Forumsvar skapade

Sida 131 av 140
  • kinetic

Medlem
    5 november, 2006 vid 21:48 som svar på: kolla in Laure SUI-4!!

Vi killar kommer alltid va bäst på en typ av segling iaf….”sne-segling”*haha*

• kinetic

Medlem
    5 november, 2006 vid 11:41 som svar på: Segel med extremt högt AR! Kul innovation

Öh….ser väldigt lustigt ut. Känns som om seglets ”tryckpunkt” sitter en bra bit över huvudhöjd…

• kinetic

Medlem
    4 november, 2006 vid 08:42 som svar på: Handskar ?

Ni som har problem med att handskarna har för tjock neopren eller liknande i handflatan, varför inte klippa bort neoprenet o sy dit tex en bit ”tunn” cykelslang tex? Själv har jag aldrig hittat handskar som funkar nåt vidare, hade tidigare GUL ”tum vantar” med nåt läderaktigt vid handflatan men jag fick kramp ändå, antagligen pga att de smet åt för bra vid handleden…

• kinetic

Medlem
    1 november, 2006 vid 20:49 som svar på: Bilder Sthlm 061101 "Vindsurfa i snöstorm = snabbt kallt"

Ser kallt ut…Fiiin huva förresten:-)

• kinetic

Medlem
    1 november, 2006 vid 17:26 som svar på: Sätta i nya stroppluggar…

På telefon:) 0340611007. Ulf e hur trevlig som helst:-)

• kinetic

Medlem
    1 november, 2006 vid 16:25 som svar på: Sätta i nya stroppluggar…

Uppdatering: Har pratat med CLS nu och kostnaden för ”proffsmonterade” pluggar skulle landa mellan 800-1000kr inkl material o ”inlaminering”. Att inhandla den långsam-härdande epoxin, pluggar mm skulle kanske landa på en 300-400kr, så för ca 500 extra så kan man få det gjort av ett proffs o det är så det får bli:-).

• kinetic

Medlem
    1 november, 2006 vid 09:59 som svar på: Sätta i nya stroppluggar…

Mården: Ungefär som jag tänkt att göra då. fast använda mig av ”stropppluggar”, man tycker ju att om man gröper ut lite under laminatet så som du gjort att det borde göra så att pluggarna sitter kvar utan problem…Vet att ”laminatet” på en gamma BIC inte är direkt tjockt, är typ max 2 lager väv sen lite ASA-plast o så är det bra med det, borde vara tjockare på en sandwich-bräda, iaf vid stropparna (på min gamla Kinetic såg jag under ”renoveringen” i vintras, att just där man står så var brädan förstärkt extra med någon hård ”skumvariant”, borde vara likadant på Copellon)

• kinetic

Medlem
    31 oktober, 2006 vid 20:28 som svar på: Sätta i nya stroppluggar…

The Novice: Ok…men pluggarna som eftermonterades av en brädbyggare i Åhus är endast dit limmade med epoxy eller vad han använt. Ser ut som om pluggarna i fråga har en större ”ovandel” som man helt enkelt kan limma mot laminatet, på så vis är pluggen dels förankrad en bra bit ner i brädan men även i laminatet så då håller det med all sannolikhet, det är sådana pluggar jag söker…

• kinetic

Medlem
    31 oktober, 2006 vid 20:15 som svar på: Sätta i nya stroppluggar…

Är det endast surfbutiken som har fotsroppspluggar i HELA sverige (tycker att dessa ser ut vara avsedda för att lamineras in)? Måste väl finnas vanliga runda pluggar till eftermontering (har sådan isatta på min Bic Allegro)?Nån som vet hur man får tag på Ulf på CLS?Nån mail adress kanske?

• kinetic

Medlem
    31 oktober, 2006 vid 15:47 som svar på: Record attemt, Walvis Bay

Dunken är kungen i mina ögon iaf…Kommer fortfarande ihåg mellan 90-95 då slalom/racing handlade om vem som skulle komma 2:a….Finns nog få seglare som är så pass allround som han är/var…

• kinetic

Medlem
    29 oktober, 2006 vid 18:26 som svar på: Sätta i nya stroppluggar…

Hmm…Hade tänkt mig ”runda” pluggar så man helt enkelt bara kan borra ett hål o trycka ner de tillsammans med lite epoxy o ev lite glasfiber…

• kinetic

Medlem
    28 oktober, 2006 vid 14:28 som svar på: Ivösjön 27 oktober

Hehe..ser ut att ha varit en ”episk” Ivösjön-dag…Synd man inte kunde va där…

• kinetic

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 15:56 som svar på: Skåne eller Västkusten på fredag?

Hur är Habo imorgon? Vill inte ha vågor….

• kinetic

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 06:23 som svar på: Är det värt 700 för att få årets bästa surfingdag?

donpedro: Man kan alltid testa…Det värsta som kan hända är att det inte går alls men då har man försökt iaf…Det är den inställningen jag brukar ha iaf…Sen återstår det ju att se hur mycket vind det verkligen blir….

• kinetic

Medlem
    24 oktober, 2006 vid 21:33 som svar på: Kontrollproblem/för stor fena???

Det var ju inte mycket till vind i söndags så det är svårt att svara på…Däremot körde jag med en rak 32:a på måndagen men det blev lite väl med gräs, gick betydligt bättre med gräs-fenan!

Sida 131 av 140
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications