Forumsvar skapade

Sida 108 av 140
  • kinetic

Medlem
    25 september, 2007 vid 21:09 som svar på: Gaastra GTX 7,0 vs NP V8 7,0

Bjornen: Satsa på ett ”full on” race segel med lämplig mast…Mitt tips är att ”hålla huvudet kallt” o vänta ut rätt segel till rätt pris (nytt eller beg). Är ju inte så mycket kvar av säsongen (1 månad typ) och priserna på nya 2007:or lär sjunka ytterligare i butik (iaf i Tyskland…). Håll utkik på ebay tex o plötsligt en dag så hittar du ditt segel till bra pris, sen kan det kvitta om det är ett Gaastra,NP,Severne eller North…
    Och jag är övertygad om att raceseglens prestanda inte är överkurs för din del eftersom du redan fått blodad tand gällande ”speedsurfing” så du skall självklart ha segel som kan pusha din fart så långt det bara går…

• kinetic

Medlem
    25 september, 2007 vid 20:16 som svar på: Hjulinställning

Sväng ”kraftigt” höger-vänster flera gånger i lagom fart…Tilltar ljudet när du svänger åt vänster samt avtar åt höger så har höger hjullager tackat för sig…

• kinetic

Medlem
    25 september, 2007 vid 18:53 som svar på: Gaastra GTX 7,0 vs NP V8 7,0

Bjornen: Oki:). Min erfarenheter av ebay är positiva iaf (har handlat av 2 privat personer samt flertalet butiker). Så länge en säljare har många postiva ”värderingar” kan man handla tämligen tryggt. Det dyker även upp Carbon 100% master på ebay då & då (bla Powerex) på auktion, vann själv två sådana auktioner 550 Euro inkl frakt för en 430 samt en 460 mast är inte helt fel. Annars har ja för mig att http://www.choppywater.de är en handlare man kan ”diskutera” priser med i viss mån (sålde Fiberspar tidigare iaf, köpte 2)

• kinetic

Medlem
    25 september, 2007 vid 18:10 som svar på: Gaastra GTX 7,0 vs NP V8 7,0

Håller man ögonen öppna (ebay.de bla) kan man hitta helt nya ”race” segel av utgående modell för långt under listpris…Kan ta mitt SSR som ex, listpris i Sverige -06 ca 7000kr, köpte nytt på ebay för 4300kr inkl frakt till dörren med UPS…
    http://cgi.ebay.de/Neilpryde-RS5-7-2-in-gelb_W0QQitemZ250166557345QQihZ015QQcategoryZ85363QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem (20 min på dig att bjuda…)

• kinetic

Medlem
    24 september, 2007 vid 21:38 som svar på: 80km/h på is…Kanske inte e så tokit med vinter ändå…

MBO: Jag tror INTE det funkar på halvhård djupsnö (30cm +)…”Djupaste” fenanan är ca 7-8cm, kommer dock be de komplettera med en ännu djupare (ca 12cm, då bör man klara uppemot 20-25cm lös/puder snö). Har för mig att de som kört med den kört som mest i knappa 20cm djup lös/puder snö

• kinetic

Medlem
    24 september, 2007 vid 21:24 som svar på: Gaastra GTX 7,0 vs NP V8 7,0

Surfan: Har en NP UXT (kolfiber) förängare, så den e väl likvärdig??? I allafall så har den hållt hittills, men nog knakar det nånstans när de sista 2-3cm åker på (till o med tungt med veven då seglet bara har ett ”glidblock” med 3 spår, självklart smörjer jag tamparna med teflonspray…)

• kinetic

Medlem
    24 september, 2007 vid 19:06 som svar på: Gaastra GTX 7,0 vs NP V8 7,0

Fredrik.Ygge: Ok får införskaffa sån tamp jag med…Tycker för övrigt att Mega XS är lite knixigt att segla med, man får betydligt mindre ”tryck” på brädan jämfört med Severne SSR. Sjuhelsikes drag är det oxå, har faktiskt en enstaka gång gått upp i segelstorlek från 6.8 (XS) till 7.6 (SSR) o på så vis återfått kontrollen över brädan…Det är helt klart att XS är inget segel man bara drar iväg med o hittar bra trim med en gång utan det krävs att man kör in sig på de, vilket jag ännu inte gjort

• kinetic

Medlem
    24 september, 2007 vid 18:37 som svar på: Gaastra GTX 7,0 vs NP V8 7,0

Fredrik.Ygge: Hur många gånger håller dina nedhalstampar för att rigga ditt Gun Mega XS? De slits nåt ofantligt av den extrema nedhalskraften, köpte först nån enklare tamp o den höll EN gång (gick av när jag skulle lossa nedhalet, var måttligt kul att försöka lossa tampen när den gått av ca 10cm från cleaten, blev en smäll när jag väl fick loss tampen, tur seglet höll)..Har nu bättre tamp o det har hållit 2 gånger men tampen börjar redan bra sliten ut…

• kinetic

Medlem
    23 september, 2007 vid 20:51 som svar på: adapter till SelectFena
  • kinetic

Medlem
    23 september, 2007 vid 08:51 som svar på: Byta till mindre bräda?

Kanppa 70kg o 115 liter flyter du ledigt på…Fast du borde nog lär dig komma i stroppar/sele ordentlig på din gamla bräda först…

• kinetic

Medlem
    22 september, 2007 vid 20:41 som svar på: Pirate kite-brädor

Sen vore det jäklit intressant med ”blind test” av brädor. Tex 3 brädor varav den ena är din favorit (de 2 övriga bör givetvis vara brädor av liknande storlek för att försvåra det hela), alla 3 givetvis med identisk design. Frågan är om man skulle pricka in sin ”favorit bräda”…Jag tror att vad andra tycker om en bräda har stor betydelse för ens personliga uppfattning…

• kinetic

Medlem
    22 september, 2007 vid 20:25 som svar på: Pirate kite-brädor

Helt rätt, en custom är inte per automatik bättre än en serietillverkad bräda, möjligen hållbarare…Fördelen med custom är att du kan få en bräda som liknar en viss modell du gillar, men med kanske vissa särdrag, tex annan stance, annorlunda bottenform eller kanske en unik/speciell design…

• kinetic

Medlem
    22 september, 2007 vid 15:16 som svar på: Pirate kite-brädor

Budokai: Det är skillnad på custom och custom…:-). Finns brädor som marknadsförs som custom men de är i själva verket ”serie brädor” som lamineras på custom vis, dessa brukar kosta runt 5-6″. Sen har du ”äkta” customs där allt görs specifikt för kunden. Anton (precis som Pirate) bygger ”äkta” customs o dessa kostar från 750Euro enligt hemsidan…

• kinetic

Medlem
    21 september, 2007 vid 06:38 som svar på: 80km/h på is…Kanske inte e så tokit med vinter ändå…

Challq: Rätt dyra dessvärre då det inte finns något billigare transport sätt än UPS. Om 2 går ihop o beställer så blir priset 4000kr/st inkl ”transportpåse”,”2fenor” & ”stroppar”. Fler brädor än 3 kan man inte ta per kolli så vid 3 brädor/sambeställningar blir priset nån hundra lapp lägre förmodligen.

• kinetic

Medlem
    20 september, 2007 vid 21:03 som svar på: Sthlm-Skåne T/R i princip varje helg…

Haha…Ja du…har inte riktit bestämt mig än gällande kommande helg…Finns ”plats” i bilen men det e inte mycket, några extra surfprylar går knappast in….

Sida 108 av 140
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications