kinetic
Forumsvar skapade
-
Tack för den infon:)! Var går man på isen?
-
Vad jag hört så ligger isen ända ut till Getterön (iaf i tisdags). Frågan är dock hur bärig den är?
-
SiomaN: Finns ju billigare alternativ om man nu inte vill bygga själv: http://www.surfspot.se/isbrada-icecarveboard-windsurfing-pa-is-sno-1.html . Finns både för & nackdelar med båda bräd-typerna, men en sak har de gemensamt, det är kul o det kan gå jäkligt fort om det är rätt förhållanden. Förra vintern hade vi en liiiten ”batalj” mellan 4-medes brädorna o brädtypen i länken, o det var 4-medes brädorna som gick segrande ur striden om än knappt. Förhållanden var bra med hyffsad is utan nån nämnvärd snö, lite mer/djupare snö kunde ha gett ett omvänt resultat, who knows:grin:
-
12000…? Scheissedyrt :blush:
-
Ojoj….ser ut att vara vass, ”The Race is on” antar jag 😀
Sioman: Jag tror att ”Speedstern” är deras ”Top of the line” o ligger kring 900 Euro + frakt, sen finns det en enklare variant för ca 650 Euro + frakt.
-
Hm…Tycker att 2009 resp 2010 års segel såg ”snyggare” ut…Fast de e klart allt är inte utseende*haha*
-
Jag kollad oxå Älta..Isen kändes högs osäker, men till nästa helg bör den var ”safe”
-
Thomas: De e bara o handla :),jag köper hela tiden via ebay.de (allt möjligt!) o har hittills aldrig blivit lurad… Eller som Bicless säger kolla om han kan matcha priset…
-
Isis: Lyd Oåxens råd! Det tar alltid längre tid att bygga än man tror…
-
kinetic
Medlem20 november, 2010 vid 12:29 som svar på: "Kallare väder på G" tråden – skadligt innehåll?Masse: Kan inte se att någon länkat dit…Jag får ingen varning, däremot om jag vill gå in på Hilmerby så säger F-Secure ifrån på samma sätt som ditt AV…Wacko!
-
Håkman: Jag tyckte precis som du för typ 3 år sen…Is-surf, satans va muppigt o tråkigt… Det gäller bara att testa sen så är man fast! Fördelen är den att du slipper frysa (nåja frysa mindre), dessutom så räcker det oftast med mindre vind än för segling på vatten för att det skall vara kul! Mitt råd är att du snidar ihop nåt lagom tills isarna kommer, sen är det bara att ut o gliiiiida:)
-
Nice…Tämnaren borde vara ”helt säker” till nästa helg för det är där jag antar att bilden är tagen?
-
callep: Må så vara:), men helt omöjligt att isarna lägger sig här i Sthlm är det inte iaf… O isf skall det surfas på isen så klart!
-
Alken: Jag kör Powerex i mina Gun-segel o de passar utmärkt. Powerex masterna är mer eller mindre identiska med Simmer-masterna, iaf till o med ca 2009. Så då borde Gun-master vara kompatibla med samma segel-märken som Simmer-masterna, kan man tycka iaf.
-
Alken: Som sagt måste få den andra klar, håller på att våtslippa den bilen med 800-våtslip (sk ”mellanslip”), o just nu är motivationen noll, men planen är att blåsa på sista lagret i vår. Båda bilarna är identiska, den svarta (den jag använder nu) en -95a med ”GL paket”, dvs lyxigare inredning, fungerande klimatronic, elhissar fram osv, svartmetallic. Som sagt en fin spricka i vindruta men den slank igenom i år med, tänkt pris för den inkl spricka i rutan ca 7″, sen kan jag givetvis byta rutan på försäkringen men då tillkommer självrisken om 1500. Bilen kommer säljas med åretrunt däck. Den andra, en -96a, är bara en CL, dvs snik inuti, men även den har klimatronic o dessutom farthållare. Det var den röda som var tänkt att bli surfbilen vilket den var i ca 1år innan jag spårade ur en vinter för knappa 3 år sen o började totalrenovera den. Fan jag måste bara bli klar snart*haha*. Min Formula F2 FX VI går inte in bakom de främre stolarna utan man får vinkla den lite över passagerarplatsen. Passat 35i (som modellen heter på VW språk) är större än Volvo 740 inuti, de sväljer mängder med utrustning, o det är otroligt gott om plats i den om man är flera. Mitt råd är att skippa Volvo, de drar mängder med bränsle, o det är bränslenotan som kommer svida mest tro mig. VW fram till typ -00 (utan turbo och/eller 4-hjulsdrift, inga VR motorer!) är säkra val, billiga i drift o billiga att laga om oturen skulle vara framme.
