kitelife
Forumsvar skapade
-
Nu drar jag ner till habo och kollar om det går…
-
*deprimerad* 
Skojar du!!! f#n vad jag hatar kyla !!!
-
Oki-doki…
Hur gick det med Aero blåsan?
-
Biltema, men köp inte nya hjul där om dom inte har slang, jag har några till liggande i verkstan….
-
Bra deal och bra backup regerar! märkes fixering kommer i andra hand…
Tycker nog jag har sett lite visat intresse från dig oxå här och var…Kör nu som f#n och ha’re bra därnere i värmen och hälsa dirk om du träffar honom, bilder är aldrig fel

Hur länge stannar du?
Ps. ser inte dig betala fullt pris på några drakar, så varför sura när någon annan tar ett steg frammåt… Ds.
-
Kunde du inte skrivit det i går kväll? så kunde jag gjort er sällskap…
Habo i morgon? upp till 10 väst nord/väst…
-
Den ser trevlig ut (Bronco) ! har du kört/känt på den? recension? bilder?
-
Skulle nog vilja påstå att det var tvärt om…
nä men på fullt allvar, jag hamna i dispyt med min W leverantör (inte KP) när jag ifrågasatte div garanti rutiner, fick inte heller den backning som man kan önska när jag fick problem med mina grejor…
dessutom är ett trevlig bemötande viktigt för mig och det värsta som finns är att bli ignorerad!
Wippi Naish och North har redan rep. av åkare som är bättre än jag så där har man inte mycket igen för sitt engagemang…Sen gick det fort som f#n, fick kontakt med SS och hade ett snack med Anders och nu ser du resultatet

Jag vill inte prata en massa dynga om någon så istället kan jag berätta lite om SS (Int.) garanti policy, om jag säger att dom är dom enda som har 1 års garanti på alla produkter (ja drakar oxå) och att dom använder dom absolut bästa tillgängliga matrialen och bygger drakar för att hålla mer än 3 mån…
Jag kan babbla på hela dan men jag ska sluta nu
SS (sverige) kör fullt ut på allt som SS lovar och har utbytes/rep. garanti enl konsumentköplagen (påminner om en annan diskusion här för ett tag sen), bara i år har Anders bytt ut (bytt ut samma dag) minst 4 brädor som har gått av på mitten pga. taskiga landningar landningar…
Och ovanpå allt detta så är drakarn bättre kvalitet än genomsnittet, och jävlig roliga att köra…
Min sida kommer snart upp, kolla in 2003:orna där. IMO så är det den mest välbyggda och förstärkta draken på marknaden just nu!
Men ta inte mitt ord på det (jag är ju partisk 🙂 ring nästa gång du är i skåne så får du se själv

-
KUL! vi ses i januari och då ska jag hitta min ”glada tanke”

Ps. just mail, jag har 2003:or :-))))) Ds.
-
kitelife
Medlem18 oktober, 2002 vid 16:50 som svar på: ”Säkerhetsbom” (specialerbjudande till alla:-)Efter att ha kört bommen i diverse förhållanden har jag kommit fram till detta;
Den är mycket välgjord och genomtänkt, greppet är bra (kunde vara lite tjockare i diameter IMO, den är ungefär som en wippi bom, det är nog en smaksak) och den känns stabil och fin och hålla i.
Leashen har man alltid ikopplad och den är aldrig ivägen (snurra hur mycket du vill
), det är inga problem att snurra upp efter ett trick (många undrar om det snurrar även under tryck) bara fall av lite och dra ner bommen sen är det klart.
för att släppa draken i en nödsituation ta tag i ”depower linan” och följ den nedåt så släpper det av sig själv! inga bollar ringar eller andra saker att leta efter… bara dra mot dig så släpper du draken, så kan man göra det av misstag? det går säkert men det är inte lätt eftersom inget hänger löst och kan fastna eller liknande.Depower? ja det finns depower (bäst förklarat på kiteproshop) det är kulorna på ”bromsliorna”, jag kan inte påstå att jag saknar den vanliga typen av depower, jag hade stora problem med den ganska ofta när jag körde Wippi den trasslar in sig i allt, jag når inte upp till den när den verkligen behövs, clamcleaten släpper så fort du får lite sand i den mm.
det här systemet funkar bra när man väl har justerat in rätt längd på leader linesen (jag tror jag ska lägga till samma justering som finns på Wippi’s leaderlines så blir det prefekt) och det trasslar mindre…Fördelar;
# fungerande leash som man alltid har på.
# QR i nödfall (som funkar till 100% vid alla tryck)
# man tappar aldrig ”chicken loopen”
# ställbar längd på depowersnöret
# billiga reservdelarNackdelar;
# man kan inte köra okrokad (Handlepass? inte jag iaf)
# svårt att lämna över kite’n i ”luften”
# Ingen cool Naish/Wippi/SS logo.I det stora hela funkar den kanon, vi kan ju säga så här… jag kan inte tänka mig och åka med någon annan bom efter att ha provat den här…
-
Tjena, är inte säker på priser mm… anders kan säkert hjälpa dig… men han har fått ett antal drakar så det finns iaf.
tyvärr inga nya bommar men du kan köpa SS drake och säkerhetsbom i paket
(imo. en bättre kombination)Jag ska hämta en 11 och en 15 i morrn, sen blir det JP på söndag för provtur
(gör mig gärna sällskap)lovar att ta med kameran och ta lite goa bilder…
-
Det kommer
ska bara få tid och åka och hämta skönheten…
jag håller på och jobba med en helt ny info site (sponsrad av SS) med news, prod. info, bilder video kurser kitecharter mm mm…Lite tålamod så kommer allt snart…
-
finns det leash överhuvudtaget? med tanke på bommens vikt/storlek så tror jag inte det är någon bra ide att släppa den! draken kommer aldrig landa med den motvikten…
Har oxå planer på att ”båtlauncha” men tror jag håller mig till dom tidigare råden (drift launch, mig el. drake), eller hittar en kobbe…
är den inte väldigt klumpig att segla med? tycker att redan wippis ”trottle bar” är tung, tänk då denna…