Forumsvar skapade

Sida 137 av 140
  • kinetic

Medlem
    16 september, 2006 vid 12:38 som svar på: Angående riggning av Gun Mega XS

Så då har man ”test-riggat”. Masten passade:). Men att rigga så som Gun föreslår enligt manualen gick inte, jag fick helt enkelt rigga de som alla andra segel med bred maststrumpa o poppa på cambersen. Passade även på att provriga SSR, tyckte först att den hade bred maststrumpa men Mega hade bra mycket bredare…Återstår o se hur seglen är o segla med, utseende är en sak funktion en annan:-)

• kinetic

Medlem
    16 september, 2006 vid 08:13 som svar på: iSonic – bilder

Ser fina ut! Funderar själv på en iSonic 101 i kombo med iSonic50…Man tycker ju att 101:an borde va helt ok med 7.6 och 6.8, kör man mindre än så är det 50:an som gäller, eller? Jag väger ca 77 o vill med den större brädan ha tryggheten att kunna ta mig hem om vinden dör helt, känns som om 94:an skulle va i minsta laget…

• kinetic

Medlem
    15 september, 2006 vid 19:28 som svar på: Pryde’s nya lyxlängare

Ser väl bra ut, synd bara att den är i ALU…Är det någon som vet om det går att få tag på justerbara förlängar-rör helt i kolfiber?

• kinetic

Medlem
    14 september, 2006 vid 06:52 som svar på: Är GUN Sails Booster 2006 nått o ha

Hmm…intressant, för nu är det samma priser oavsett vilken flagga man klickar på…Tidigare började Mega XS på 359Euro om man klicka på den tyska flaggan…

• kinetic

Medlem
    14 september, 2006 vid 06:40 som svar på: Är GUN Sails Booster 2006 nått o ha

Pure: Märkte du att de har olika prissättning på gun.de beroende på vilken flagga man klickar på? De har ett lägre pris om klickar på den tyska flaggan som endast gäller Tyskland,Schweiz o Österrike (ca 50 Euro lägre på Mega), mailade GUN o frågade om det var korrekt o de sa att ”Ja det skall vara så!”…
    Fast det kanske går att beställa till de tyska priserna trots det GUN svarade mig i mailet?? Jag beställde i vart fall från Gun i sverige, fick ett mycket trevligt bemötande samt att de behagade till o med att match ”tysklandspriset”:-)

• kinetic

Medlem
    13 september, 2006 vid 17:02 som svar på: Är GUN Sails Booster 2006 nått o ha

Jag tror som Knatte att Gun gör alldeles utmärkta segel i förhållande till priset, men säkerligen är NP,North mfl ”bättre”…Äger själv 2 Gun segel som jag ännu ej haft tillfälle att provsegla, men de ser ”fina” ut. Tycker dock att de väger lite mycket, iaf i jämförelse med mitt Severne som känns väga mindre än mitt minsta Gun segel trots att det är 2m större…Men sanningen kan ju va en annan om man väger de iofs…
    Booster är ett segel precis snäppet under Gun’s ”racing segel”, så det är ett segel med bra prestanda men kanske inte der mest manövervänliga, däremot är det säkerligen stabilt o med bra ”fart”…
    Kan ”tipsa” dig om Severne Overdrive som man kan få för runt 5000kr (för 2007:or) med lite tjat, skall tydligen vara fina segel…

• kinetic

Medlem
    12 september, 2006 vid 15:31 som svar på: Fiberspar 430 SÖKES

Varför inte köpa en ny o modern Finerspar mast med 55% kol (borde passa utmärkt till dina cambersegel) för ca 213 Euro inkl frakt? http://cgi.ebay.de/FIBERSPAR-REFLEX-4200-QT-430-Mast-neu-Garantie_W0QQitemZ180025392378QQihZ008QQcategoryZ31160QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Eller en lite värre med 70% Kol för 240Euro inkl. frakt. http://cgi.ebay.de/FIBERSPAR-REFLEX-WAVE-430-QT-Mast-neu-mit-Garantie_W0QQitemZ180025089592QQihZ008QQcategoryZ31160QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Fördelen är att masterna är nya samt att du har garanti mot tillverkningsfel…

• kinetic

Medlem
    11 september, 2006 vid 20:35 som svar på: Brädtransport varberg – Visby

Ups….

