kitelife
Forumsvar skapade
- 
kitelifeMedlem3 oktober, 2002 vid 21:23 som svar på: Någon som vet vart man kan köpa universal bladdersTjena, har inte hört talas om universal men du kan köpa/byta ut enskilda Wippi blåsor i DK… 150:- för dom små och 300:- för dom större (inte den största) 
 kiteshop.dk
- 
Prova att kontakta micke han är där i krokarna… 
- 
…och min Wippi AB 8,4 2002 för 6500:- så har du ett riktigt bra paket! [url=”http://www.steffo.nu/forum/showflat.php?Cat=&Board=kitesell&Number=79570&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1]Drakar”]http://www.steffo.nu/forum/showflat.php?Cat=&Board=kitesell&Number=79570&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1]Drakar[/url] 
- 
Tjena, var har du sett detta? (Anders kan du bekräfta? ) 
- 
såg detta på ett annat forum, säger en hel del ! fast det kan ju va otur oxå? iaf en del av det… 
- 
Tjena anonym, jag försökte oxå lära mig själv och efter div. missöden och dyra rep. på kiteutr. så lärde jag mig oxå… som tur är (och det var mer tur än vad jag kanske förtjänar) klarade även jag det utan några allvarliga missöden, å andra sidan har jag varit aktiv WS jolleseglare mm sen jag var 8-10 bast så man hade lite förkunskap! Efter att ha spenderat en timme eller så med Falle på vattnet (kurs) så hade jag lärt mig 3ggr så mycket som jag lyckats fundera ut själv på 2mån! En drake i kraftzonen kan utveckla mer än 400 kg drag och lätt flytta en minvan flera meter! tänk på vad den kan göra med dig… Att kitesurfa är inte bara att flyga fram över vattnet och hoppa som f*n, det är oxå säkerhet kontroll och ansvar! GÅ EN KURS!!! 
- 
Tack Falle, det var skönt att någon tog sig tid att skriva ner det här… nu kan folk läsa och förstå i lugn och ro hemma istället för att haffsigt (för man vill ju ut på vattnet asap 🙂 få det genomgånget på stranden! kommer att lägga upp det på min nya sida så fort den blir färdig. Moderator; 
 skulle vi inte oxå kunna få en ny ”grupp” här som heter säkerhet där vi kan diskutera/ha sånt här permanent?Ha’re bra… 
- 
Är det denna du menar ? http://www.gul.co.uk/WAKESKI/wakeSK1501.htm isf är det samma dräkt fast med dragkedjan på ryggen  sen var dräkten kitespec. när jag köpte den förra året därefter har Gul gjort en ny site… sen var dräkten kitespec. när jag köpte den förra året därefter har Gul gjort en ny site…
 om du sen bläddrar runt lite mer på siten så ser du kanske att det är samma dräkter + – någon modell i alla kategorierna Om man nu nödvändigtvis ska ha en trasig dräkt håller jag oxå med dig men jag lovar att du är inte lika bekväm varm och framförallt rörlig i 7 mm neo torrdräkt som oftast har dragkedjan tvärs över axlarna och dessutom inte håller tätt! (jag har provat många sorter och fabrikat och IMO så är denna dräkt lätt skönast) du är inte heller i vattnet hela tiden och du kan inte variera tempraturen genom att ha mer eller mindre under. men smaken är som baken… Ps. om du har vägarna förbi Skåne nån gång är du välkommen och prova min så du har något att stödja dina utalanden på Ds. 
- 
Tjena, ring mig! jag kan ordna hela listan  * Kurs. 
 * Beg. grejor
 * Instant access till bästa kitespot’s070 55 44 545. 
- 
INTE sant! denna dräkt är kitespecific (Gul)! dessutom sitter den inte som en ballong på dig utan mer som villket ytterställ som helst, när du har tatt på dräkten sätter du dig på huk och släpper ut onödig luft genom halsen. 
 Dessutom är jag ganska säker på att Goretex/vävmatrial är betydligt starkare än tex. neopren.
 Jag kan hålla med om att den inte har samma dämpning som neopren om du faller från höga höjder men det beror oxå på vad du har under eller hur, flyt/inpact west hade varit ett bra kompliment det håller jag med om…Om det nu skulle (mot förmodan) gå hål i dräkten, skulle va i halsen i så fall (ända ”ömtåliga” stället på Gul dräkten, den andra har löst det problemet med en krage) så kan den vattenfyllas och då blir det jobbigt att simma 🙁 men den risken är x-tremt liten och dessutom bottnar man på nästan alla spots här i skåne iaf. dessutom bottnar man gärna när det är kallt i vattnet så blir det lättare att vattenstrarta draken 🙂 En annan bra regel är att alltid ha sällskap och att hålla sig till dom fina dagarna på vintern… 
- 
- 
som sagt jag har Gul versionen men det är i stort sätt samma! Den är inga problem att komma i (lite ”tvångströja” när man ska i överdelen men inte så det stör  eftersom du själv väljer vad du vill ha under så kan du andvända den när det är rått eller riktigt svinkallt! jag har börjat använda min nu eftersom du själv väljer vad du vill ha under så kan du andvända den när det är rått eller riktigt svinkallt! jag har börjat använda min nu alla andra gnäller att det är så kallt och jag bara myser… alla andra gnäller att det är så kallt och jag bara myser…du kan slamma rätt ordentligt och det den släpper in är bara droppar, brukar va lite våt runt halsen och längst ut på armarna. Eftersom den är gjord i något goretex liknande matrial och sitter löst på kroppen så är den mycket tålig (har använt min i en sessong och den är som ny) det som är lite ömtåligt är muffarna runt halsen armar och fötter, det är oxå där det är lite svårare att hålla värmen men med en huva och en bra hjälm funkar det…. såg oxå att denna hade nån förstärkning runt halsen (tyg) och det är nog ingen dumm ide för det är där den läcker mest. Dyr men klart värd varenda krona… 
- 
Mycket lik min Gul, måste säga att den funkar utmärkt och läcker mycket lite…