kinetic
Forumsvar skapade
-
Jester: Det är som innan, köpte en Formula Weed av honom i höstas o de såg ungefär ut som tidigare. Våtslipade fenan lite för att få bort den matta aningens sträva ytan så nu är den ”hal och fin”. Jag är iaf nöjd med hans fenor, men då är jag en ordinär seglare… Kommer förmodligen be Pirate att göra några ”proto-varianter” på Lessachers ”Speedweed-fenor” till i sommar, o då kommer finishen bli mycket-mycket högre…
-
GUN har xply, har det i mina 2006:or liksom i 2008:an. I 2006:an så ligger xply:n i en våd inne i maststrumpan, 2008:an har det även i underliket, precis som i efterföljande årsmodeller.
-
Knatte: 😀 Jag kör även P7 :grin:. Sen finns det skillnader så klart, men inte så stora att en toppseglare skulle halka ner…Kolla bara på den där tysken som kört över 47 knop med sina GUN flertalet gånger, o minns jag rätt så spöade han sina kombatanter som kör med exklusiva märken. Dessutom så är ju GUN rätt stora o har numera hyffsade resurser, de säljer en hel del även om det kanske är mest freeride grejer. Jag tror inte det är seglet/riggen i sig som är det avgörande för prestandan utan snarare att hitta trimmet, o det kan ta tid…
-
Jag tillhör definitivt de långsammaste, men inte pga att jag kör GUN, eller Point-7 för den delen :grin:. Jag är toknöjd med mina GUN, stabila, bra ”slördrag” o de tål en hel del vind. Har haft som bäst 37.5 i topp med mitt 6.8, med en gammal RRD 268, o det finns en hel del att hämta. Jag är helt övertygad om att om tex Emanuelsson skulle byta till GUN så skulle han fortfarande tillhöra den yttersta eliten, worldwide! GUN är inte sämre grejer än något annat, bara något billigare.
-
Ingen is i sikte men jag har fått lite goda nyheter, mina modifieringar på ”Carving Iceboard” är genomförbara, men med en massa mer-jobb…
Blir intressant att testa den, preliminärt så får jag den runt den 10 jan 🙂 . -
Hehe…Undrar när reklamavbrottet kommer:grin:
O liter mer seriöst: Ska man köpa Lessachers weed så tycker jag att man skall köpa de direkt av ”guben”
-
Är det nån som har koll på om det finns åkbara isar inom en radie på 20 mil från Stockholm?
-
Jag har en enklare ide som jag skall testa längre fram, kan funka riktigt bra eller inte alls*haha*
-
Det här är rätt intressant, men dyrt: http://www.point-7.com/store/product.php?productid=128&cat=20&page=1
-
SWE117: Om ni speedade mot kajtarnas tillhåll så var det nog rak väst…Bäst är SSV då speedar man bort mot Bjärreds-bryggan, brukar vara lågt vatten vid SSV.
-
Peter: Va bra kallt va? Jag är säker på att du kommer köra bra fort, du är väl van vid stökiga Ivösjön så Habo är ju ett salsgolv i jämförelse, och vad jag kan minnas var du alltid snabbast på Ivösjön 😀 . Habo har potential, men det är nog inte många dagar per år både vindriktning o vattenstånd är ”rätt”, det är dock alltid bättre med lågvatten än högvatten ur speed-synpunkt, men man kan få knalla ut bra långt vid extremt lågvatten…
-
Mellan 75-100kg är max tillåten taklast generellt. Nackdelen med att lasta på taket är den kraftigt ökade bränsleförbrukningen…Själv har jag en gammal Passat -96 som surfbil, o i den får jag in 3 brädor (268,245,230), 6 segel (från 7.9 ner till 5.2), 4 master, 3 bommar samt några våtdräkter o annat ”smått o gott”, men då är den oxå fullpackad ”lagligt”, dvs man har fortfarande relativt fri sikt genom passagerar-sidorutan, har man ingen sikt där så kan man få böter om det vill sig illa….
-
Klang: Var vindriktningen verkligen optimal? Det såg inte ut så på BOJK’s webcam kring 12-tiden. Verkade som om vinden låg mer på SV-V än SSV, dvs ni speedade mot kajtarna o fick höjda tillbaka?
-
Grattis….O grymt att ni pallade med kylan, måste varit bra kallt om händerna…
