kinetic
Forumsvar skapade
-
Knatte: Om datorn funkar normalt i felsäkert (endast ”minimalt” med drivrutiner/program som startas då) så kan du utgå från att du har ett mjukvaruproblem av något slag
-
Är det samma problem om du startar i felsäkert läge?
-
kinetic
Medlem30 november, 2006 vid 12:34 som svar på: Custombräda enligt dina önkemål för knappt 8000?Störner: Allt kommer att avlöjas inom den närmsta tiden, oavsett om jag/vi beslutar oss för att testa med detta eller inte. Kontakt är tagen med företaget i fråga så nu väntar jag på svar, de kanske inte ens är intresserade eller har ”tid” att bygga fler brädor…
-
kinetic
Medlem30 november, 2006 vid 11:17 som svar på: Custombräda enligt dina önkemål för knappt 8000?Dixon: Vilka andra ”mått” får man bestämma hos tex Witchcraft? Håller med om att längd/bredd/volym endast ger en indikering åt vad för ”typ” av bräda det KAN bli, det är ju de övriga parametrarna som gör helheten (rocker,volymfördelning,placering av fenbox/mastkasset,OFO,hur railsen skall se ut osv). Men ärligt, hur många av oss har erfarenhet av dessa parametrar?Just de mer ”viktiga” parametrarna är ju ett beslut av shapern efter samråd med brädans blivande ägare o dennes önskemål, med andra ord om man är värsta ”hot-shoten” i vågor o gör feta cutbacks mm så får man förmodligen en bräda anpassad efter det, men det gäller ju att vara realist oxå o inse att man kanske inte behöver den där allra radikalaste vågbrädan…Just den biten tror jag är en liten risk med custom-byggen…
-
kinetic
Medlem29 november, 2006 vid 22:31 som svar på: Custombräda enligt dina önkemål för knappt 8000?Surfslusken: 🙂
-
kinetic
Medlem29 november, 2006 vid 18:37 som svar på: Custombräda enligt dina önkemål för knappt 8000?Surfjohan: Precis..tanken med denna tråd var att kolla om det fanns intresse.
-
kinetic
Medlem29 november, 2006 vid 17:04 som svar på: Custombräda enligt dina önkemål för knappt 8000?Ola H: De har 2 ”Wave koncept” (en för ren vågsegling o en mer allround), 2 ” koncept” för Freestyle, 3 ”Freeride koncept” samt 2 ”koncept” för slalom/race.
Standard är ”Full airex-sandwich (glass)”, sedan finnes som tillval ”dubbelsandwich”, kolfiber samt kolfiber-kevlar, finns tydligen även möjlighet till stringers på wave….De har inga brädor i lager utan bygger endast på order efter dina önskemål -
kinetic
Medlem29 november, 2006 vid 12:42 som svar på: Custombräda enligt dina önkemål för knappt 8000?Jesper_B:Jag har fått svar på min fråga, jag svarar på era vid ett senare tillfälle när jag har exakta svar!
De tillåter ”endast” att kunden ger grundmåtten dvs längd,bredd, volym. Shapen gör de sedan utifrån din ”kunskapsnivå”, längd, vikt mm, och dessa ”beslut” bygger de på deras erfarenhet! Brädorna är vad jag förstått helt handbyggda, dock osäker. -
kinetic
Medlem29 november, 2006 vid 12:18 som svar på: Custombräda enligt dina önkemål för knappt 8000?Mag:Håller med…det är nackdelen med custom, mycket hänger på ”shapern”. Att döma av hans alster så är han duktig, finns tydligen ”sponsrade” killar som föredrar hans custom brädor före de stora drakarnas ”high end fabriksbyggen” (F2,JP mfl).
Min tanke är att erbjuda dessa brädor i Sverige ev, vi får se hur det blir i slutändan, är ju mer än bara priset som skall vara rätt, kvaliteten måste vara på topp osv, detta måste givetvis kollas upp! Min fråga var egentligen om det skulle finnas intresse vilket det verkar som…. -
kinetic
Medlem29 november, 2006 vid 11:05 som svar på: Custombräda enligt dina önkemål för knappt 8000?Lars_K: Det ÄR sant, frågan är om det finns intresse, jag är tveksam…För övrigt bygger de/han även kiteboards,is-windsurfingbrädor och även snowboards:-).
-
Nu e ja inte nåt freestyle-freak men nåt som ser ”hyffsat” coolt ut är snabba nästan planande stagvändningar:-) (sorry jag seglar ”slalom”). Sen kan man ju öva på att stå på fel sida om riggen tex o segla så, eller segla med ryggen mot riggen (på båda sidor…). O det var ungefär de trick jag har kunnat iaf*haha*
-
Tobhed: Masten är helt ny! Vad värderar du en sådan mast till ungefär om det ”bara” är en vanlig X9?
/David
-
Tackar! Tanken är att ha denna mast till mitt Gun Mega XS 5.7
-
Pajas: Severne ska du ha:-), förlagsvis ett CodeRed 7.7, det räcker långt….
(Kör själv Severne SSR 7.6 -06, föregångaren till CodeRed) -
Ja va ute o segla när Estonia sjönk, dock inte till havs utan på Ivösjön, vinden räckte så det blev över till o med:-).
Mitt ”värsta” storm-minne e dock från -91 en oktoberdag med ordentliga nordvästliga vindar o en hel del större träd som knäcktes precis bakom där jag parkerat bilen…
Sen finns det några dagar från Ivösjön tex då det blåste så mycket så alla väntade på mindre vind, själv försökte jag mig på att segla med mitt 4.5 ART Speed Pro en sådan dag i kombo med min BIC Adagio (året var 92…), det jag minns är att jag fick ett sju-helsikes kastfall när vinden bara lyfte upp allt ur vattnet o riggen slet mig framåt så de kändes som om ryggen skulle gå av…blev en fin flygtur på ett antal m samt bräda/segel långt ifrån mig…Efter det gick jag in o väntade på mindre vind *haha*