kinetic
Forumsvar skapade
-
kinetic
Medlem25 augusti, 2007 vid 18:11 som svar på: Trimbox fena, någon som har/ vet var de säljs?Surfspot.se har en hel del då de verkar ta in ”Tekknosports” sortiment…
http://www.tekknosport.de/ kolla under ”Pdf-produktinfo”… -
Alltså inte speeda längs ”hamnvallen” utan mer längs den naturliga som syns mitt i bilden, eller är det för grunt där??
-
Är det även förbjudet att segla vid Hamnen i Höllviken (strax efter bron)?
-
Ok…om man ändå ger sig ut på dessa platser, vilket straff kan man vänta sig om man blir ertappad? Det finns ju badplaster i närheten som man kan ”launcha” från, man borde rimligtvis få surfa vid badplatserna, iaf ”off-season”…
-
Här kan man få en vad jag förstår ny Manta 59 för 3500Dkr…förmodligen såld redan..
http://www.xboard.dk/wind/?show=buysell_view&id=1056 -
Faster: Kan man köra ”bakom” sandbanken alltid eller kör man på olika ställen beroende på riktning? Enda gången jag varit där blåste det kring väst, man kunde köra bra nära sandbanken. Vid andra riktingar kör ni på andra ställen? Isf finns det några stenar att akta sig för? Är det tjockt med gräs i Haga?
-
andersbq: Hehe..de va inga dåliga 5-6m/s…Ja hade gissat på närmare 8 iaf:-)
-
Miracle: Haha….”vanligt vitt galsfiberspackel” är så ju i princip polyester/gelcoat…Akta så inte Knatte ser dig:-)…Jag hade iofs oxå lagat den på samma/liknande sätt…
/David
-
Knatte: Nej jag förespråkar inte Polyester om man ska laga en ”redig” skada men för mindre ”kosmetiska” skador så duger det alldeles utmärkt. Har själv lagat mina småskador (”repor” modell djupare samt mindre ”krosskador” som ej är mjuka) genom att endast slipa ner o fylla ut med Biltemas vita Gelcoat (polyseter baserad).
-
Challq: Ja det går utmärkt att fylla ut mindre skavanker med polyester så länge det inte kommer i kontakt med ”frigolit”. Polyester har kraftig värmeutveckling vid härdning så risken är att frigoliten smälter…Har själv lagat en betydligt värre rail-skada på en av mina äldre sandwichbrädor (satte ena railen rätt in i en sten som låg dold under vattenytan…) med ”polyester-spackel”, blev hur bra som helst o brädan håller än:-). O det är helt omöjligt att se var jag lagat…
Om jag vore dig skulle jag helt klart nöja mig med att ta bort det som sitter löst o sedan fylla upp med tunnare lager av polyester (förutsatt att inget skum syns…) eller epoxy/mikroballonger…Som sista lager hade jag lagt ”gelcoat” o därefter slippat till formen o polerat…Men det e ja det, var o en gör som man själv vill:-) -
Haha…Ser ut att vara segel runt 7 kvadrat…Inget fel på NP, fast Severne e ju några snäpp grymmare…men grymmast e GUN Mega XS, kolla in mastfickan så vet du hur ja menar*haha*
-
challq: Det är polyester…
-
Betyder att Variotopen skall ställas på 15 cm (gissningvis räknat på en 460mast), dvs förlikslängden är 445cm…
-
Den bör klara 6.5 iaf…Den kommer kännas väldigt ålderdomlig då den är t.o.m innan ”no-nose revolutionen”, mastkasseten tex sitter för långt fram…Jag tog själv en mycket kort sväng med en gammal Copello 255 ”Swell” (vågis) nu för några dagar sen, kan bara säga som så att det kändes mycket annorlunda, ungefär som om man satt mastfoten längs fram på nosen…
-
captain morgan: Jag åker Sthlm-skåne t/r i princip varje helg, så länge proggen ej säger stilltje.