• kinetic

Medlem
    11 september, 2006 vid 19:59 som svar på: Tips på "mindre" segel som passar en 460 mast

Hehe…va sägs om 505cm i förlik på ett 6.5 kombinerat med 195cm bom?:-) (Gaastra Slalom Pro -94…Antikt)

• kinetic

Medlem
    11 september, 2006 vid 19:54 som svar på: Stulen bil med utrustning i!!!

Tråkit värre…Förmodligen ”pundare” som tagit din bil utan en aning om vad det är som ligger i luckan…Bilen kan ju kvitta om de kör sönder känns det som (kanske värd 10000, medan surfprylarna kanske närmre 50000…), bara de låter grejerna ligga kvar i den o inte slänger ut ”bråten”…
    Ett tips är att du tar kontakt med ditt försäkringsbolag o talar om att du fick bilen stulen under en ”resa” o blev av med dina surfprylar, har du tur kan hemförsäkringen gå in o täcka…
    Ett ”enkelt” sätt att hindra simpla biltjuvar är att montera en väl dold strömbrytare som tex bryter strömmen till tändningen, eller att man helt enkelt tar med sig tändkablen mellan spole o fördelare för vilken biltjuv går omkring med en sån i fickan:)….

• kinetic

Medlem
    11 september, 2006 vid 18:07 som svar på: choppywater ?!

Har inte haft tillfälle att testa 7000 masten än, men den kommer att användas till Severne SSR 7.6 samt Gun Mega XS 6.8, 400 masten till mitt XS 5.7 samt till ett påtänkt mindre 5.0…
    Tror inte du behöver oroa dig över att masterna inte passar dina segel, skulle bli mycket förvånad om Fiberspar INTE är en OEM-tillverkare till ett eller flera kända segel-märken…Själv är ja övertygad om att masterna kommer passa utmärkt till mina segel, dock kommer jag investera i en 100% kol 430 mast som passar optimalt till 5.7…

• kinetic

Medlem
    11 september, 2006 vid 16:25 som svar på: choppywater ?!

Du för över pengarna i förskott till deras konto. När pengarna kommit fram så skickas masterna (i mitt fall i en kraftig kartong, själva masterna låg inplastade i Fiberspar mastskydden) Nicholas, min ”kontakt” på choppywater, mailade mig kollinr på försändelsen så fort masterna skickats. Ett tips är att du är ”kall” o lägger ett lägsta möjliga bud (dvs instegs budet) i sista minuten på Radius masten (själv lade jag ett bud på min 7000 mast sista minuten o när jag sedan fick bekräftelsen att jag vunnit budgivningen talade jag bara om för Nicholas att jag även ville köpa den där Reflex Wave masten som det ej var någon auktion på, inga problem!), ingen rusning direkt trots att priserna är helt OK! Frakten går på 40Euro för upp till 4 master!

• kinetic

Medlem
    11 september, 2006 vid 16:13 som svar på: choppywater ?!

Jag köpte en Fiberspar7000 460cm samt en en Reflex Wave 400cm av choppywater.de, inga som helst problem. Snabb leverans med UPS hem till dörren! Du kan beställa med gott samvete…

• kinetic

Medlem
    10 september, 2006 vid 15:21 som svar på: Varför kan jag inte ladda upp bilder på köp&sälj

Kan du ladda upp bilder på andra ställen, dvs har du bara problem med att ladda upp på surfzone.se?

• kinetic

Medlem
    10 september, 2006 vid 14:37 som svar på: Angående riggning av Gun Mega XS

Haha…Riggningen sket sig duktigt, hann inte ens börja förrän det visade sig att min mega-förlängare på 70cm förlängning inte gick o skjuta in tillräckligt långt i masten, får snällt invänta min vindsurfing.se förlängare tillsammans med andra grejer därifrån…
    Smällde däremot upp mitt gamla 4.5 som inte varit uppriggat sen -95, får hoppas på stadiga vindar med by-toppar på dryga 20m/s så ska man nog kunna köra med det oxå:-), seglet i fråga är sjukt svårt o köra ”lagom” riggat med då bommen e ordentligt kort, men ges det tillfälle så skall jag testa det igen:-)

Sida 137 av 140
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications