kinetic
Forumsvar skapade
-
Rasmus_W: Ja det är sant det med ”stabilare position” kan jag tänka mig…Dock så är brädan i fråga ”optimerad efter A Bringdahls preferenser”, och min kroppsbyggnad är långt ifrån densamma…
Med lite tur så blir det test/premiär segling nästa helg tack vare en mycket ”snäll” chef som föreslog att när jag ändå var nere i Malmö för jobbets räkning på torsdag att jag kunde stanna kvar o passa på o surfa om ja ville, utan att behöva ta vare sig semester eller kompledighet:-)…Hoppas på vind o milt väder för då blir det av! -
Nja..borde inte bli så eftersom jag inte flyttat den bakre stroppen längre bak, det enda som är ändrat är avståndet mellan främre/bakre stropparna…
Har även en gammal Bic Allegro där jag flyttade samtliga stroppar en hel ”stropplängd” bakåt (ca 15-16cm), var/är inga problem att segla med den… -
tbsurf: B+F Weedspeed ser ”bra” ut, tror du 30 grader räcker för att slippa gräset? Hade tänkt o köpa B+F 25&30cm, Weedspeed runt 28-30cm samt ev B+F 22cm…
-
Nu e ja i valet o kvalet..Ska man välja fenorna med ”lutning” enligt trefyrafyras bild eller dessa:
-
Klang: Lessacher Duo Weed borde vara en helt OK gräsfena. Har hört mig för angående hur tjock profilen är o den är rätt ”tunn” jämfört med Chameleon (11mm istället för 15mm, LeWo Duo Speed är ca 8mm). Kommer själv snart beställa ett ”gäng” Lessacher fenor:-)
-
Feg: Jag håller med om att lasten borde bli ordentlig när fenan hugger tag igen, och allra värst om man mitt i sladden träffar på en hög iskant…Jag tror inte att man skall ”hoppa” me brädan då man lär få ordentilga punktbelastningar i fenboxen…Jag har som sagt bett Pirate att fixa till en djupare fena får se vad han säger….En lösning som skulle kunna eliminera ett eventuellt fenbox haveri är att fenans ”huvud” görs i ett material som brister innan fenboxen ger sig, tex nån slags plast med ”brottsanvisningar”…Kommer ta upp dessa ideér/synpunkter med Pirate o se va de säger…En tänkbar lösning är att man har endast en fena men olika djupa ”huvuden” (förslagsvis av plast)
-
Så här såg Iceboarden ut 1997, har hänt en del sedan dess:grin:
-
Jag gör reklam för min ”surfbil”, en Passat Combi 91. Mycket rymlig, snål o bekväm! Enkel konstruktion och driftsäker, billig att lag om det skulle hända nåt. För 20000 får du nog en 95/96:a gissningsvis…
-
Asså ingen bräda är den andra lik design eller shape mässigt eftersom de byggs på beställning, men visst går det bra att önska en speciell design, varför inte svenska flaggan:-)?
-
Fjant: Ja ska försöka se till att Pirate gör en ännu djupare fena (4-5cm djupare borde räcka) så man kan använda den i hyffsat djup snö…Snö i Ungern finns oftast inte i större mängder, eller så smällter det fort…
-
JohanW: Nej definitivt inte…bilderna har några år på nacken…Snarare något mer i den här stilen (140*41.5). Brädan kommer självklart vara ”bang up to date” så att säga…
-
Kan man flytta tråden? Den skall ligga under Kitekonfen då det rör sig om en ”vanlig” kitebräda o ingen snö-kitebräda…
-
Har du funderat på en Passat Combi årsmodell 92-97 ca? I princip likadan som en Golf tekniskt men större o rymligare. Har själv en sådan från 91 med 36000mil som rullar på bekymmersfritt…Just VW 1.8 liters spis är en slitstark rackare, snål oxå (ca 0.7 med 90HK & förgasare, något lägre med insprutning o fler hästar!). 1.8 litersmotorn är en bekymmersfri pjäs, inte ens ett kamremshaveri orsakar ”problem” (iaf på 90Hk modellen) då kolvar & ventiler inte hälsar på varandra…Rostar gör de inte nämnvärt men värt att kolla är framaxelbalken samt bakaxelbalken, kosmetisk rost får man dock räkna med…
Passaten är rätt billig oxå, skulle gissa på att du får en fräsch -94/95 för runt 12-15″. Du behöver inte ha milskräck utan det viktiga är att motorn går lent/jämt på tomgång utan ”ventiltick”, kolla även efter oljeläckage (kan ibland läcka från någon packbox, enkelt att åtgärda om man är händig)…Ja det var vad jag kom på just nu iaf… -
Jesse: Snygg skärande sväng på bild 2, ser ut som du har åkt snowboard innan…
-
Mården: Vilka problem du har:-), den ena e för kort, den andra för bred*haha*. Låter nästan som om du skulle behöva en custom, vet inte om Peter Thommen bygger customs men hans produktionsbrädor lär höra till de bättre…