Forumsvar skapade

Sida 135 av 140
  • kinetic

Medlem
    1 oktober, 2006 vid 10:01 som svar på: sjuuk spock!

Tror de e en viss Riccardo Campello som gör det där….

• kinetic

Medlem
    30 september, 2006 vid 23:39 som svar på: Test1

gfgergerge

• kinetic

Medlem
    30 september, 2006 vid 23:32 som svar på: Test1

fdgfegtergtert

• kinetic

Medlem
    30 september, 2006 vid 23:29 som svar på: Test1

testjjhhjhjh

• kinetic

Medlem
    27 september, 2006 vid 21:09 som svar på: Självavstängande dator

Nej ingen jag så här på rak arm som jag vågar garantera att den passar som en smäck…Minns inte db talen men rent generellt så hör FSC till de tystaste på marknaden (jämfört med andra tillverkares datorer med likvärdig prestanda/konfig).
    Finns ju även vattenkylning du kan montera (kostar fläsk men då kan du i princip kyla precis allt processor,grafikkort, hårddiskar genom att montera speciella kylelement på dessa). Just hårddiskarna har ibland en förmåga att bli väldigt varma så där är det på sin plats med bra kylning!

• kinetic

Medlem
    27 september, 2006 vid 20:46 som svar på: Självavstängande dator

Knatte: Ja det skulle bli fråga om en original-fläkt eller en likvärdig (vilket det blir vet man först när man har grejerna i sin hand). Tänk bara på att om du ersättter original-fläkten att inte skicka in den på en ev framtida service med den fläkten utan sätt tillbaka original (för att undvika trubbel).
    För övrigt så klarar original-fläkten gott och väl med att kyla din processor (det som kan ställa till det är att man får ett lager av damm på flänsen varvid luftflödet stryps o kylförmågan avtar avsevärt). Har du 2 hårddidkar i din dator bör du sätta en fläkt framför dessa, om det inte redan finns.Jag har ett FSC diagnostik-program som kan köras på datorn för att utesluta hårdvarufel, kan höra mig för om jag ev kan skicka dig programmet (kan tänkas att FSC inte vill det…)

• kinetic

Medlem
    27 september, 2006 vid 19:33 som svar på: Självavstängande dator

Knatte: Din garanti täcker en högljudd cpu-fläkt! (Jobbar mycket med FSC datorer). Ring din support (förmodligen på 020764764) o felanmäl möget:-). Det borde vara hämt-o-lämt service på datorn, om inte så står du för frakten till verkstad o de för returfrakten. Jag skulle kunna ordna en fläkt åt dig på garanti men kruxet blir fraktkostnaden….

• kinetic

Medlem
    27 september, 2006 vid 15:55 som svar på: Självavstängande dator

Knatte: Har du ett ”hemmabygge”? Finns program som läser av vilken hårdvara man har, kan laddas hem på nätet:-). Ett alternativ är att kolla efter beteckningen på moderkortet o googla…

• kinetic

Medlem
    26 september, 2006 vid 21:26 som svar på: Självavstängande dator

Man brukar prata om att byta ”heatsink” dvs kylfläns+fläkt tillsammans, detta ger bäst effekt. Se bara till att köpa en ”heatsink” som är anpassad till din processor (o således även till din processor-sockel!), priset kan variera beroende på tillverkare o modell, så allt från 100kr upp till ca 500kr om du vill
    Kolla runt lite här: http://www.datorbutiken.com/home/Navigation/ListingFrame.aspx?CatId=8815593&index=1
    Dock kan du kanske testa med att ”bre på” ny kylpasta o montera tillbaka originalflänsen, kan göra skillnad!!.Finns diverse minnestestprogramm mm att tanka hem från webben om du misstänker minnes eller hårddisk fel.
    Ps:Tryckluft funkar bra att blåsa rent med.

• kinetic

Medlem
    25 september, 2006 vid 20:47 som svar på: Tunn neopren att laga dräkt med?

Judo-Freddan: Maila mig din adress så skickar ja dig en bit neopren från en kasserad NP dräkt, du kan välja mellan svart,grön eller lila neopren.Säg bara hur stor bit du behöver (inom rimliga gränser då):-)

• kinetic

Medlem
    25 september, 2006 vid 18:05 som svar på: Slalombräda runt 105 liter

Jester: Ok de jag pratat med har nästan alla pratat sig varma för Starboard iaf, har inte så mycket koll på brädmarknaden längre, vilket jag hade för måånga år sen:-). Får väl göra som du föreslår o köpa den brädan som faller mig bäst i smaken till utseendet. RRD e ju faktiskt snygga:-), men lite ”ute” om jag förstått det rätt, men who cares:-).

• kinetic

Medlem
    25 september, 2006 vid 17:37 som svar på: Slalombräda runt 105 liter

Ok…Är det någon som vet om det finns ett test på Thommen RS59?
    Det viktiga för mig är inte vilket märke brädan har utan att den är hyffsat lättseglad, hyffsat ”snabb” (ok, detta beror ju på seglaren till stor del…) samt fungerar bra med segel mellan 7.6 och 6.8, o så gärna ordentligt med kolfiber, vill gärna slippa trä om det går, iaf över hela brädan:-). Beträffande priset kan det eg kvitta om den kostar några tusingar mer, kommer ändå inte byta bräda vartannat år som vissa gör:-)…
    Jag har förstått att det ÄR Starboard som gäller det är därför jag funderar skarpt på iSonic, men nog måste det finnas andra brädmärken med liknande prestanda, eller…?

• kinetic

Medlem
    23 september, 2006 vid 22:29 som svar på: Allergi?

Man blir lite rädd när man läser detta…Jag har personligen varit ytterst oförsiktig med handskandet av epoxy, ingen mask o gott om epoxi på händerna många gånger…Kommer i fortsättningen försöka undvika detta gift o om ja ändå måste använda det så kommer jag att skydda mig väl…

• kinetic

Medlem
    23 september, 2006 vid 21:43 som svar på: lite "kredit" får ni allt.

Va helt ok ”hopp”…men det här e väl snäppet värre? http://www.sailworks.com/06/video/video.cfm

• kinetic

Medlem
    23 september, 2006 vid 21:19 som svar på: "Lufthålsgänga"

Har du testat med att använda dig av en ”gängtapp” o renovera alternativt göra nya gängor i den befintliga metall-delen som sitter laminerad i brädan (behöver iofs inte vara metall men på mina brädor är det så)? För isf gäller det bara o hitta en större luftskruv som passar de nya gängorna…

Sida 135 av 140
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications