kinetic
Forumsvar skapade
-
JohanC: Priset jag skulle ”få” var ungefär 1/5 av den nämnda summan (ny mast). Skulle ALDRIG köpa en mast för 15000, gränsen går vid 6000 för min del, o för de pengarna kan du idag köpa vilken mast som helst, även en NP X9 ”Ultra-Bultra Super-Duper” om du så vill…
-
F1 är ett bra segel…men du behöver betydligt mer nedhal än du har på bilden…
-
Tackar…då e de bara o glömma…
-
Klang: Du behöver mer (mycket mer) nedhal…Jag brukade på mitt MkIV dra på tills akterliket ”skrynkla” sig ner till 4-5 lattan vid ”hårdvind”, drog inget i bommen utan bara ”hängde” seglet där…Misstänker att VX LTD riggas på liknande sätt, dock med kanske 1-2cm positivt uthal (MkIV gick/går bra med negativt uthal). Ett enkelt sätt att testa riggningen på land är att be någon trycka ner vid mastfoten samtidigt som du själv trycker i segeltoppen rätt mycket (simulerar flex), vid bra riggning/avstämmda grejer så kommer den lösa duken att spännas upp lagom….
-
20 lager klarlack…måste va toktjock lack…ett stenskott kan pga den tjocka lacken riva med sig MYCKET av lacken…Bilderna ser dessutom rätt gamla ut…Sen kan man ju fråga sig varför de inte ”fixar” motorn…
-
Säsongen för snö är definitivt över:-). Jag skall höra med Pirate om bredd/längd samt hur den fungerar på annat underlag än ren is…
-
Fina bilder…synd att man inte hade mindre segel med sig…
-
Hur dags drar folket till Habo idag? Själv tänkte ja dyka upp runt 12 tiden. Ser inte direkt varmt ut idag men om solen tittar fram så ska de nog gå o köra en liten stund utan handskar…Hoppas bara vinden inte ökar mer än de ca 12-13m/s i medel som det blåser enligt LBWS beachcam, för annars blir det tufft/omöjligt me 7.6
-
Kan nog stämma att de är kring 54cm original mellan pluggarna…
Skumt att en 270 inte ”funkar” me 7.0…Har en Kinetic 272 (85 liter) -94 o den går som tåget med 7.3… -
Det va ingen vind idag..Nåja ser ju bättre ut imorgon, kanske lite fööör bra ut med tanke på att jag bara släppat med mitt största segel (7.6). Blir det inte allt för jäkla kallt o inte tok-mycket vind så skall jag ut:-)
-
Hehe…ja tror inte att brudarna hittat ditt än, men visst en fin sommardag så:-). Gällande ”sjön” har ja för mig att den ligger i nåt fågelreservat typ så då lär de va förbjudet o segla där, ja kan dock missminna mig…
-
Mackan: Info om BMW finner du här: http://www.autopower.se
Finns ett bra forum där, du lär få tips om både det ena o det andra -
kinetic
Medlem14 mars, 2007 vid 07:33 som svar på: Brädfrakt Uppsala -> Växjö, Jönköping, Kalmar (Ersättning)Pure: Jag åker söder ut idag från Sthlm runt 15 tiden som om du kan få hit brädan innan dess till Sthlm så kan jag köra den til Växjö för 300
-
Har lagt min gamla segel på hyllan o kör endast med de nya (-06), Spitfire:n har jag bara kört med 7.6