Forumsvar skapade

Sida 125 av 140
  • kinetic

Medlem
    21 januari, 2007 vid 10:32 som svar på: Värdelöst vetande, men kitare är snabba

Tror kite:arna får sikta in sig på 60-knops vallen istället för 50 som de verkar ha som i en liten ask…

• kinetic

Medlem
    20 januari, 2007 vid 22:57 som svar på: sökes Slalomsegel 5.0-5.5

getwet: Ja det kan nog stämma att vinden borde ligga kring de styrkorna för att kunna ”maxa” ett 5.5 typ. Jag var själv nere i skåne i höstas i 2v o på dessa 2v fick jag 2 dagar då 6.5 iaf var på tok för stort, så en gissning är att det var iaf 15m/s om inte mer…Sen att vinden kom&gick lite är ju naturligt,ibland var det väl runt 12m/s för att sedan öka upp till helt okörbart för min del iaf…Personligen är jag inget vidare på att segla mindre än 6.5 pga ovana, det är en jäkla skillnad på att köra 5.7 tex i samma vind som 6.5, tycker att det större seglet ”stabiliserar” brädan bättre, med ett mindre segel blir det mer ”rodeo” känns det som. Men en 5-10 dagar/år med bra 5.5 – 5.0 drag har du allt som oftast i södra delen av landet, fast det gäller ju att kunna segla oxå, för det är inte alltid vinden behagar att blåsa på helger eller när man är ledig. Och eftersom jag är fd skåning men numera ”08” så vet jag vad jag talar om:-)

• kinetic

Medlem
    20 januari, 2007 vid 20:49 som svar på: sökes Slalomsegel 5.0-5.5

getwet: Det blåser mer i Skåne än här i Sthlmstrakten. Man har kanske 5-10 dagar/år med 5.5 eller mindre (om man skall köra ”slalom” iaf)

• kinetic

Medlem
    20 januari, 2007 vid 18:55 som svar på: sökes Slalomsegel 5.0-5.5

Godde: Jag har ett i princip obrukat gammalt Gaastra Slalom Pro 5.7 från 1994, kan kanske va något? Mast 478cm Bom ca 180cm. 7 lattor 6cambers (ser exakt likadant ut som mitt 6.5 som du tog en ”prov-sväng” med i höstas när du testade min RRD lite lätt…). Seglet tål bra med vind, det är en anledning till att det är så lite brukat, man håller ju 6.5 av samma sort ”hur länge som helst nästan”

• kinetic

Medlem
    19 januari, 2007 vid 09:38 som svar på: SNÅL MOTOR MED KRAFT! (diskutera gärna)

Dieslar är ju på ”god väg” att uppfylla dina krav..Se tex på BMW 535d…Relativt snål men med ”sportbils-prestanda” om så behövs…

• kinetic

Medlem
    10 januari, 2007 vid 15:00 som svar på: Om du skulle köpa en Kite bräda?

psychonauten: Du får ursäkta min okunnighet inom Kite-boarding, är ju windsurfare:-)

http://www.balazsmarton.com/index.php?option=com_content&task=section&id=6&Itemid=44

• kinetic

Medlem
    10 januari, 2007 vid 11:06 som svar på: Om du skulle köpa en Kite bräda?

http://web.comhem.se/~u15095301/index.html Man kan inom rimliga gränser bestämma ”grafiken” på brädan (förutom material-val)!

• kinetic

Medlem
    5 januari, 2007 vid 21:16 som svar på: Tips på bra forum (ej vindsurf)

http://www.autopower.se om du har frågor/funderingar kring din BMW o ägandet…Heter ”dawwe” där:-)

• kinetic

Medlem
    5 januari, 2007 vid 13:56 som svar på: Custombräda enligt dina önkemål för knappt 8000?

Carera: Jo det är det man kan! Men det förutsätter en ritning (noggrann sådan!), dvs att du eller någon annan har alla viktiga mått (hur rockerkurvan ser ut mm)…Men oftast räcker det kanske med att säga ”jag vill ha en bräda som är som XXX” så vet han vad du förväntar dig o shape:ar den efter dina önskemål/förutsättningar. Materialvalet kommer man få en rekommendation på, som man bör följa! Funderar själv på att ta hem en ”uppdaterad” version av min Copello 275, dvs behåll bredd/rocker/botten-shape men be honom korta den till runt 245 cm o anpassa scoopet, dessutom med en mastkasset mer bakåtplacerad samt stroppar som sitter extremt långt ut på railen samt ”smalare” stance…Skall först testa hur original Copellon kommer gå med bakåtflyttade stroppar i vår…

• kinetic

Medlem
    4 januari, 2007 vid 13:34 som svar på: Custombräda enligt dina önkemål för knappt 8000?

JPS: Ja kan kolla upp priset! Skicka ett mail så svarar jag!

• kinetic

Medlem
    4 januari, 2007 vid 09:06 som svar på: Custombräda enligt dina önkemål för knappt 8000?

MacTS: Jag har seglat deras brädor men det var runt 93/94 (en no-nose slalom-bäda som shapeades/designades av bla Peter Thommen, men byggd av ”Pirate”.), denna bräda var otroligt snabb:-). Finns många som kör på hans brädor nere i Ungern o där är han förmodligen den mest kända/meriterade brädbyggaren. Antar att du inte kan ungerska men ändå: http://www.windsurfing.hu/cikk.asp?kategoria=tech&id=339

• kinetic

Medlem
    3 januari, 2007 vid 21:59 som svar på: Custombräda enligt dina önkemål för knappt 8000?

Lite mer info finnes här (ni får ursäkta den sunkiga ”hemsidan” men jag kan inte göra hemsidor…): http://web.comhem.se/~u15095301/index.html

• kinetic

Medlem
    2 januari, 2007 vid 20:04 som svar på: Problem med Local spirit förlängare?

Jester: Ok då är jag med! Skall som max förlänga 30-32cm så jag hoppas den håller. Vilken låsring ska man använda?Den i stål eller gummi eller båda tillsammans (isf hur)?

• kinetic

Medlem
    2 januari, 2007 vid 19:26 som svar på: Problem med Local spirit förlängare?

Jester: Ok, kan va bra o veta! En fråga/påstånde: om man använder gummiringen som ”låsning” endast borde inte påfrestningarna var skonsammare i ”spåret” (på min ART med steglös justering använder man sig av en ”gummiring” samt en ”hylsa” i princip identisk med den på X6, o den förlängaren har funkat ypperligt i 12år, glider inte ner eller så tack vare att förlängaren har ”halkskydd”…)

• kinetic

Medlem
    1 januari, 2007 vid 20:39 som svar på: Problem med Local spirit förlängare?

Bananen: Nja den är nog gjord av ”långtrådig glassfiberkross” med några få procent ”kolfiberkross”. Har själv 2 ”riktiga” kol-förängare, en ART samt numera även en NP X6 Carbon (sålde min oanvända vindsurfing.se kolförlängare i förmån för denna)

Sida 125 av 140
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications