Forumsvar skapade

Sida 33 av 140
  • kinetic

    Medlem
    21 december, 2011 vid 12:23 som svar på: Fenor till Carbon art SL 58

    Jester: Det är som innan, köpte en Formula Weed av honom i höstas o de såg ungefär ut som tidigare. Våtslipade fenan lite för att få bort den matta aningens sträva ytan så nu är den ”hal och fin”. Jag är iaf nöjd med hans fenor, men då är jag en ordinär seglare… Kommer förmodligen be Pirate att göra några ”proto-varianter” på Lessachers ”Speedweed-fenor” till i sommar, o då kommer finishen bli mycket-mycket högre…

  • kinetic

    Medlem
    20 december, 2011 vid 18:46 som svar på: Gunsails nyfiken!

    GUN har xply, har det i mina 2006:or liksom i 2008:an. I 2006:an så ligger xply:n i en våd inne i maststrumpan, 2008:an har det även i underliket, precis som i efterföljande årsmodeller.

  • kinetic

    Medlem
    20 december, 2011 vid 18:42 som svar på: Gunsails nyfiken!

    Knatte: 😀 Jag kör även P7 :grin:. Sen finns det skillnader så klart, men inte så stora att en toppseglare skulle halka ner…Kolla bara på den där tysken som kört över 47 knop med sina GUN flertalet gånger, o minns jag rätt så spöade han sina kombatanter som kör med exklusiva märken. Dessutom så är ju GUN rätt stora o har numera hyffsade resurser, de säljer en hel del även om det kanske är mest freeride grejer. Jag tror inte det är seglet/riggen i sig som är det avgörande för prestandan utan snarare att hitta trimmet, o det kan ta tid…

  • kinetic

    Medlem
    20 december, 2011 vid 18:28 som svar på: Gunsails nyfiken!

    Jag tillhör definitivt de långsammaste, men inte pga att jag kör GUN, eller Point-7 för den delen :grin:. Jag är toknöjd med mina GUN, stabila, bra ”slördrag” o de tål en hel del vind. Har haft som bäst 37.5 i topp med mitt 6.8, med en gammal RRD 268, o det finns en hel del att hämta. Jag är helt övertygad om att om tex Emanuelsson skulle byta till GUN så skulle han fortfarande tillhöra den yttersta eliten, worldwide! GUN är inte sämre grejer än något annat, bara något billigare.

  • kinetic

    Medlem
    20 december, 2011 vid 15:52 som svar på: ISBRÄDA – Idéer inför 2012!

    Ingen is i sikte men jag har fått lite goda nyheter, mina modifieringar på ”Carving Iceboard” är genomförbara, men med en massa mer-jobb…
    Blir intressant att testa den, preliminärt så får jag den runt den 10 jan 🙂 .

  • kinetic

    Medlem
    19 december, 2011 vid 18:26 som svar på: Fenor till Carbon art SL 58

    Hehe…Undrar när reklamavbrottet kommer:grin:

    O liter mer seriöst: Ska man köpa Lessachers weed så tycker jag att man skall köpa de direkt av ”guben”

  • kinetic

    Medlem
    14 december, 2011 vid 22:37 som svar på: Info om icecup sweden 2011

    Är det nån som har koll på om det finns åkbara isar inom en radie på 20 mil från Stockholm?

  • kinetic

    Medlem
    14 december, 2011 vid 20:05 som svar på: Handskar one step further

    Jag har en enklare ide som jag skall testa längre fram, kan funka riktigt bra eller inte alls*haha*

  • kinetic

    Medlem
    13 december, 2011 vid 20:53 som svar på: 2012
  • kinetic

    Medlem
    13 december, 2011 vid 20:35 som svar på: is

    Alldeles för tunn is…Jag vill nog att det skall ha varit minusgrader i minst en vecka innan jag vågar mig ut på nån mindre pöl:grin:

  • kinetic

    Medlem
    10 december, 2011 vid 10:43 som svar på: Habo Ljung 9/12… kan bli speed-epic…

    SWE117: Om ni speedade mot kajtarnas tillhåll så var det nog rak väst…Bäst är SSV då speedar man bort mot Bjärreds-bryggan, brukar vara lågt vatten vid SSV.

  • kinetic

    Medlem
    10 december, 2011 vid 10:40 som svar på: Habo Ljung 9/12… kan bli speed-epic…

    Peter: Va bra kallt va? Jag är säker på att du kommer köra bra fort, du är väl van vid stökiga Ivösjön så Habo är ju ett salsgolv i jämförelse, och vad jag kan minnas var du alltid snabbast på Ivösjön 😀 . Habo har potential, men det är nog inte många dagar per år både vindriktning o vattenstånd är ”rätt”, det är dock alltid bättre med lågvatten än högvatten ur speed-synpunkt, men man kan få knalla ut bra långt vid extremt lågvatten…

  • kinetic

    Medlem
    10 december, 2011 vid 09:20 som svar på: 2 st utrustningar på/i en S2 Avant?

    Mellan 75-100kg är max tillåten taklast generellt. Nackdelen med att lasta på taket är den kraftigt ökade bränsleförbrukningen…Själv har jag en gammal Passat -96 som surfbil, o i den får jag in 3 brädor (268,245,230), 6 segel (från 7.9 ner till 5.2), 4 master, 3 bommar samt några våtdräkter o annat ”smått o gott”, men då är den oxå fullpackad ”lagligt”, dvs man har fortfarande relativt fri sikt genom passagerar-sidorutan, har man ingen sikt där så kan man få böter om det vill sig illa….

  • kinetic

    Medlem
    9 december, 2011 vid 23:06 som svar på: Habo Ljung 9/12… kan bli speed-epic…

    Klang: Var vindriktningen verkligen optimal? Det såg inte ut så på BOJK’s webcam kring 12-tiden. Verkade som om vinden låg mer på SV-V än SSV, dvs ni speedade mot kajtarna o fick höjda tillbaka?

  • kinetic

    Medlem
    9 december, 2011 vid 19:59 som svar på: Habo Ljung 9/12… kan bli speed-epic…

    Grattis….O grymt att ni pallade med kylan, måste varit bra kallt om händerna…

Sida 33 av 140
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications