Forumsvar skapade

Sida 138 av 140
  • kinetic

Medlem
    9 september, 2006 vid 20:02 som svar på: Blocket superstars

Haha…mycket roligt kan man hitta på blocket, speciellt om man kollar på bil-annonserna…Ex:Tacklucka:-), eller bilar som påstås var ”Individual” resp ”M” (vi pratar BMW) som eg är helt original snik-modeller:-). Sen har vi förståss den berömda annonsen där en vinge på bakluckan påstås ge 20 extra hk:))))

• kinetic

Medlem
    9 september, 2006 vid 10:38 som svar på: Angående riggning av Gun Mega XS

Störner: Din förklaring låter trolig, maststrumpan är av den mycket breda modellen o sydd dels i ”dacron” samt vad jag kallar ”lufflex”, dvs ett något ”mjukare” o grövre tyg, detta mjukare material används under bom-höjd…

• kinetic

Medlem
    9 september, 2006 vid 09:03 som svar på: Angående riggning av Gun Mega XS

Knatte: Nej…men det står inget om det i manualen, däremot skriver de att man spänner latorna ”lagom” en gång sen e de klart…Ska ge mig på o rigga upp imorgon så får vi se om det gick…eller inte

• kinetic

Medlem
    8 september, 2006 vid 19:32 som svar på: Angående riggning av Gun Mega XS

Rabbit: Tackar…

O här är bilden….http://img379.imageshack.us/img379/1374/dsc00015mv9.jpg

• kinetic

Medlem
    8 september, 2006 vid 19:28 som svar på: Angående riggning av Gun Mega XS

Fredrik.ygge: Ok det va skönt att höra då är nog allt i sin ordning…Ja dessa segel är betydligt billigare än många andra märken, o det var en anledning tt jag köpte dessa, samt att de gick o få tag i nya (NP RS6 är ju slutsålda för länge sen…). Jag tror inte att dessa segel är lika ”bra” som NP eller North men på min nivå är det inte seglet som är begränsningen utan jag, så det kan kvitta! Ska försöka segla in mig på de innan det blir för kallt ( i mitt fall månadsskiftet sept/okt), hur som helst kommer jag garanterat bara ha positiva åsikter eftersom det enda jag kan relatera till är min gamla segel (NP Mk4 7.3 samt Gaastra Slalom Pro 6.5 resp 5.7, alla från -94…). Får väl be nån ”RS-Nisse” o provköra grejerna:)

• kinetic

Medlem
    8 september, 2006 vid 19:10 som svar på: Angående riggning av Gun Mega XS

Mården: Cambersen ser ut att vara anpassade till ”standard mast” med de ser ohyggligt tajt ut, speciellt för den precis under bommen…Tog en bild men kan ej lägga upp den på webben…

• kinetic

Medlem
    7 september, 2006 vid 09:58 som svar på: Optimal brädlinje… ?

S-1409: Ja det stämmer att jag har ett ART Speed Pro -91 på 4.5m:-). Jag funderar på att sälja det, men har inte bestämt mig, annons kommer dyka upp isf, men dyrare än 500 blir de hur som helst:-).

• kinetic

Medlem
    7 september, 2006 vid 09:39 som svar på: Optimal brädlinje… ?

Jag tror det skulle vara ännu mer optimalt om du valde iSonic 87 istället!
    Funderar själv på en iSonic 101 eller möjligtvis 94 (till 7.6 resp 6.8), men 94:an känns kanske aningen för liten för att säkert kunna ta sig hem om vinden skulle dö helt (väger ca 77). En ev. komplettering kommer i mitt fall bli iSonic 50, men det får bli en senare fråga, min RRD Avantslalom 268 får duga så länge.

• kinetic

Medlem
    7 september, 2006 vid 08:33 som svar på: Går det att laga spricka i mastöverdel?

Det går till o med att laga knäckta master:-) (dock inte att rekommendera). Min gamla mast består egentligen av 3 master:-), underdelen är ett NP C60, överdelen ett UP Sails Carbon60. Det hela började med att min endelade NP C60 gick av rätt högt…Därefter inhandlades en ny UP C60 som jag behagade knäcka i Ljunghusen första gången jag använde den, här var det både topp o botten som gick…Blev en ny C60 mast på drulleförsäkringen som jag knäckte botten-delen på efter några år. Första lagningen blev att kapa NP C60 o limma i delningsstycket från den dubbel-kraschade masten o sedan ta den hela toppen, dvs en kombo NP/UP sails:-). Denna ”nya” mast höll länge innan NP botten-delen snappade av, men detta gick oxå att laga genom att jag skarvade med ett kol-rör (från ett av de kraschade masterna) som passade utmärkt invändigt i NP-masten. Limmade i kolröret o sköt ihop de 2 halvorna av NP-masten (efter att ha sågat bort alla sprickor), o den masten håller än i dag, men den e inte lätt:-). Den höll för övrigt alldeles utmärkt för 6.5 segling nu i mån/tis så nog blev det hållbart allt, fast jag vågar inte lita på masten dock (drar mig för att pumpa/rycka i riggen då lagningen sitter precis i bom-området). För övrigt har jag fått mina nya master numera, så jag slipper skämmas:-)

• kinetic

Medlem
    6 september, 2006 vid 21:18 som svar på: Var är alla 08 bilder från helgen?

Getwet: Haha…ja e oxå ”08” o har seglat i Fituna ett antal gånger, men ja vete katten om ja skulle kalla det för ”strand”:-)

• kinetic

Medlem
    6 september, 2006 vid 18:06 som svar på: fen oljud

OM ja minns rätt så beror det på att bakkanten av fenan är ”rundad” eller om det var när den var ”orundad” som det tjöt…något av det är det..frågan är vilket:-)

• kinetic

Medlem
    6 september, 2006 vid 16:44 som svar på: Var är alla 08 bilder från helgen?

Getwet: Kallar du den där lilla remsan på 10m för ”strand”:-)

• kinetic

Medlem
    6 september, 2006 vid 11:29 som svar på: Ni har väl inte missat denna?

Markforce fd Markram: Hehe:-) Jag har ett ”gammalt” ART Speed PR0 -91 4.5m (seglet som Pascal Maka körde ca 42knop med). Mast runt 430cm o bom 155cm, 8 lattor och 5 cambers. Seglet är i utomordentligt skick o ej lagat eller ”dingat” någonstans. Har även ett NP World Cup Slalom MK3 5.0m men det är mycket väl använt men i ett stycke:-)

• kinetic

Medlem
    5 september, 2006 vid 20:14 som svar på: Mastsynpunkt?!

JKS: Den här : http://cgi.ebay.de/FIBERSPAR-REFLEX-WAVE-400-QT-Mast-neu-mit-Garantie_W0QQitemZ180025098297QQihZ008QQcategoryZ31160QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem borde passa dig utmärkt (70% kol). Fick precis hem en sådan mast från försäljaren i fråga, 205Euro inkl frakt med UPS hem till dörren! Prisvärt om jag får säg. Skall du ha RDM finns denna: http://cgi.ebay.de/FIBERSPAR-RADIUS-RDM-QT-400-95-Carbon-Mast-neu_W0QQitemZ180024893430QQihZ008QQcategoryZ31160QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem för 299 Euro inkl frakt men då får du vänta i 5 dagar till o lägga det lägsta (förmodligen vinnande) budet på 259Euro…

• kinetic

Medlem
    3 september, 2006 vid 10:09 som svar på: Np combat på powerex mast?

Finns även en Tidal Wawe 400cm (65%) för 220Euro inkl frakt, finns många fler master än så iofs:-)

Sida 138 av 140
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications