Forumsvar skapade

Sida 134 av 140
  • kinetic

Medlem
    14 oktober, 2006 vid 07:06 som svar på: Rangsta brygga i morgon 13/10

Hm…ser ju inte ut o blåsa mycket idag, dessutom kyligt värre…Rangsta har jag varit vid flera gånger men aldrig surfat där då stället ser perfekt ut för att ha sönder sin utrustning på (redan innan man kommit i vattnet). För min del hoppas jag på vind till nästa helg så man kan dra ner till skåne igen…

• kinetic

Medlem
    12 oktober, 2006 vid 20:59 som svar på: RRD Spitfire 102 -05?

Jaha då har RRD ”lanserat” -07:orna, X-fire 98 Ltd ser inte så dum ut…Vilken ångest det är att välja bräda…

• kinetic

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 15:01 som svar på: RRD Spitfire 102 -05?

Jester: Ok…beggat är inget alternativ…Har köpt endast en beggad bräda i hela mitt liv, den såg mycket bra ut men när jag efter hemkomst tittade xtra supernoga så såg man ur en viss vinkel att att den vara något ”tryck skadad” mellan stropparna, det är något lite mjukt där men den tar ej in vatten.

• kinetic

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 14:05 som svar på: RRD Spitfire 102 -05?

Ok…man kan med andra ord säga att Spitfire -05 inte är hopplöst föråldrade/utdaterade jämfört med nästa års brädor, eller?

• kinetic

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 13:20 som svar på: Ny Naish playmate 116 06′

Borde vara transportfirman som står för återtransporten då det är de som skadat produkten. Mitt förslag är att du ställer alla krav mot Keppler, hur han löser det hela är upp till honom, det är trots allt han som ordnat frakten o sålt produkten.

Basse: Gissar på att Jakob_S gett ca 600Euro för brädan, så 2000 är ett riktigt skambud trots skadan….

• kinetic

Medlem
    9 oktober, 2006 vid 15:25 som svar på: Racesegel anno -94 VS anno -06

Peter: Synd du inte hade tid o segla i söndags var bra vind o sol, kanske sista gången i år som det är någorlunda varmt o behagligt…Åker nog ner en gång till om det blir vind de närmsta veckorna, sen blir det ju satans kallt…

Rasmus_W: Det lustiga är att när jag testade 7.6an på min RRD 68 Avantslalom (blev så illa tvungen efter fenhaveri på Copellon) så kändes det som om att allt ville lyftas upp ur sjön hela tiden, i princip helt okontrollerbart (den större Copello:n var betydligt lättare att hålla kvar i det choppiga vattnet i ungefär samma vindar). RRD ville med detta för stora segel (brädan har ca 75liter i volym) plana på ”fenan endast”, hela brädan från främre stroppen o framåt var i luften kändes det som (o nej det gick inte speciellt fort….). Undrar vad det berodde på? Alldeles för stort segel till brädan som gör att tryckpunkt mm blir helknasit?

• kinetic

Medlem
    7 oktober, 2006 vid 17:33 som svar på: Funkar Klagshamn imorgon?
    Militären wrote:
    kinetic wrote:
    Jo det gick helt OK för att vara första gången med nya seglet, dock lyckades jag alltid få gräs runt fenan, ibland mer ibland mindre, men på det hela taget en bra dag!

Roligt att höra David :)…ska bli kul och se dina kommande GPS resultat.
    //Micke

Haha…Ja det ska bli kul o se hur fort man egentligen seglar, men inköp av GPS får vänta till nästa säsong:grin: . Det gick hyffsat fort på några djupa slörar idag men brädan ville inte få den där ”toppfarten” då jag alltid hade förbannat gräs kring fenan, visa grässtrån kilades till o med fast mellan fenhuvud o box hur det nu är möjligt:grin:

• kinetic

Medlem
    7 oktober, 2006 vid 16:38 som svar på: Funkar Klagshamn imorgon?

Jo det gick helt OK för att vara första gången med nya seglet, dock lyckades jag alltid få gräs runt fenan, ibland mer ibland mindre, men på det hela taget en bra dag!

• kinetic

Medlem
    6 oktober, 2006 vid 19:20 som svar på: Funkar Klagshamn imorgon?

Tobhed: Men kan man köra med rak fena nu eller måste man ha tångis?? (Minns fortfarande med förskräckelse de få dagar det varit riktigt med vind i Åhus då man formligen badade i tång, iaf på Täppet….)

• kinetic

Medlem
    4 oktober, 2006 vid 16:03 som svar på: buss tipps!!

Haha:-) Man skulle nästan kunna tro att du gör reklam för din egen ”buss”:-)

• kinetic

Medlem
    3 oktober, 2006 vid 21:51 som svar på: kan det vara ett NP RS7?

Tobhed: Hade inte RS6 oxå kol-lattor? Severne för att nämna ett märke hade/har ju prepreg kollattor på -06:orna…
    Skulle inte bli förvånad om NP (och fler därtill) kanske rent utav ger sig på att designa seglena med förlikslängd under ca 490-500cm kring RDM-master…

• kinetic

Medlem
    2 oktober, 2006 vid 19:48 som svar på: vw wallpapers

Har aldrig gillat folka-bussar……Men den där skulle jag alla gånger byta bort mot min M mot….utan tvekan!!Grym.

• kinetic

Medlem
    2 oktober, 2006 vid 19:43 som svar på: Sälja / skänka grejor?

Canoya: Det e lugnt gissade mig till att du skulle bjuda långt, ja t.o.m nästan lägre än Glocalnet *haha*. Hoppas på vind i helgen eftersom jag förmodligen ska söderut, dock vågar jag inte ta med mig mina nya grejer då jag skall stanna till hos en bekant på vägen ner som bor mitt i en större stad (stöldrisk ur bilen då jag ej kan lasta av i något förråd), så det blir min gamla racing-grejer som än en gång får visa va de kan (o få de andra surfarna att minnas lite gamla goda minnen).

• kinetic

Medlem
    1 oktober, 2006 vid 19:54 som svar på: Sälja / skänka grejor?

Hehe…Ja sitter lite grann i samma sits…Har i princip ett komplett ”racing-kit” från -94 (3 racing segel, 2 racing brädor, 1 segel mycket välanvänt, 1 normalt o det sista knappt använt), ungefär det värsta man kunde köpa då…I dag är det inte värt mycket trots att grejerna är helt OK att segla på…när det blåser mer än 6m/s….Anser själv att bli bjuden 300kr för ett segel som är i användbart skick o dessutom är snabbt är lite av en förolämpning, ja menar va får du för 300kr idag?Inträde, garderob samt en drink på nån nattklubb typ…Kanske jag som är lite konstig men då behåller jag grejerna istället o lånar ut de till bekanta/vänner mm som kanske prövat på tidigare o fått upp intresset eller så, låt gå att det inte är optimala grejer…
    Hade någon däremot bjudit det dubbla för min gamla segel så hade jag sålt de, 600kr är iaf ”lite” pengar, o seglena tar ju plats oxå o plats är oxå pengar…Sen kan det faktiskt vara rätt kul o plocka fram sina gamla segel när det blåser bra o konstatera att de trots allt hänger med helt ok….

• kinetic

Medlem
    1 oktober, 2006 vid 19:22 som svar på: Hoppfest i Sydafrika

Ojoj…dubbel framåtloop….Är det någon som satt en sådan på tävling????

Sida 134 av 140
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications