kinetic
Forumsvar skapade
-
Verkar som om Bringdahl gått över till ”The Darkside”, för seglet på bilden är iaf inget Gasoil…

-
Jag tror att Dunken kommer slå till, rejält…
-
Misstänkte att det skulle vara salsgolv…
-
Alex…Det är ju perfekt vindriktning för speed om man får tro klart.se…SSV är då det blir plattast…
-
Pelegrin: Det är många Holländare som issurfar, både på egna skapelser, Hibernor o Pirate. I Ungern kör de i princip uteslutande med Pirate, har sålts flera 100 brädor där under årens lopp (över 10…). De som möjligen skulle vara intresserade av en ”Europacup” är väl eventuellt holländare, danskar, grannarna i öst, kanske nån enstaka tysk, o så vi från Sverige då:). Personligen tror jag att det är svårt att få till en ”European Ice Cup”, men inte omöjligt. Men det vore kul!
-
Jag hoppas verkligen på att holländarna får bra is i år…Anledningen är enkel: årets hittills snabbaste man på vatten (Jurjen van der Noord) har även han en ”Pirat”, fast frågan e om han är villig att ta risken att jag upp den i över 50 knop, ett fall i den farten kan förstöra kroppen ganska bra, jag är tveksam…Vi får se. Själv skall jag fortsätta att testa ”SnowChannel varianten” verkar lovande, o så hoppas jag kunna nå 40 knop. MEN jag vill inte ha is än, känns som om det inte varit nån riktig ”höststorm”, än…
-
Märkduk finns i olika färger o borde funka.
-
Kollade på Klart.se, stämmer proggen lär man inte kunna köra större än 6.2 i Höllviken imorgon…
-
Höllviken är bra på NV! Inte så värst platt men startar man nära piren så är det rätt platt framför parkeringen så att säg. Vinden kan trycka på bra, sist jag var där på VNV var det fjölvind i Habo medans det var maxtryck i 7.9 i Höllviken, toppade 33knop bland vågorna. Är det lågvatten så tror jag att det kan bli riktigt bra (när jag körde var det riktigt högt vattenstånd)
-
Jag velar men skall kanske kanske ner…
-
Jag har den perfekta brädkombon åt dig :grin:. För dagar med lite mindre vind (typ 7.9-6.5) så tar du 105 liters plankan (245*58), med dina 65kg lär det inte vara några som helst problem att dra rigg eller så (själv väger jag ca 84kg). Sen när det blåser lite mer så tar du Exocet Warp SL50. Av en ren händelse så råkar båda vara till salu*haha*. 105 litraren har jag kört med i ca 3 säsonger (custom bräda byggd 2009), en futtig ding som posten ordnade…Exocet är som ny, Pro Modell 2010.
-
Märkduk is the shit…Har till o med förstärkningstejpat förliket på ett lagat segel med några lager märkduk då lagningen såg långt ifrån 100 ut (lagat av segelmakare i Varberg…)
-
Räliga bilder, inget man vill se egentligen…Ni som råkat ut för dessa hemskheter, kan ni dela med er hur man INTE skall göra? Naturligtvis är det olyckshändelser i båda fallen men det finns kanske sätt att minimera riskerna? Trådar som denna kan få mig att fega, ännu mer:grin:
-
Ooops:grin: Ja då förstår ja att du börjar bli desperat, man vill ju inte agera ”rundningsmärke” :grin:. I värsta fall får väl ja ställa upp i nån tävling så du kan dundra in 10 min före mig:grin:
-
Det kan inte vara lätt att vara spargris i familjen Klang, mer än att själva grisen är ”lätt” :grin:. Härligt att du satsar ordentligt på Formula, dags o börja tävla nästa säsong?
