kinetic
Forumsvar skapade
-
kinetic
Medlem20 september, 2007 vid 20:03 som svar på: 80km/h på is…Kanske inte e så tokit med vinter ändå…Feg: Ok…men det kan det kanske vara värt för o ”toppa” GPS-Speedsurfing med en average på över 50knop:-)…O det bästa är att man kör på vatten när de kollar GPS-kordinaterna, om än fruset*haha*…
-
kinetic
Medlem20 september, 2007 vid 19:49 som svar på: 80km/h på is…Kanske inte e så tokit med vinter ändå…Feg,Fjant,Jesse: Tror ni att man kan köra så stort som 7.3 på ”brädan”? Tänkte testa med mitt MK4 i vinter o sätta nytt GPS-rekord i vinter:-)
-
Skotten: Does Anton really ONLY manufacture customs? As i understand they do have certain ”modells” in different sizes. I understand that they are laminated pretty much by hand but the shape is not individual on these boards (i understand that Anton builds pure customboards too), and in my eyes custom is not only the way a board is laminated but also the way its shaped, a one-of-a-kind board in every aspect. They look really nice but i do believe that around 800 Euros for a kite-board is a little too expensive…
Anyway i believe that the typical Pirate-customer is not ”Average-Joe” that wants to ”flash” with his new fancy board, instead its someone that knows pretty well what he/she wants of his board but can not find that kind of board on the market, or perhaps there are suitable boards but way too expensive -
kinetic
Medlem19 september, 2007 vid 22:08 som svar på: 80km/h på is…Kanske inte e så tokit med vinter ändå…Haha…Ska man köra ”speed” på blankis så bör man nog ha motorcykelhjälm o kanske t.o.m med ryggskydd,arnbågs/knäskydd…Det tar ju inte tvärstopp direkt men man lär glida en bra bit innan man stannar, o isen är säkerligen knaglig trots att det heter ”blank is”….
-
MårtenT: Det stämmer:-)
Så här ser de ut numera (brädan på bilden är såld men kan testas om så önskas): http://0108dev.surfzone.se/forum/showthread.php?t=48418&highlight=pirateFinns ytterliggare en bräda som en kille precis beställt o fått leverad, dock har jag inte sett bilder på den då den leverades direkt till honom…Jag tror killen i fråga finns här o kan ev lägga upp bilder…
-
Budokai: Det finns en bräda att testa om du så vill! Hojta bara! (Brädan finns i skåne så Habo Ljung e väl det bästa…)
-
kinetic
Medlem19 september, 2007 vid 19:22 som svar på: 80km/h på is…Kanske inte e så tokit med vinter ändå…Här finns en annan film: http://funsport.hu/utolso_jeges_napok.wmv
Det är för övrigt Ferenc (han som bygger brädorna) med det rosa monofilm-seglet. Det blåser ca 3 Beaufort i filmen, är väl ca 7-8m/s.
-
Oops….Räcker nog inte med att bara fylla upp med lim även om det KAN funka, men risken är den att brädan kommer suga in vatten genom skadan…
I det här fallet förespråkar jag en ”Knatte reparation”:-) -
kinetic
Medlem19 september, 2007 vid 07:17 som svar på: What you see it what you get! -JPs nya marknadsföring av 2008års brädorPoppo: Slapp du undan tull & moms? Är nog lite 50-50 med det skulle jag gissa, ungefär som när man beställer något från USA (de gånger jag beställt från USA har lev. skett med UPS, o jag har ”åkt dit” på moms & tull varje gång…)
-
40knots: Nja inte så mycket 90-tal, men iom att jag vill ha en längre mastkassett (möjlighet att placera mastfoten längre bak) så bör nog även outlinen följa med så att säg…
-
40knots: Jag kommer förmodligen beställa en ”custom slalom” till mig själv i vinter…Lutar åt att jag kommer be de ”planka” scoop/rocker från F2 SX Small -08, något ändrad outline (bredaste punkt längre bak), längre mastkasset för större trim-mån, ca 10 liter större volym samt stropparna betydligt tätare ihop. Anledningen till att jag kommer utgå från F2 SX Small är dels för att F2 är förmodligen är de som för tillfället gör de ”bästa” brädorna, men mest för att han har bäst kontakter med F2…Så mitt tips är F2…
-
Jag antar att du har ett fast powerbox-huvud på fenan, korrekt? Isf finns det inga adaptrar mig veterligen…Går iofs säkert att gjuta om fenhuvudet om man vill men det är mycket jobb…Om du har löstagbart powerbox fenhuvud så kan man köpa tuttle fenhuvud hos vindsurfing.se
-
Tobhed: E tanken den man kör i princip parallellt med landtungan? Verkar isf bli en rejäl slör (om riktningen är NV) med en gissningsvis rätt choppig inledning
-
Som det ser ut idag lär man få användning av segel runt 6m gissningsvis…Fast jag funderar på att ta med alla, även 4.5…
Vilka storlekar tar ni andra med?