som var styv mellan stropparna men flexig i tipparna, vidare skulle den ”poppa” & ”höjda” bra, likaså fick jag en ritning på hur han ville ha stropp-insertsen (enligt Pirate en ovanligt ”bred” stance), dessutom gillade han inte konkaviteter utan den skulle ha platt botten osv.
    Jag uppfattade att hans intryck efter den första ”seglingen” var blandade, men jag kunde utläsa en klar dragning åt det besvikna hållet…Han skrev sedan att skulle göra några förändringar på draken o sätta på mindre fenor (han beställde endast bräda utan fena & stroppar)…
    ”Problemet” med custom är att man som köpare har så mycket högre förväntningar på brädan än på en produktionsbräda, och när beställaren (som i detta fall) vet så exakt vad han förväntar sig av brädan så blir alla svårigheter extra tydliga…

• kinetic

Medlem
    29 september, 2007 vid 20:56 som svar på: Pirate kite-brädor

Nu har jag iaf fått en ”recenssion” av killen som beställde brädan…Hans första intryck var som jag kunde förstå av hans mail inte direkt positivt, till o med så pass negativt att jag var beredd att köpa tillbaka brädan…
    Det negativa första intrycket berodde vad jag förstått på än del olyckliga omständigheter, vad jag kunde utläsa av hans erfarenheter gällande brädan är att han numera är nöjd. Jag vet inte om killen finns här på forumet men om du gör det så får du gärna skriva här, bra eller dåligt kvittar, det är sanningen vi vill komma åt och inte en massa crap…

• kinetic

Medlem
    29 september, 2007 vid 16:07 som svar på: Sthlm söndag SO vart

Lövsta bör funka på SO….

• kinetic

Medlem
    27 september, 2007 vid 21:44 som svar på: 80km/h på is…Kanske inte e så tokit med vinter ändå…

Booze: Jag ska banne mig se till o få fart på min ”bräda” o försöka logga 60knop iaf:-)
    Ser kul ut med ”Isabella” men det verkar va betydligt mer ”meck” att komma ut med en sådan, en ”isbräda” riggar man upp lika snabbt o enkelt som sin vanliga bräda…Fördelen med Isabella är att det är betydigt säkrare skulle jag gissa….

• kinetic

Medlem
    27 september, 2007 vid 16:02 som svar på: Carbon Art beställning

Petter: Akta dig så vi inte avslöjar vad du köper in de för:-)

• kinetic

Medlem
    27 september, 2007 vid 15:56 som svar på: Carbon Art beställning

Petter: Skumt att du inte fått någon moms-faktura…Den brukar dyka upp så fint så (25% + 2.7% i tull för ”windsurfingbrädor”, läggs på fakturabeloppet, så det gäller o se till att detta belopp är så lågt som möjligt, finns ju lite olika knep att tillgå dock inte alltid som dessa funkar…). Antingen så har du haft mega-tur eller så är det transport-bolaget som på nåt sätt ”gjort bort sig”….För om man lägger på ca 27% på brädpriset (910+170) så blir det ca 1370Euro, eller ungefär 290 Euro mer än det pris du anger i din annons. Håller tummarna för dig att du slipper undan:-)

• kinetic

Medlem
    27 september, 2007 vid 09:12 som svar på: Carbon Art beställning

Petter: Borde inte moms tillkomma på priset? Jag menar de gånger jag beställt saker som jag köpt utanför EU så har det ALLTID tillkommit moms+tull, i runda slängar ca 27.5% på totaltbeloppet (dvs beloppet inkl frakt). Eller har ni nått sätt att kringgå detta?

• kinetic

Medlem
    26 september, 2007 vid 07:17 som svar på: Gaastra GTX 7,0 vs NP V8 7,0

Thomme: När jag har köpt saker från ebay.de så har jag överfört pengarna i förskott. Att det kostar 40Euro att frakta hem ett segel vet jag då jag ordnade frakt själv när jag tog hem mitt 7.6a (butiken som sålde seglet vill skicka med DHL för 110Euro…)

• kinetic

Medlem
    25 september, 2007 vid 21:27 som svar på: Gaastra GTX 7,0 vs NP V8 7,0

Bjornen: Ok…:-) Har du fnulat på Gun Sails? Tex ett nytt Mega XS 6.8 -07 inkl ny Select (100%) mast? Jag är rätt övertygad om ett pris mellan 7000-7500 inkl frakt är ingen omöjlighet..

• kinetic

Medlem
    25 september, 2007 vid 21:15 som svar på: Gaastra GTX 7,0 vs NP V8 7,0

Bjornen: RS5:an jag länkade till gick för futtiga 183 Euro..eller 223 Euro inkl lev till dörren…Finns som sagt fynd att göra på ebay emellanåt…

Sida 107 av 140
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications